  • Data: 2020-03-09 10:39:02
    Temat: Re: Jak wyhamować globus?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:6d7a0f3d-26d5-43ab-947d-c5fb0c5ee8cd@go
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 9 marca 2020 06:26:39 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Pani pyta po jakiemu wolisz, na locie ICN-MUC wybór był między
    >niemieckim, angielskim, a koreańskim,

    Niemcy na lotnisku pewnie wszyscy angielski znaja, ale koreanski to
    pewnie prawie nikt :-)

    >na MUC-GDN były niemieckie, angielskie i polskie. A że pani szybciej
    >je daje niż odpowiesz, to ja dostałem po sztuce każdego, więc sobie
    >porównałem.
    >Dosłowne tłumaczenie, nawet ilość kratek do wpisywania literek taka
    >sama w każdej linijce. To jakaś bardziej skoordynowana akcja.

    Dobrze, ze choc tu ktos zadbal.

    >Może one idą do jakiejś agencji unijnej, która cały ten bajzel
    >koordynuje.

    Nie wiem, czy ma sens ... powinno raczej do polskiej agencji ...
    Sanepid ?

    >Ciekawostka, bo na żadnym formularzu nie było standardowej unijnej
    >formułki kto zarządza tymi danymi osobowymi. Adresy, telefony, osoby
    >które powiadomić jak padniesz itd.
    Uuuu, ciekawostka :-)

    A tymczasem w kraju zaczyna sie.
    Ilosc chorych rosnie lawinowo (juz 9 potwierdzonych), obywatele
    panikuja/wykazuja sie czujnoscia

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/najnowsze-fakty/news-pasazer-wszczal-alarm-zatrzy
    mano-pociag-podejrzenie-koronawi,nId,4366111

    "Pendolino unieruchomiono z powodu alarmu związanego z koronawirusem.
    Pociąg jadący z Kołobrzegu do Krakowa został zatrzymany na Dworcu
    Centralnym w Warszawie.

    Maszynę zatrzymano po tym, jak jeden z pasażerów zaalarmował, że inny
    jadący pociągiem podróżny źle się czuje i kaszle.
    Z tego powodu wykonano telefon alarmowy do policji i służb
    sanitarnych. Pociąg zatrzymał się w Warszawie.

    Usłyszeliśmy przez głośniki, że wszystkie drzwi pociągu zostały
    zablokowany i że czekamy na służby sanitarne. Od tej pory nikt nie
    informuje pasażerów, co się dzieje i co dalej. Nikt nie może wyjść z
    pociągu, ani do niego wejść - mówiła jedna z pasażerek w rozmowie z
    portalem Onet.pl.
    Krakowa został zatrzymany na Dworcu Centralnym w Warszawie.
    Pasażerów trzeba było skontrolować /Mariusz PIekarski /RMF FM
[...]

    Na peronie zaroiło się od służb, są policjanci, pracownicy Straży
    Ochrony Kolei, są też chyba pracownicy sanepidu. Część z nich weszła
    do Warsa. Na peronie widzę nawet SOK-istów z psem - mówi pani Kamila.

    Pendolino stało na dworcu przez około dwóch godzin. Służby
    przeprowadziły wywiad z pasażerami oraz spisały ich dane.

    Maszyną jechało ponad 300 osób. Skontrolowanych podróżnych przesadzono
    do innego pociągu i ruszyli w dalszą trasę do Krakowa.

    Sanepid i resort szukają odpowiedzi, kto podjął decyzję o dezynfekcji
    i przesiadce pasażerów.
    PKP Intercity przekonuje, że była to decyzja sanepidu. Służby
    rządowe - że to samodzielna decyzja PKP.

    Nie ma też odpowiedzi, czy alarm pasażerów był uzasadniony. Maszyną
    jechał podróżnik z Azji, który miał kaszel. Nie wiadomo też, co stało
    się z tym pasażerem.

    >Mam dwa, podałem koreański. Esemesy przychodzą na polski. W niecałe
    >dwa dni przyszły już cztery.

    No to chyba z automatu rozszylaja ... ale cos im nie wyszedl.

    J.