  • 1. Data: 2016-08-29 12:04:19
    Temat: Jaki obiektyw jasny, szerokokatny-zoom do Canon APS-C
    Od: Donkey Kong <d...@k...com>

    Witajcie,

    Polećcie coś dobrego. O cenie nie piszę - bo nie wiem, ile chcę wydać.
    Jak będzie coś co spełni moje oczekiwania to mogę dać więcej niż myślę
    (myślę 2-3k)

    Jaki wybrać obiektyw jasny, szerokokatny-zoom do Canon APS-C, do 100D
    oraz 750D.

    Powiem, co miałem w rękach

    Canon 50mm (stałka) - 1.8 jasność. Nawet ciut za jasny w plenery ;) no
    ale to portretówka. Ale jasność i ostrość jak dla mnie to przy nim
    zalety. Wady - stałka, mało uniwersalny, ale wiadomo.

    Drugi to Tamron 18-200. Zalety to szeroki zakres ogniskowych - można
    robić zbliżenia z oddalenia ;) Tylko jasnośc mała 3,6-5-6 - przy
    zmierzchu robi się kłopot jak obiekt w ruchu. W nocy zaczyna mieć
    kłopoty z ostrzeniem.

    Potrzebuję teraz czegoś "poziom wyżej". Jasny, może niekoniecznie 1,8
    ale jakieś 2.8? Szeroki kąt, może być szerszy, nie musi. Zoom - może być
    mniejszy nawet do 135 czy ciut mniej. Dobra stabilizacja dobrze
    widziana. Szybki autofokus mile widziany. Nie musi być cichy ;)

    Do czego? Wszystko - zabytki, plenery, jak i u cioci na imieninach, może
    jakieś koncerty, wydarzenia, reportaże. Amatorsko, w kierunku
    zaawansowanym ;)

    Ewentualnie czego sami używacie do podobnych rzeczy?

    --

    Mr Kong, Donkey Kong.

  • 2. Data: 2016-08-29 22:55:11
    Od: "antypis" <a...@a...org>

    Użytkownik "Donkey Kong" <d...@k...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaawansowanym ;)
    >
    > Ewentualnie czego sami używacie do podobnych rzeczy?

    Jeśli szeroki kąt do APS-C Canona to np. Canon 10-22 3.5-4.5 USM.
    Światło nie miało dla mnie znaczenia bo i tak zazwyczaj przymykam w plenerze
    do 8 ewentualnie 5.6
    Sam taki użytkuję - bardzo dobry obiektyw szerokokątny. Tani niestety nie
    jest ~3K.
    Jest też tańsza alternatywa Canona, chyba 10-20. Jaki jest w praktyce, nie
    wiem.

    Pozdrawiam
    AP

  • 3. Data: 2016-08-30 09:05:36
    Od: Donkey Kong <d...@k...com>

    antypis wrote:

> [...]
    > plenerze do 8 ewentualnie 5.6
    > Sam taki użytkuję - bardzo dobry obiektyw szerokokątny. Tani niestety

    A możesz gdzieś wrzucić jakieś demo-fotki? :)

    --

    Mr Kong, Donkey Kong.

  • 4. Data: 2016-08-30 15:58:27
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2016-08-29 o 12:04, Donkey Kong pisze:
> [...]
    > koncerty, wydarzenia, reportaże. Amatorsko, w kierunku zaawansowanym ;)
    >
    > Ewentualnie czego sami używacie do podobnych rzeczy?

    Szukłem ostatnio czegoś szerszego niż 18mm, generalnie wyboru wielkiego nie ma -
    albo dłuższy zoom i gorsze światło albo światło lepsze ale krótki zoom. Mam
    osobiście tamrona 28-105 2.8 i wiem z doświadczenia, że światło nic nie daje
    jeśli ostrości brak :) poza portretówką i makro to 2.8 tylko wagi dodaje, bo nie
    da się tego użyć w realnym świecie poza statycznymi scenami, gdzie można
    wyostrzyć z użyciem liveview i lupy (mówię o tym konkretnym obiektywie, może
    inne radzą sobie lepiej).
    Teraz poluje na c15-85 w rozsądnej cenie, a z ciekawszych wynalazków jakie
    znalazłem są:
    canon 15-85 3.5-5.6 - szerszy niż u innych szeroki kąt, dobra jakość obrazu
    canon 17-85 3.5-5.6 - bo canon, trochę szerszy zakres niż kity, dość tani
    tamron 17-50 2.8
    sigma 17-50 2.8
    sigma 17-70 2.8-4
    i jeszcze z malutkim zoomem x2, których nie brałem pod uwagę, ale rzuciły mi się
    w oczy:
    sigma 15-30 3.5-4.5
    tamron 15-30 2.8
    do tego są też jakieś tokiny od 16 albo 16.5, ale to całkowita egzotyka i
    parametry takiese (z testów w necie wyglada, że raczej koszmar niż cudo).
    Szerszych kątów nie szukałem, mam tokine 10-17 i jest genialna.
    Sigmy i tamrony trzeba przebadać przed zakupem, bo rozjazd parametrów jest
    masakryczny. Sigmy maja padającą stabilizację obrazu - poczytaj sobie o s 17-70.
    pozdrawiam Krzysiek

  • 5. Data: 2016-08-30 20:54:42
    Od: "antypis" <a...@a...org>

    > A możesz gdzieś wrzucić jakieś demo-fotki? :)
    >

    > --
    >
    > Mr Kong, Donkey Kong.

    Cześć,

    Na optyczne.pl jest test Canona 10-22 USM:
    http://www.optyczne.pl/24.1-Test_obiektywu-Canon_EF-
    S_10-22_mm_f_3.5-4.5_USM-Wst%C4%99p.html
    W podsumowaniu testu załączono kilkanaście testowych fotek.
    Ten drugi szeroki kąt Canona to 10-18 IS STM, nie 10-20 jak pisałem
    wcześniej. Też jest przetestowany na optyczne.pl z sporą liczbą
    przykładowych zdjęć.

    Pozdrawiam
    AP

  • 6. Data: 2016-08-31 16:03:26
    Od: takos <k...@g...com>

> [...]
    > zaawansowanym ;)
    >
    > Ewentualnie czego sami używacie do podobnych rzeczy?

    sigma 18-35 A
    polecam

  • 7. Data: 2016-08-31 19:01:48
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <nq11b0$256$1@node2.news.atman.pl>,
    Donkey Kong <d...@k...com> wrote:

> [...]
    >
    > Potrzebuję teraz czegoś "poziom wyżej". Jasny, może niekoniecznie 1,8
    > ale jakieś 2.8? Szeroki kąt, może być szerszy, nie musi.

    Kolega wlasnie sprzedaje obiektyw Canona 24 f 1.4 L USM II
    Podobno niezly, stan bdb. Cena 4200, loco W-wa, wisi na OLXie.
    --
    TA

  • 8. Data: 2016-08-31 21:15:30
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ile zdjęć (licząc w sztukach) można zrobić takim obiektywem? Tak realnie (amator)?

    -----

  • 9. Data: 2016-09-01 11:22:33
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-08-31 21:15, ąćęłńóśźż wrote:
    > Ile zdjęć (licząc w sztukach) można zrobić takim obiektywem? Tak realnie (amator)?

    Na canonowskim cropie to odpowiednik ok. 37 mm, więc raczej umiarkowanie
    szerokokątny. W czasach analogowych i przed-zoomowych najwięcej zdjęć
    robiłem właśnie obiektywem szerokokątnym - najpierw Jupiterem-12 2,8/35
    mm podpiętym do FEDa-2, potem Pentaconem 2,8/29 mm podpiętym do
    lustrzanki. Ten Canon byłby dla mnie nawet ciut za wąski. Natomiast przy
    podpięciu do korpusu FF trochę za szeroki.

    Piotr

  • 10. Data: 2016-09-01 13:41:55
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zastanawiam się, jaki jest koszt każdej zrobionej fotki takim obiektywem nabytym za 4
    kpln :-o
    BTW też ujeżdżałem niemiłosiernie Prakticara 2,8/28mm, ale to był absolutnie
    najtańszy obiektyw do Prakticy (tańszy od standardu).

    -----