  • Data: 2010-02-19 19:42:50
    Temat: Re: Jaki język?
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    slawek pisze:

    > Użytkownik "Krzysztof Warunek" <k...@t...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:hlkk0t$igp$...@n...task.gda.pl...
    >
    > A tam, nie ma związku... jest związek i trochę podobieństw. Obiektowość?
    > Bez przesady - im mniej tym lepiej - po prostu jakiś fajny mały język
    > który pokazałby czym jest programowanie... bez zamęczania się rzeczami
    > niepotrzebnymi przy programach nie dłuższych niż na 20 linijek.

    > Moim zdaniem zły wybór - bo PHP to dość konkretnie w kierunku WWW itd.
    > itp. - a chodzi o abstrakcyjny język ogólnie ogólny.
    >
    > slawek

    A ja myslę że PHP to dobry wybór. Niesamowite bogactwo bibliotek,
    przykładów, funkcji i klas. Sam help jest źródłem doskonałych przykładów
    i często "perełek" oprogramowania. Najlepsze w znanych mi środowiskach
    wyrażenia regularne. Składnia języka bardzo łatwa zbliżona do języka C.
    Jakbym miał teraz 10 latka, niestety mam już 30 latka :-). To
    namawiałbym go do ćwiczeń z PHP.
    PHP wbrew ogólnej opinii to nie tylko język do robienia stron. Choć jak
    się nauczy automatyzować strony to tylko zaleta. Nie jest tak elegancki
    jak pascal ale kto dzis mysli o elegancji :-). Ale jest szybki sprawny i
    szybko prowadzi do celu. Bez kompilacji, ustawień linkowania itd.

    I polecę Ci coś co na co dzień sprawia mi wiele zadowolenia ba
    samozadowolenia. Od dawna używam Notepada++ to świetny edytor tekstowy.
    Brakowało mi automatyzacji tego co robię. Więc dopisałem ( dopisuję
    dalej) do notepada++ plugin automatyzujący notepada. Notepad i plugin to
    świetny komplet bez koniecznosci instalacji PHP i Serwera Apache. No i
    świetny edytor tekstowy.
    Notepad ma 1 miejsce na sourceforge.net wiec z pewnością znajdziesz.

    link do plugina to:
    http://sourceforge.net/projects/phpfornppplugin/file
    s/

    Zaawansowani programujący może Wam też się przyda, polecam sam używam na
    co dzień. Jest tam też demo (właśnie do testowania i budowy wyrażeń
    regularnych) działające przez serwer a w samym pluginie jest
    repozytorium skryptów , procedur, funkcji itd często wykorzystywanych w
    programowaniu.

    Dam przykład dziś edytowałem plik rc, potrzebowałem w formularzu
    przesunąć wszystkie kontrolki o 15 pikseli w dół.
    Ze 2 godziny bym to przesuwał bo mam tylko VS Express bez możliwosci
    edycji kontrolek, po jednym i z pewnością bym sie pomylił.
    Notepad++ ma opcję wielokrotnego zaznaczania (trzymając ctrl) można
    zaznaczyć wiele obszarów. Tak zaznaczyłem w pliku wszystkie wartości TOP
    w pliku RC i w 2 minuty machnałem skrypt który dodaje do wszystkich
    zaznaczeń określoną wartość lub odejmuje jeżeli podamy z minusem. I
    zrobiłem to w kilka minut.
    Ponieważ w instalacji skryptu nie ma tego skryptu jeszcze więc
    zamieszczę go tutaj :

    <?php
    $add_value = npp_input_box("Math Add value to selection","Add value:","1");
    // get start and step of renumeration
    $sel_count=sciMultipleSelection("SCI_GETSELECTIONS")
    ;
    // number lines in selections (valid for column selections )
    for($i=0;$i<$sel_count;$i++) { // for all selections
    $sel_start = sciMultipleSelection("SCI_GETSELECTIONNSTART",$i); //get
    start position
    $sel_end = sciMultipleSelection("SCI_GETSELECTIONNEND",$i); //get stop
    position
    $text=sciText("SCI_GETTEXTRANGE",$sel_start,$sel_end
    ); // get text from
    start to stop
    if (is_numeric($text)) {
    scisearchreplace("SCI_SETTARGETSTART",$sel_start); // set replace start
    position
    scisearchreplace("SCI_SETTARGETEND",$sel_end); // set replace stop position
    scisearchreplace("SCI_REPLACETARGET",$text+$add_valu
    e); // replace to
    new num
    }
    }
    ?>

    Skrypt ten należy wkleić do notepada, sprawdzić czy linie program
    pocztowy nie pozawijał. Wybrać lub utworzyć kategorię, musi to być
    kategoria wykonywalna. W zakładce Edycja Repozytorium należy dodać
    pozycję nazwać ją np "dodawanie wartości do selekcji", wybrać opcję
    wykonania "no output" ponieważ skrypt nic nie drukuje on tylko wysyła
    komunikaty do notepada. A tekst skryptu do repozytorium dodaje się
    bezpośrednio z aktywnej zakładki notepada opcją "update script".

    pozdrawiam i sukcesów życzę
    AK