  • Data: 2019-05-09 19:26:57
    Temat: Re: Jaki modem do karty SIM na USB?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-09 o 15:43, Artur S. pisze:

    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Telefon: Lumia 535 DS z systemem Windows Phone 8.1 Update.

    Tu nie pomogę.
    Kilka razy miałem w rękach telefony z tym czymś (ktoś chciał, by mu coś
    zrobić/ustawić/pokazać), ale dla mnie jest to niestrawne.
    I to mimo tego, że od lat obsługuję i instaluję różne urządzenia z WinCE
    i Win Mobile.

    > Karta seciowa: Intel Wireless WiFi Link 4965AGN
    > OS w kompie: Windows XP Pro SP3

    Dla kart Intel do środowiska Win XP (oraz Win7) jest bardzo dobry
    program, podmieniający systemowy manager WiFi.
    Może on zapamiętać dowolną liczbę sieci, można dość głęboko ustawiać
    parametry połączenia, m.in. rodzaje autentykacji i szyfrowania, moc,
    preferowane punkty AP (ważne przy AP Switch), ustawienia IP, VPN, proxy
    i jeszcze co najmniej kilka innych. I to osobno dla każdego połączenia,
    ponadto przykrywając ustawienia serwowane przez DHCP.

    Myślę, że zbyt zaawansowanych ustawień w swoim przypadku nie musisz
    stosować (praca dorywcza z HotSpotem w telefonie) - wystarczy jak
    ustawisz najprostsze: zwykły stały klucz WEP. To obsługują praktycznie
    wszystkie urządzenia od 20 lat.
    Uwaga: - jest dość łatwy do zdeszyfrowania. Wystarczy, że ktoś będzie
    Cię podsłuchiwał przez kilkadziesiąt minut. Ale telefon jako AP dużego
    zasięgu nie ma, poza tym nie będziesz siedział w irańskim hotelu, więc
    raczej nie ma się co martwić.

    W drugiej kolejności ewentualnie próbuj WPA w różnych konfiguracjach
    szyfrowania.
    Ustawiaj to na telefonie - komputer powinien się do tych ustawień
    "przykleić".
    Starsze karty sieciowe Intela miały jakiś problem, bodajże z WPA2/PSK -
    więc jak jedno ustawienie nie zadziała, to próbuj następnego.
    Możesz innym telefonem androidowym z jakimś skanerem sieciowym (np. WiFi
    Analyzer) albo skanerem uruchomionym pod Windowsem sprawdzić, czy na
    pewno Twój telefon daje to, co pokazuje. Spotykałem się, że telefon miał
    ustawiony PSK a tak naprawdę jechał w TKIP.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam