    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>
    Subject: Re: Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
    Date: 01 Oct 2015 10:54:02 GMT

    Jest Thu, 1 Oct 2015 10:03:22 +0100, cezar pisze:
    > chyba nie znajdziesz nic lepszego niz BC700 - BC900 za tą cenę.
    > WG mnie ma 2 wady:
    > - Minimalny prąd ładowania to 200mA. - trochę za dużo jak na AAA
    > - Nie startuje ładowania przy bateriach wyładowanych do zera -
    > szczegolnie chodzi o zwykłe nimh które leżały w kącie przez rok i się
    > wyładowały przez rezystancę wewnętrzną. Trzeba im dać krótkiego kopa
    > czymś jakimś zalilaczem (lub nawet drugą, naładowaną baterią)

    Ja bym dodał trzecią. Ładowarki te znane są z awaryjności. Skutki awarii
    mogą być groźne. Otóż problem z nimi polega na tym, że potrafią nie
    przerywać ładowania baterii. W skrajnych przypadkach dochodzi do
    stopienia obudowy, zachodzi więc ryzyko pożaru

    Miałem dokładnie taki przypadek, na szczęście zareagowałem w porę, bo
    baterie były już bardzo gorące. Drugi znane mi osobiście zdarzenie
    wyglądało podobnie. Sugeruje się, że jest to wada firmware, jednak druga
    z opisywanych ładowarek była nowsza, zaopatrzona w ,,poprawiony'' soft.

    Proszę tylko nie pisać, że ,,mam wiele lat i działa''. Też znam sporo
    egzemplarzy działających bezawaryjnie. Jest to jednak znany problem z
    ładowarkami Techno-Line/La Crosse, który był przed producenta
    ignorowany. Tak więc ostrzegam.

    Kilka przykładowych wątków:
    http://budgetlightforum.com/node/2625
    http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?2
    52188-LaCrosse-BC-9009-BC-900-The-Melt-Downs-Continu
    http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?2
    51958-Help-me-decide-MH-C9000-or-BC-900

    k.
    PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D