    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki obiektyw jasny, szerokokatny-zoom do Canon APS-C
    Date: Thu, 1 Sep 2016 11:22:33 +0200

    On 2016-08-31 21:15, ąćęłńóśźż wrote:
    > Ile zdjęć (licząc w sztukach) można zrobić takim obiektywem? Tak realnie (amator)?

    Na canonowskim cropie to odpowiednik ok. 37 mm, więc raczej umiarkowanie
    szerokokątny. W czasach analogowych i przed-zoomowych najwięcej zdjęć
    robiłem właśnie obiektywem szerokokątnym - najpierw Jupiterem-12 2,8/35
    mm podpiętym do FEDa-2, potem Pentaconem 2,8/29 mm podpiętym do
    lustrzanki. Ten Canon byłby dla mnie nawet ciut za wąski. Natomiast przy
    podpięciu do korpusu FF trochę za szeroki.

    Piotr