  • 11. Data: 2009-05-19 14:27:45
    Temat: Re: Jak używać wyjštków
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    somebody pisze:

    > Zastanawia mnie np. kwestia jak w ładny sposób przekazać do warstwy
    > prezentacji błędy, które spowodowała warstwa danych (procedura składowana).
    >
    > Jak np. sprawdzać poprawność wprowadzanych przez użytkownika danych:
    > poprzez zestaw walidatorów czy też poprzez wypełnienie obiektu logiki
    > biznesowej a następnie próbę zwalidowania.

    W duchu frameworku (serwera, biblioteki, technologii).

    Chyba nie pomogłem ;)

    Przynajmniej jak osobiście weszłem w Javę, przyjąłem sobie tę filozofię:
    jeśli community ma jakąś metodę (trzeba oczywiście to poznać), iść tym
    tropem (chyba że są istotne powody na nie). Nie wyważać otwartych drzwi.

  • 12. Data: 2009-05-19 14:51:02
    Temat: Re: Jak używać wyjątków
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    "somebody" <a...@d...com> wrote in message

    > poszukuję dobrych, sprawdzonych przez lepszych ode mnie informacji d/t
    > stosowania wyjątków

    Polecam ten zestaw porad na początek:

    http://www.boost.org/community/error_handling.html

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    pl.comp.lang.c FAQ: http://pl.cpp.wikia.com/wiki/FAQ
    C++ FAQ: http://parashift.com/c++-faq-lite

  • 13. Data: 2009-05-19 18:55:32
    Od: somebody <a...@d...com>

    Jacek Czerwinski pisze:

> [...]
    > jeśli community ma jakąś metodę (trzeba oczywiście to poznać), iść tym
    > tropem (chyba że są istotne powody na nie). Nie wyważać otwartych drzwi.

    A jak tworzy się np. w .net framework aplikację i potrzebuje 'wymyślić'
    swój sposób? Chciałbym uczyć się od najlepszych :) Trochę literatury już
    mam, ale trzeba co nieco poczytać.

    pozdrawiam,

  • 14. Data: 2009-05-20 09:23:17
    Od: "Wiktor Zychla" <u...@n...com.eu>

    > A jak tworzy się np. w .net framework aplikację i potrzebuje 'wymyślić'
    > swój sposób? Chciałbym uczyć się od najlepszych :) Trochę literatury już

    http://www.google.com/search?btnG=1&q=patterns+pract
    ices+excepion

    generalnie:

    jest Exception Handling Application Block w Enterprise Library.
    nieliczne ramy aplikacyjne w uporządkowany sposób przejmują wyjątki na
    poziomie dostępu do danych i automatyzują proces ich raportowania do
    interfejsu. na przykład RIA Services.

    co to za "aplikacja w .net framework"?

    Wiktor Zychla

  • 15. Data: 2009-05-21 08:43:33
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    A.L. wrote:
    > On Tue, 19 May 2009 14:58:43 +0200, Przemyslaw Osmanski

    > ja tez mam ciebie w KF

    Przepraszam - od kiedy? Bo mi to pachnie sprzecznością...

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 16. Data: 2009-05-21 09:20:31
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@x...pl>

    Paweł Kierski pisze:

    > Przepraszam - od kiedy? Bo mi to pachnie sprzecznością...

    Ciekawe nie? Jak mnie ma w KF, to jakim cudem odpisuje na moje posty?
    Ja na szczeście widzę go tylko w cytatach odpowiedzi. I to nawet nie
    tyle że tak chce, ale jak już kiedyś pisałem home.pl wywala jego posty.
    IMHO - słusznie, chociaż w sumie to szkoda. A.L. to taki lokalny folklor.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 17. Data: 2009-05-21 13:10:40
    Temat: Re: Jak u?ywa? wyjštków
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 21 May 2009 10:43:33 +0200, Pawe? Kierski <n...@p...net>
    wrote:

    > Przepraszam - od kiedy? Bo mi to pachnie sprzecznością...

    Od momentu napisania odpowiedzi na jego post. Zadnej sprzecznosci nie
    ma.

    A.L.

  • 18. Data: 2009-05-22 07:47:27
    Od: somebody <a...@d...com>

    Wiktor Zychla pisze:

> [...]
    > nieliczne ramy aplikacyjne w uporządkowany sposób przejmują wyjątki na
    > poziomie dostępu do danych i automatyzują proces ich raportowania do

    Witam,

    nie chodzi o korzystanie z tych gotowych kombajnów. Bardziej chodzi mi o
    naukę i poszerzenie wiedzy.

    Przykładowa aplikacja w .net framework to 4 dllki (data, view, mssql,
    utils) oraz aplikacja webowa. I interesuje mnie, jak sensownie
    wyświetlać użytkownikowi informacje na temat błędnie wpisanych danych w
    formularza. Walidatory pól nie są do końca dobrym rozwiązaniem.

    pozdrawiam,

  • 19. Data: 2009-05-22 09:27:01
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    somebody pisze:
> [...]

    > wyświetlać użytkownikowi informacje na temat błędnie wpisanych danych w
    > formularza. Walidatory pól nie są do końca dobrym rozwiązaniem.

    Szkoły, czy przynajmniej akcenty są nieco rózne.
    jedna ze szkół "wyjątek to cos wyjątkowego" (w sensie normalne sytuacje
    robi się normalnie) (np. w javie jak biblioteki i JVM z zasady dośc
    mocno optymalizują, tak nikt nie optymalizuje obsługi wyjątków.
    Stwierdzenie stosunkowo oficjalne bo chyba z Joshua Blocha)

    Inna szkoła: obsługiwać jak najbliżej.

    A może potrzebujesz po prostu dobrych walidatorów?

    Zawsze możesz odziedziczyć własne exception, ale to oznacza znów jedną
    więcej zależność po obu stronach throw/catch.

  • 20. Data: 2009-05-22 14:32:26
    Od: "Wiktor Zychla" <u...@n...com.eu>

> [...]
    > użytkownikowi informacje na temat błędnie wpisanych danych w formularza.
    > Walidatory pól nie są do końca dobrym rozwiązaniem.

    czyli nie chodzi o exception jako takie, tylko w której warstwie umieścić
    walidację danych?

    Wiktor Zychla