    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sun, 8 Sep 2019 02:36:31 -0700 (PDT)
    <a...@g...com>
    <qkoqr3$1eec$1@gioia.aioe.org>
    <a...@g...com>
    <8...@n...net>
    <1...@g...com>
    <qksqus$1h0q$1@gioia.aioe.org>
    <3...@g...com>
    <5d7219bc$0$6446$426a74cc@news.free.fr> <qktsl4$c9i$1@gioia.aioe.org>
    <d...@g...com>
    <ql2670$188e$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: Jak to robią w NASA
    From: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, September 8, 2019 at 8:13:54 AM UTC+2, AK wrote:

    > No ladnej cie Rodzice kulturki nauczyli :)

    Czas nie jest z gumy, ten czas który straciliście na tę czy inną
    awanturę już jest stracony, już w tym czasie nic dobrego nie zrobicie.

    ci biedni głupcy potrafili ujrzeć blask Twej mądrości.

    > No to jeszcze raz.
    > Standard C okresla wyraznie, ze aseerty w C "wstawiane sa" (czyli tez
    > wykonuja sie) _jedynie_ w trybie debug.

    Ale standard nie zabrania pisania swojego dowolnego (byle poprawnego)
    kodu diagnostycznego. Z ogólnego tematu pisania absolutnie bezbłędnego
    kodu, zabrnęliśmy w straszny szczegół jakim są asercje i to w dodatku
    rozmawiamy TYLKO o asercjach z biblioteki standardowej lub ze standardów
    C/C++! Temat tworzenia bezbłędnego kodu jest fascynujący, po co tracić
    czas na duperel i szczegół?

    > Oczywiscie mozna napisac swoje asserty (tylko po co? Te z assert.h sa
    > wystarczajace),
    Jeśli są wystarczające, to znaczy że czegoś nie wiem o standardowych
    asercjach. Jak (łatwo i wygodnie) zrobić przy pomocy standardu zrzut do
    pliku logu komplet wszystkiego tego co może być pomocne? Można chyba
    zrzucić wyrażenie (jako string), plik i numer linii. Ja chcę (przynajmniej)
    jeszcze zrzucić datę kompilacji, wersję programu, datę wystąpienia problemu i
    co najważniejsze wszystkie wartości zmiennych z funkcji. Poza tym chcę mieć w
    logu stos wywołań dla każdego wątku? W Qt mam klasę qdebug:

    https://doc.qt.io/qt-5/qdebug.html

    QDebug trochę przypomina moje metody logowania i testowania, ale moje są
    wygodniejsze, przynajmniej dla mnie.

    > ale _musza byc one zgodne ze standardem czyli:
    > 1. byc zgodne w sensie API z tymi z assert.h

    Jaką zgodność masz na myśli?

    > 2. byc z nimi zgodne "semantycznie" i "behawioralnie" (czyli m.in.
    > _rowniez_ musza byc "wstawiane" w trybie debug.

    Oczywiście, po co assert bez wstawiania?

    > Bez spelnienia tych zalozen to sa "robotki domowe" a nie asserty w
    > sensie jezyka C.

    Ehhh.

    zamiast próbować ją jakoś zinterpretować, zamiast pomóc mi sformułować ją tak, żeby
    miała sens dla nas obu, stwierdzasz, że "pieprzę 3po3", w czym mój pożałowania godny
    zawistny umysł doszukuje się takiej ewentualności, że może dlatego wydaje Ci się, że
    "pieprzę 3po3", że sam nie jesteś w stanie moich słów zinterpretować, i dlatego
    wolisz je zdyskredytować.

    > No a co mam powiedziec jesli zwyczajnie "pi..lisz" majac standard C (a
    > to _jest wyrocznia_) zwyczajnie w d.. ?

    Można napisać dlaczego ma standard w d. Ale temat standardu to też tylko
    (ważny) szczegół tworzenia bezpiecznego oprogramowania.