  • Data: 2011-03-05 16:39:02
    Temat: Re: Jak umocować teflonową tuleję w aluminium?
    Od: "Palik" <p...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4d714d3b$0$2488$65785112@news.neostrada.pl...
    >W jaki sposób należy umocować tuleję teflonową w otworze w aluminium?
    > Otwór jest lekko stożkowaty, tuleja również.
    > Otwór wypolerowany na gładko.
    > Średnica tulei około 3cm, długość też około 3cm.
    >
    > Samo wbicie nie wystarcza. Super-glue też się szybko wykruszył.
    >
    > Pracuje to wszystko w dość zmiennych temperaturach (to przekładnia
    > kierownicza w okolicach silnika samochodu), pod dość dużym obciążeniem.
    > Wewnątrz tulei suwa się wzdłuż ciasno spasowany stalowy drążek.
    > Wszystko jest nasmarowane.

    Czy oryginalna tuleja to na pewno teflon? Bo z opisu to wydaje mi się, że to
    jakieś tworzywo "ślizgowe". Co do teflonu: Kleje są potwornie drogie i tu
    nie zdałyby egzaminu [różnice rozszerzalności cieplnej zbyt duże -teflon
    więcej]...i klej "rozrywałby się" przy takich ruchach cieplnych.. Teflonu
    raczej nie stosuje się w
    "otwartych" panewkach. Wyjątkowo tylko i to wyłącznie w "zamknięciu" bo
    wypływa jak plastelina pod obciązeniem... Poza tym ma potwornie duży
    współczynnik rozszerzalności cieplnej i "traci"wymiar ...
    Jeśli chcesz koniecznie umocować taki twór to może jakieś cieńkie
    pierścionki [podkładki]które podmocujesz na skraju tuleji?

    Palik [robol]