  • Data: 2014-11-03 22:49:47
    Temat: Re: Jak zacząć ENC28J60 i STM32F103RBT6 ?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak, nie ma sensu wynajdować koła. Warto korzystać z bibliotek. Ale w
    > praktyce i tak się okazuje, że musisz wziąć manuala i obczaić jak
    > ustawić ten czy tamten bit w danym rejestrze. Szczególnie w naszym
    > świecie embedded, gdzie jesteś bardzo blisko sprzętu. To nie jest pecet,

    Ja sobie z tego doskonale zdaję sprawę. Teraz chociażby próbuję
    przerzucić się z ENC28J60 na W5100. Niby układ jest prostszy w obsłudze
    (nie trzeba się martwić stosem) ale sytuacja dokładnie taka, jak
    opisujesz. Znalazłem co prawda prostą bibliotekę z przykładami dla AVR,
    ale kod jest mocno niedopracowany. Tak naprawdę ktoś dociągnął projekt
    tylko do momentu, w którym możliwe stało się odpalenie prostego serwerka
    WWW. Brakuje większości najpotrzebniejszych funkcji: obsługi UDP,
    przekazywania linijek do parsowania w transmisji TCP, dynamicznego
    rezerwowania socketów i paru podstawowych funkcji związanych z obsługą
    połączenia. Próbuję to teraz samemu dopisać, ale chyba bez ponownej,
    dokładniejszej lektury manuala się nie obejdzie.

    Jednak biblioteka bibliotece nierówna. Często już na starcie dysponuje
    się produktem, na którym można zbudować kilka naprawdę zaawansowanych
    projektów, nawet nie zauważając ograniczeń. Zresztą modyfikacja
    istniejącej biblioteki pod własne potrzeby to jedno. Ja dyskutowałem z
    opinią, że początkujący powinien sam sobie wszystko pisać od podstaw.
    Dla mnie to powinno przyjść z czasem w miarę rosnących potrzeb.