  • Data: 2019-03-02 00:31:06
    Temat: Re: Jaka ładowarka niskoprądowa do smartfona
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-01 o 10:48, r...@k...pl pisze:

    > Najczęściej prąd pokazany przez apkę jest mniejszy, bo pokazuje bilans
    > przepływu w telefonie -- czyli pomniejszony o aktualne zużycie.

    No to podam konkretne dane. Na Nexusie 5 i 6 CurrentWidget podaje
    napięcie ładowania 5V i 2A. Miernik w tym samym momencie pokazuje 9V i
    1.4A.

    W Nexusie 6p również jakieś absurdy były, ale nie pamiętam wskazań.
    Sprawdzałem inne apki - było podobnie.

    W moim bieżącym OnePlus 6T CurrentWidget nie działa. Używam 3C Battery
    Monitor. Tu mam poprawne odczyty: 4.1V i 3.5A na oryginalnej ładowarce.

    > Aby odczytać prawidłowy wyłącz ekran i przełącz telefon w Deep Sleep.
    > Ale ciężko czyta się wtedy ekran ;)

    A po co Ci ekran? Ja robię zrzuty do logów i potem sobie je odczytuję.

    > Na dwóch telefonach pomierzyłem pojemność.
    > W jednym wyszło 2800, w drugim 3200 (nominalnie 3000 w obu).
    > Oba pomiary dosyć zgodne z odczuciami (ten 2800 jakby nieco mniej żywotny).

    Jeśli bazujesz na odczuciach, no to rzeczywiście masz precyzyjne pomiary
    :-D Do pomiaru pojemności baterii służą specjalne przyrządy. Bateria
    musi być wymontowana. To co, nazywasz pomiarem pojemności, to jest
    odczyt z jądra Androida i/lub z samej baterii. Takie małe czary mary a
    nie pomiar czegokolwiek.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek