  • Data: 2019-09-04 16:39:05
    Temat: Re: Jak to robią w NASA
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, August 30, 2019 at 9:20:11 AM UTC+2, Mateusz Viste wrote:

    > To raczej ciekawostka, bo do normalnego życia ma się nijak - NASA to
    > jednak dewianci są. :)
    >
    > "Do not use goto"

    To jest zalecenie wydane przez Dijkstrę w epoce fortrana łupanego.
    Podstawa programowania strukturalnego i pochodnych.

    > "No function longer than 60 lines of code"

    Akurat dość dobre, z gatunku czytelności kodu.
    Jesne, jeśli akurat wyjdzie 70 linii niepodzielnego kodu
    (jakaś procedura numeryczna) to nie jest to zbrodnia.

    > "Do not use dynamic memory"

    "... after inicjaization". Możesz zaalokować tyle, ile trzeba.
    Nie baw się jednak np w dynamicznei rosnącą tablicę.

    To jest specyfika dziedziny. Dość częste zalecenie tam,
    gdzie rzeczy mają być niezawodne, wiec deterministyczne.
    Ale tylko do tych specjalistycznych zastosowań.

    > Żadne z powyższych do mnie nie przemawia, ale oczywiście gdybym pisał
    > programy sterujące rakietami ziemia-jupiter to na pewno też miałbym
    > stracha.

    Ogolnie, wszystkie zalecenia to albo estetyka, albo ograniczenie
    dostępnych klocków, aby bylo prościej.
    Dziwi mnie rekurencja wsadzona w wzięte z assembleera setjump i longjump.
    O ile te ostatenie, razem z goto psują programowania strukturalne,
    utrudniają analizę kodu i są zwalczane od kilkudziesiaciu lat,
    to co tam robi rekurencja.
    Jesne, rozumiem związane z nią "zagrożenia", na poziomie, gdzie wymagają
    dowodliwego ograniczenie na liczbę obrotów pętli, można się bać nieskończonej
    rekursji czy skonczenia stosu. Ale to inna kategoria niż goto;-)
    Wywalenie rekurencji pośrednio mocno ogranicza dostępne struktury danych.
    Drzewa pisze się znacznie gorzej. Ale znow, to do krytycznych fragmentow
    kodu.

    pzdr
    bartekltg