  • 11. Data: 2012-09-13 19:27:52
    Temat: Re: Jaki CPU i GPU do przyzwoitego przeglądania internetu?
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Piotr Rezmer:

    > Ostatnio przyglądałem się komputerowi u rodziców i jego wydajności.
    > Wygląda na to że Flash 11.5 + IE8 skutecznie zabijają zasoby sprzętowe
    > komputera. Jest to Athlon XP 1700 Palomino 1 GB RAM + GPU Nvidia 6800
    > AGP. Karta chodzi w trybie 1900x1080 i komputer dostaje wyraźnie
    > zadyszki (beznadziejne przewijanie zawartości strony w IE, bardzo duży
    > lag przy wprowadzaniu tekstu w pola search przeglądarki).

    > Jaki sprzęt pozwoli na uniknięcie 100% CPU przy małych kosztach? Czy
    > platformy oparte na Atomie dają radę, da się tym obejrzeć filmik na YT?

    Jako że mam słaby sprzęt, czyli P4 2,4 GHz + 384 MB RAM, szukałem
    rozviązań jak to przyśpieszyć i doszedłem do tego, że vyłączenie
    v przeglądarce na stałe java script i flasha znacznie przyśpiesza
    przeglądanie stron (obecnie Chromium, na Operze to samo nie dało
    takiego kopa). I jak trzeba tego albo tego, vłączam vyjątek dla
    konkretnej strony.

    Linux 3.2 + KDE 4.8

  • 12. Data: 2012-09-13 21:26:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 13 Sep 2012 12:23:55 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

> [...]
    > zadyszki (beznadziejne przewijanie zawartości strony w IE, bardzo duży
    > lag przy wprowadzaniu tekstu w pola search przeglądarki).

    Nie ma prawa przy tym konfigu. Masz coś skopane w systemie.
    Jak nie masz za wiele aplikacji, to zaorać system i postawić na nowo.
    --
    Jacek

  • 13. Data: 2012-09-13 23:22:41
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> wrote in message
    > Masz na myśli downgrade Flasha do v.10? Lepiej sobie radzą na słabszym
    > sprzęcie?

    wkurzylem sie kiedys na 11.3 kiedy udalo im sie wypuscic cos co
    nie nadawalo sie nawet jako wczesna beta i wywalilem flasha kompletnie,
    zastanowilem sie kiedy ostatnio dzialal ok i zainstalowalem 10.3

    na wirtualkach i w xpmode 10.3 maja u mnie o niebo wieksza wydajnosc
    niz 11.4, wszystko chodzi na nich plynnie az do yt w 720p, na glownym
    systemie nie zaliczylem problemow z flashem od miesiecy

    wiem ze teoria jest inna bo niby 11.4 ma akcelerowane wiecej rzeczy ale
    sprobowac nie zaszkodzi, nawet jezeli nie pomoze to sa to dwie minuty roboty

    tu masz link do uninstallera od adobe
    http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/uninstall-fla
    sh-player-windows.html

    instalacje starszych wersji trzeba robic tak zeby installer nie mial
    dostepu do netu inaczej stwierdzi ze 'tak to sie nie da bo stare'
    i zainstaluje znow najnowsza

  • 14. Data: 2012-09-13 23:26:59
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
    > ja bym zaczal od sprawdzenia http://forums.adobe.com/thread/889580

    druga sprawa to przegladarka, polecam sprawdzenie
    http://www.srware.net/en/software_srware_iron_downlo
    ad.php

    to odchudzone google chrome
    http://pl.wikipedia.org/wiki/SRWare_Iron

  • 15. Data: 2012-09-14 01:04:10
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > taniego na core2duo. Przy wymianie w laptopie z coreduo na core2duo widać
    > diametralną różnicę w działaniu OS.

    hm... ja tam roznicy zadnej nie zauwazylem (bo obydwa mialy zblizone
    taktowanie, system byl 32 bitowy, software ten sam).
    roznica przyszla wraz ze zmiana na 64 bitowy system.

    natomiast co do watkotworcy: powstrzymaj sie ze 2 miechy i wyjdzie
    nowa platforma od AMD - Piledriver (na desktop). Oczywiscie mozesz
    teraz wziac starsze APU amdeka, ale osobiscie poczekalbym na toto
    nowsze. i lepsza wydajnosc "ogolna", i np mozna bez wiekszych strat
    "wydajnosciowych" stosowac szyfrowanie (ma wsparcie dla aes-ni) etc

  • 16. Data: 2012-09-14 09:32:17
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:

    > Nie ma prawa przy tym konfigu. Masz coś skopane w systemie.
    > Jak nie masz za wiele aplikacji, to zaorać system i postawić na nowo.

    OS jest czysty (był reinstalowany i w zasadzie oprócz Avira-AV nie
    zainstalowałem żadnej aplikacji spoza OS). Jedyne co nie jest zgodne ze
    sztuką, to niezainstalowane drivery do karty TV na PCI i mam żólte
    wykrzykniki w menadżerze urządzeń. Pomyślę o wyjęciu karty TV bo
    istnieje szansa na konflikty przerwań.
    Zastanawiam się jeszcze nad wpływem wydajności karty NV 6800. Wcześniej
    komputer pracował z monitorem 1280x1024. Teraz pracuje z 1900x1080.
    Czyli jest trochę wiecej obszarów do wypełnienia. Czy wolniejsza karta
    graficzna może powodować zwiększenie obciążenia procesora CPU?
    Teoretycznie nie.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2012-09-14 09:38:55
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    m4rkiz pisze:

    > wkurzylem sie kiedys na 11.3 kiedy udalo im sie wypuscic cos co
    > nie nadawalo sie nawet jako wczesna beta i wywalilem flasha kompletnie,
    > zastanowilem sie kiedy ostatnio dzialal ok i zainstalowalem 10.3

    Dzięki za szczegółowy opis, może to jest metoda.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2012-09-14 10:12:36
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    qwerty nabazgrał(a):

    > Użytkownik "jg" napisał w wiadomości grup
    et...
    > Mam 630@3,8 GHz i nawet speedtest potrafi go zatkać. Raczej szukałbym coś
    > taniego na core2duo. Przy wymianie w laptopie z coreduo na core2duo widać
    > diametralną różnicę w działaniu OS.

    Przez długi czas używałem starego laptopa z Pentium M 1.5MHz + 2GB ramu i
    wszystko śmifgało bez problemu nawet z W7 .. takie wymagające gry jak
    CoD:MW3 czy MOHH bez problemu działały i dało się grać więc internet to
    śmiech na sali dla tekiego sprzętu.

  • 19. Data: 2012-09-14 13:15:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 14 Sep 2012 09:32:17 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

> [...]
    > Czyli jest trochę wiecej obszarów do wypełnienia. Czy wolniejsza karta
    > graficzna może powodować zwiększenie obciążenia procesora CPU?

    Obejrzyj w managerze stopień wykorzystania procka wtedy gdy twoim zdaniem
    coś się tnie. Może wychwycisz coś. Postawienie systemu na nowo i stopniowe
    dokładanie kart, sterów i aplikacji też może coś dać. A jeśli chodzi o
    statyczny obraz, jaki mamy używając przeglądarki ( z wyjątkiem odtwarzania
    w niej klipów) to przy tych rozdziałkach współczesne karty radzą sobie bez
    problemu.
    Wolniejsza karta IMO może powodować zwiększenie obciążenia procka ponieważ
    niektóre zadania mogą być wykonywane albo przez GPU albo CPU. Wszelako na
    tym moja wiedza się kończy :) , niech się wypowiedzą lepsi znawcy.
    --
    Jacek

  • 20. Data: 2012-09-14 15:44:05
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2012-09-13 19:27, sumar pisze:

> [...]
    > przeglądanie stron (obecnie Chromium, na Operze to samo nie dało
    > takiego kopa). I jak trzeba tego albo tego, vłączam vyjątek dla

    Owszem, w końcu to one generują całe to obciążenie.
    Ale równie dobrze można by w TV wyłączyć na stałe kolor i dźwięk :)