    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <0...@g...com>
    <5e6627a2$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <5e663b25$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <5e6643ab$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <5e67a562$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    Subject: Re: Jak wyhamować globus?
    Date: Wed, 11 Mar 2020 14:11:41 +0100

    dyskusyjnych:0ef957fd-cd6b-4ec9-ae70-c3fa78a79ba9@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 10 marca 2020 23:34:38 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    aty/917-koronawirus-karta-likalizacji-pasazera

    >Dokładnie ta. Musi być sprzed GDPR, bo nic nie mówi dla kogo to
    >wywiad.

    Tez prawda.

    >Ktoś musiał ją centralnie zrobić (podejrzewam KE albo WHO), bo
    >używana jest nie tylko w Polsce.

    I pewnie nie tylko w UE.

    >Widać że konsultują działania z krajami mającymi większe
    >doświadczenie. Powoli się ogarniają.

    Wlasnie zamkneli wszystkie szkoly. To nie wiem z kim skonsultowali -
    Chiny czy Wlochy ?

    >Ale kultury nie zmienią. Polaka nie nauczysz żeby kaszlący nie
    >przychodził do pracy.

    Do tej pory nikomu jakos bardzo nie szkodzilo.
    A i pracodawca woli miec kaszlacego pracownika, niz na zwolnieniu.

    >Mamy dwudziestu rozpoznanych, czyli oni wszyscy byli 'in the wild'
    >tydzień albo dwa tygodnie temu.

    Dlatego pisze o 3 tygodniach ... a chyba gdzies o takim czasie
    pisales.

    A dzis jakies sprzeczne informacje kraza - jedni mowia, ze w kraju
    zrobili 40 testow, inni ze juz ponad 2 tysiace.

    >Nie wiadomo jaka część rozpoznanych przypadków to pacjenci którzy
    >sami poczuli objawy i przyszli do lekarza, a ilu wytypowano na
    >podstawie podejrzenia
    >(skąd przyjechał, z kim miał kontakt, gdzie chodził).

    Niemal pewne, ze sami poczuli objawy. U nas nie ma srodkow na leczenie
    tych co sie sami zglosili, a Ty chcesz typowac :-)
    Zreszta sam wiesz, jak to typowanie wyglada - nawet temperatury na
    lotnisku nie sprawdzali :-)

    O tych, co sie sami zglosili tez juz legendy kraza - jak to ich ponoc
    odsylali miedzy lekarzami.

    in/polska/news-dowodca-generalny-rodzajow-sil-zbrojn
    ych-zarazony-koronawiru,nId,4373598

    >No ale ten nie chodził dwa tygodnie i nie zarażał sąsiadów. To na
    >tych zawodników poszły te testy wcześniej.

    No jak - nic nie pisza, ze go wczesniej badali.
    Jakis zagraniczny general tez nie byl testowany i przyjechal na
    konferencje kaszlacy, taka kultura :-P

    A potem pewnie poczul sie zle, stestowali - i grzecznie poinformowali
    wszystkich, ze zostali narazeni.

    I jakos testy sie znalazly, i nawet szybko przetestowano.

    A propos
    https://gospodarczy.lublin.eu/centrum-informacji/blo
    g/biomaxima-opracowala-test-na-koronawirusa

    10 minutowy, polski test.

    Tylko ...
    https://forsal.pl/artykuly/1458052,testy-na-koronawi
    rusa-biomaxima-zwiekszyla-zamowienia-u-producenta.ht
    ml

    polski ?

    >Dobra informacja to połowa sukcesu, bo najważniejsze działania to te
    >które ludzie sami podejmują.
    >Ale nie oglądam polskiej telewizorni, nie wiem jacy oni tam są
    >fachowi.

    Obejrzyj sobie wiadomosci o 19:30.
    IMO - 100% fachowosci. Wedle oceny Urbana, tego ze stanu wojennego :-)

    >Sam pisałeś że maseczki chronią tych którzy je noszą. Takie bzdury
    >trzeba ludziom długo tłumaczyć,
    >Polska nie ma świadomości epidemiologicznej, patrz
    >antyszczepionkowcy.

    antyszczepionkowcy IMO to jakis margines. Przynajmniej ci aktywisci,
    bo nasladowcow moze juz ciut wiecej.
    Ale myslisz, ze sami to wymyslelismy ?
    IMO - moda z Zachodu przywedrowala :-)

    >W Iranie piją denaturat. Jak narazie sprawdzają skuteczność.

    Od denaturatu jeszcze nikt nie umarl ... w Polsce.
    Widac trzeba trunki od sprawdzonych dostawcow pic, takie made in
    Poland :-)

    Pozostaje wiec sprawdzenie, czy zwykle szczepionki na grype nie
    zmniejszaja ryzyka lub skutkow zachorowania.

    I tu rzad moze delikatnie zachecic do szczepienia na wlasny koszt :-)

    J.