eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingJaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018 › Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w Programista 9/2018
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 26 Dec 2018 14:39:48 -0800 (PST)
    Subject: Re: Jaki język polecić początkującemu? - komentarz do artykułu w
    Programista 9/2018
    From: fir <p...@g...com>

    W dniu środa, 26 grudnia 2018 22:35:12 UTC+1 użytkownik g...@g...com napisał:
> [...]
    PowerPc - z tych popularniejszych)...

    > Przy okazji polecam lekturę książek Fabiena Sanglarda
    > z serii "Game Engine Black Book", gdzie omówione są
    > kody źródłowe engine'ów Wolfensteina 3d i Dooma.
    >
    > Między innymi wyjaśnione tam jest to, jak okrutne było
    > używanie wskaźników w języku C w systemie MS DOS dzięki
    > 20-bitowej szynie danych 16-bitowych procesorów 8086.
    >
    > Chociaż kiedyś też się tego uczyłem, ciesze się, że
    > urodziłem się na tyle późno, że ominęło mnie programowanie
    > tych cacuszek.

    na clc ostatnio pisalem ze dzis takim przyladem brzydkiej architektury jest w sumie
    obecne architektura brzydkie cpu x86 z simdami + gpu ... i ze moim zdaniem
    najlepiej by bylo wlasnie przeczekac az gpu zniknie simdy znikna a cpu zmieni sie w
    'klaster' kilkuset lub kilkutysiecy prostch skalarnych i energooszczednych rdzeni
    wykonujacych prostego asma - tak sie powinno stac bo to bedzie chyab najlepsza postac
    oczyszczonej architektury (gpu zniknie bos amo przerzucanie z vram do ram jest
    niewygodne dla programisty, simdy znikan bo sa zbyt 'rigid' i fatalnie sie to
    programuje)

    problemem nie jest znajomosc asma tylko wlasnie to ze wspolczesna architektura jest
    skomplikowana i brzydka...jak architektura sie oczysci to moze nastapic powrot do
    ladnego asma (sam przynajmniej chcialbym by tak sie stalo, boje sie ze moge teho nie
    doczekac ;c)