  • 51. Data: 2009-01-16 11:40:05
    Temat: Re: Jaka przyszło? ekranów TV? Pogadajmy na ten temat
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Jan 2009 08:46:03 +0100, Artur(m) wrote:

    >Człowiek:(
    >Człowiek kosztuje najwięcej
    >Policz ile za miesięczną pensje w zakładzie
    >przeznaczoną dla 1000 osób zatrudnionych,
    >kupiono by supermaszyn,(...i tak często robią).
    >C o m i e s i ą c

    No to te karty nie powinny kosztowac 10x mniej, bo ich chyba robotnicy
    10x szybciej nie wytwarzaja ? :-)

    A czlowiek .. supermaszyny kosztuja tez superpieniadze.
    A chinskie pensje ponoc male.

    J.

  • 52. Data: 2009-01-16 19:19:37
    Temat: Re: Jaka przysz
    Od: Jax <7...@w...pl>

  • 53. Data: 2009-01-17 00:35:25
    Temat: Re: Jaka przyszłość ekranów TV? Pogadajmy na ten temat
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    J.F. pisze:

    > Nalezy sie spodziewac ze sklep dostal iPhona z 30-40% rabatem..
    > Tylko sam wiesz jak to z cenami .. potrafisz podac ile kosztuja jakies
    > czesci gdy w gre wchodza miliony ?

    Ja nie, ale iSuppli się w tym specjalizuje. Zresztą przejrzyj ich kilka
    ostatnich raportów to się przekonasz.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 54. Data: 2009-01-17 00:38:51
    Temat: Re: Jaka przyszłoś ekranów TV? Pogadajmy na ten temat
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    entroper pisze:

    > Śmiem twierdzić, że przy takiej kalkulacji Apple w ogóle by się za to nie
    > zabrał. Prawdę mówiąc nigdy nie słyszałem o tak małym zarobku w przypadku
    > masówki.

    Zauważ, że ja pisałem o cenie w sklepie. Na początku iPhony były
    przystosowane tylko do pracy w sieci AT&T i bez zarejestrowania (przez
    internet w AT&T) praktycznie nic nie mogły zrobić. Dlatego cena sklepowa
    była tak naprawdę dotowana przez operatora. Tak jakbyś kupił telefon w
    salonie operatora.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 55. Data: 2009-01-17 15:44:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Jan 2009 01:35:25 +0100, Adam Dybkowski wrote:

    >Ja nie, ale iSuppli się w tym specjalizuje. Zresztą przejrzyj ich kilka
    >ostatnich raportów to się przekonasz.

    No to z innej banki - jak wytlumaczyc ze najtansza nawigacja kosztuje
    200zl, a palmtop 1200 ?

    J.

  • 56. Data: 2009-01-18 03:49:44
    Temat: Re: Jaka przyszło?ć ekranów TV? Pogadajmy na ten temat
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    J.F. pisze:

    > No to z innej banki - jak wytlumaczyc ze najtansza nawigacja kosztuje
    > 200zl, a palmtop 1200 ?

    Kwestia skali produkcji plus jakość elementów plus dopłata za markę
    (palmtop za 1200 zł to już wypasiony Asus, a nawigacja biedronkowa za
    200 zł to Akira/Navia; oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby
    produkowała je ta sama chińska fabryka). Zauważ poza tym, że w palmtopie
    za 1200 zł masz dodatkowo WiFi i BT, pewnie więcej pamięci itd.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 57. Data: 2009-01-18 10:17:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Jan 2009 04:49:44 +0100, Adam Dybkowski wrote:

    >Kwestia skali produkcji

    Mysle ze podobna.

    >plus jakość elementów

    Poza wyswietlaczem tez chyba podobna.

    >plus dopłata za markę (palmtop za 1200 zł to już wypasiony Asus,

    A sa jakies palmtopy za 200zl, podobnej mocy ?

    >Zauważ poza tym, że w palmtopie
    >za 1200 zł masz dodatkowo WiFi i BT, pewnie więcej pamięci itd.

    A ile iSupply podaje jako koszt modulu WiFi, BT i 64MB pamieci ? :)

    Bo wiekszych roznic raczej nie bedzie :-)

    J.

  • 58. Data: 2009-01-18 22:02:16
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    J.F. pisze:

    > Mysle ze podobna.

    Chyba żartujesz. Znajdź, ile rocznie sprzedaje się na świecie palmtopów
    (BTW: z roku na rok coraz mniej), a ile nawigacji (PNA). Posiadacze tych
    pierwszych często jako nowy model kupują już smartphone'a a nie palmtopa.

    > A sa jakies palmtopy za 200zl, podobnej mocy ?

    Nie - i tu właśnie dochodzimy do sedna sprawy czyli wydajności.
    Najtańszej nawigacji wystarcza do działania ARM 200 MHz, natomiast
    takich palmtopów od dawna się nie robi, bo każdy chce mieć na pokładzie
    choćby i 600 MHz. Podobnie z ilością pamięci: w nawigacji jest przycięta
    do minimum (oby chodził soft nawigacyjny i weszły mapy dla danego
    obszaru) natomiast w palmtopie z założenia użytkownik będzie
    doinstalowywał różne oprogramowanie więc wymaga więcej. Stąd też wyższa
    cena (klient wymaga -> klient zapłaci).

    > A ile iSupply podaje jako koszt modulu WiFi, BT i 64MB pamieci ? :)

    Nie sprawdzałem, poszukaj sam w ich raportach. To jest firma analityczna
    i z tego, co piszą, mają pojęcie o hurtowych cenach elementów. Ale nie
    tylko piszą o cenach, także o trendach, statystykach itd.
    http://www.isuppli.com/products/home.aspx

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 59. Data: 2009-01-20 07:55:27
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > No to z innej banki - jak wytlumaczyc ze najtansza nawigacja kosztuje
    > 200zl, a palmtop 1200 ?

    cennikiem mikro miękkiego ;)?

  • 60. Data: 2009-01-20 08:01:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 20 Jan 2009 08:55:27 +0100, Papkin wrote:

    >cennikiem mikro miękkiego ;)?

    Kiedy na obu jest zasadniczo ten sam system, no chyba ze jeden w duzej
    promocji :-)

    J.