    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sat, 7 Sep 2019 23:58:40 -0700 (PDT)
    <a...@g...com>
    <qkoqr3$1eec$1@gioia.aioe.org>
    <a...@g...com>
    <8...@n...net>
    <1...@g...com>
    <qksqus$1h0q$1@gioia.aioe.org>
    <3...@g...com>
    <5d7219bc$0$6446$426a74cc@news.free.fr> <qktsl4$c9i$1@gioia.aioe.org>
    <d...@g...com>
    <ql2670$188e$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: Jak to robią w NASA
    From: g...@g...com

    W dniu niedziela, 8 września 2019 08:13:54 UTC+2 użytkownik AK napisał:

    > No ladnej cie Rodzice kulturki nauczyli :)

    Zwracam się do Ciebie tak, jak mi się przedstawiłeś

    ci biedni głupcy potrafili ujrzeć blask Twej mądrości.

    > No to jeszcze raz.
    > Standard C okresla wyraznie, ze aseerty w C "wstawiane sa" (czyli tez
    > wykonuja sie) _jedynie_ w trybie debug.

    To jeżeli określa wyraźnie, to może po prostu przytocz tu odpowiedni cytat i będzie
    po sprawie. Ale jeżeli asercjami nazywasz makra assert (czego standard nie robi), to
    standard nigdzie nie używa określeń 'wstawiane są' ani 'wykonują się' w odniesieniu
    do użyć tego makra. Nigdzie też nie mówi, że makro 'assert' jest jedyną dopuszczalną
    metodą robienia asercji w kodzie.

    Jeżeli idzie o makra, to makra co najwyżej 'rozwijane są do'.
    I standard mówi jawnie, że jak masz NDEBUG, to makro assert rozwija się do ((void)
    0). Nie mówi nic w stylu 'asercja jest wstawiana', bo to programista wstawia asercje,
    ani 'asercja wykonuje się', bo to niedorzeczność.

    > Oczywiscie mozna napisac swoje asserty (tylko po co? Te z assert.h sa
    > wystarczajace), ale _musza byc one zgodne ze standardem czyli:
    > 1. byc zgodne w sensie API z tymi z assert.h
    > 2. byc z nimi zgodne "semantycznie" i "behawioralnie" (czyli m.in.
    > _rowniez_ musza byc "wstawiane" w trybie debug.
    > Bez spelnienia tych zalozen to sa "robotki domowe" a nie asserty w
    > sensie jezyka C.

    Przeoczyłeś chyba moje pytanie o STATIC_ASSERT, Pierdoliszu.

    > "Moze" jest niepotrzebne.

    zamiast próbować ją jakoś zinterpretować, zamiast pomóc mi sformułować ją tak, żeby
    miała sens dla nas obu, stwierdzasz, że "pieprzę 3po3", w czym mój pożałowania godny
    zawistny umysł doszukuje się takiej ewentualności, że może dlatego wydaje Ci się, że
    "pieprzę 3po3", że sam nie jesteś w stanie moich słów zinterpretować, i dlatego
    wolisz je zdyskredytować.

    > No a co mam powiedziec jesli zwyczajnie "pi..lisz" majac standard C (a
    > to _jest wyrocznia_) zwyczajnie w d.. ?

    Jest sobie słowo. Tym słowem jest 'asercja' w języku polskim (albo 'assertion' po
    angielsku). To słowo ma swoje określone znaczenie.
    Nawet standard C w paru miejscach używa tego słowa w tym znaczeniu.

    Otwórz i zobacz sam, Pierdoliszu Głupoty.

    https://sjp.pl/asercja