  • Data: 2014-10-18 21:54:54
    Temat: Re: Jaki NAS + dyski dla laika?
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18/10/2014 17:02, s...@g...com wrote:

    > Jak zrobić to domowym sposobem w
    > rozsądnym stosunku jakość/cena.
    > Gdy ma się ważne (dla mnie) dane.
    > Jak ugryź temat?

    Ja mam ważne dane w trzech miejescach (nie licząc tego co dodatkowo
    zrzucę na DVD-R), tj. komputer i dwa NASy (ten starszy po prostu żal
    było sprzedać za bezcen). Dane komp. i NAS1 synchronizują się "prawie"
    na bierząco, NAS2 synchronizuje dane raz w tygodniu.
    1. ReadyNAS Ultra2 - 2 dyski, mirror - na tym trzymam praktycznie
    wszystko tj. filmy, muzykę, zdjęcia, dokumenty, backup partycji
    systemowych do tego robi za serwer WWW, Plex, LMS, DLNA i co tam akurat
    potrzeba.
    2. ReadyNAS DUO - 1 dysk - uruchamia się raz w tygodniu by
    zsynchronizować katalogi z ważnymi danymi (w praktyce mam na nim kilka
    backupów, trochę zdjęć i dokumentów).
    Co do zabezpieczeń przed przepięciami to nie stosuję żadnych - IMO nie
    ma sensu. Zasilacze w NASach są zewnętrzne i jeszcze nie spotkałem się z
    przypadkiem, by któryś "umierając" "ubił" dyski (spotkałem się z
    przypadkiem ubicia NASa, ale dyski i dane przetrwały).
    --