  • 1. Data: 2013-06-16 00:44:07
    Temat: Jaki operator do transmisji GPRS ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Planuję zastosować w urządziu komunikację GPRS z stacją monitorującą.
    Żeby uniknąć walki z CE w temacie GSM, to sobie mogę użyć np. modemu
    RS232<>GPRS. Ropam robi takie fajne dynksy.

    Transmisja niewielkiej ilości danych - max do 32KB powiedzmy.
    U jakiego operatora szukać kart - żeby było tanio, nie trzeba aktywować
    częściej niż 1/rok. itp.

    Szybkość też praktycznie dowolna - używam normalnie na RS-ie 115kb, ale
    jak będzie 9600 też przeżyję :)

    Chodzi o kontrolę ustawień, jakieś komunikaty alarmowe itp - więc to są
    minimalne ilości danych, i żadne szybkości potrzebne nie są.
    Może jakiś operator ma np. opcję, gdzie jakaś minimalna prędkość jest
    "gratis" ?

  • 2. Data: 2013-06-16 01:59:53
    Temat: Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

> [...]
    > minimalne ilości danych, i żadne szybkości potrzebne nie są.
    > Może jakiś operator ma np. opcję, gdzie jakaś minimalna prędkość jest

    Tak sobie pomyślałem... jeśli jedno niekomercyjne urządzenie, będące twoją
    własnością... to mi takie coś by chyba podeszło... http://aero2.pl/bdi.html
    Trochę to może było by naginane, ale... może podpasuje? Łączny koszt
    pozyskania 27 PLN (karta i wysyłka), ja czekałem ok. miesiąca na kartę.
    Wymagany modem klasy minimum 10, pozyskany osobno, jego koszt ok. stówki.
    Prędkość 512/256kbps.

  • 3. Data: 2013-06-16 02:22:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

> [...]
    > pozyskania 27 PLN (karta i wysyłka), ja czekałem ok. miesiąca na kartę.
    > Wymagany modem klasy minimum 10, pozyskany osobno, jego koszt ok. stówki.

    No właśnie, to jest LTE, byle dynks do GPRS na RS232 z tym nie pociągnie.

    W regulaminach operatorów (chyba wszystkich) dotyczących prepaidów
    i abonamentów są zapisy o tym, że nie wolono stosować do telemetrii.
    Za to sprzedają specjalne "taryfy telemetryczne" -- kiedyś miałem
    kilka takich w Plusie.

    Jeśli ktoś chce ten punkt olać, to może próbować z red bull mobile na
    kartę. Aktywny rok po doładowaniu, łącznie z internetem o ograniczonej
    prędkości. A za 19 zł można dostać 1GB full speed na rok (i jeszcze
    puszkę red bulla do tego dają).

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2013-06-16 02:46:40
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Tak sobie pomyślałem... jeśli jedno niekomercyjne urządzenie, będące
    > twoją własnością... to mi takie coś by chyba podeszło...
    > http://aero2.pl/bdi.html

    Nawet mam i używam.
    Ale niestety - komercyjne, i większa ilość. Tak że takie rozwiązanie odpada.

  • 5. Data: 2013-06-16 02:50:05
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > kartę. Aktywny rok po doładowaniu, łącznie z internetem o ograniczonej
    > prędkości. A za 19 zł można dostać 1GB full speed na rok (i jeszcze

    a, no właśnie. Takie coś mi pasuje "Po wykorzystaniu pakietu, nadal
    korzystasz z darmowego Internetu, ale z ograniczoną prędkością."

    Dzienks !

  • 6. Data: 2013-06-16 03:03:20
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > No właśnie, to jest LTE, byle dynks do GPRS na RS232 z tym nie pociągnie.

    Moje, to WCDMA900, jeśli tego nie da, to rzeczywiście kicha. Ale jeśli kupić
    modem, nawet taki nie spełniający warunków, to chyba tak drogo nie wyjdzie?

    > W regulaminach operatorów (chyba wszystkich) dotyczących prepaidów
    > i abonamentów są zapisy o tym, że nie wolono stosować do telemetrii.

    http://aero2.pl/pdfs/Aero2_Regulamin_BDI_01_09_2011.
    pdf
    Tu nie znalazłem. Natomiast znalazłem, że korzyść z tego może być tylko
    własna (no, myslę, że jak ktoś z rodziny skorzysta, to nie zabiją) i
    niekomercyjnie.

    > Za to sprzedają specjalne "taryfy telemetryczne" -- kiedyś miałem
    > kilka takich w Plusie.

    Tu korzystanie jest bezpłatne, nie licząc jednorazowych kosztów pozyskania
    karty i modemu.

    > Jeśli ktoś chce ten punkt olać, to może próbować z red bull mobile na
    > kartę. Aktywny rok po doładowaniu, łącznie z internetem o ograniczonej

    No tak, tu jest jakby wieczny abo za 0 PLN...

    > prędkości. A za 19 zł można dostać 1GB full speed na rok (i jeszcze
    > puszkę red bulla do tego dają).

    Nie ma limitowania danych w Aero2. Ale jak porcje będą małe, to chyba nie
    przeciąży łacza? :)

    Trudno mi orzec jak w tym przypadku... przyznam, że kusiło by mnie
    spróbować, czy to w ogóle pójdzie z tym, z czym chcemy :)

  • 7. Data: 2013-06-16 03:04:22
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Nawet mam i używam.
    > Ale niestety - komercyjne, i większa ilość. Tak że takie rozwiązanie
    > odpada.

    A, no to rzeczywiście klops... A już myślałem, ze będzie tak fajnie :))

  • 8. Data: 2013-06-16 10:42:31
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-06-16 01:59, Anerys pisze:

    > Tak sobie pomyślałem... jeśli jedno niekomercyjne urządzenie, będące
    > twoją własnością... to mi takie coś by chyba podeszło...
    > http://aero2.pl/bdi.html
    Zdecydowanie odpada, bo lada chwila wprowadzają captcha co godzinę -
    cały ruch będzie przekierowywany na stronę logowania, trzeba będzie
    wpisać captcha i mamy routing na 1h działający, potem od nowa. Żeby nie
    było za prosto, i nie dało się skryptem samym rozłączeniem i połączeniem
    przywrócić internetu...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2013-06-16 11:23:57
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

> [...]
    > pozyskania 27 PLN (karta i wysyłka), ja czekałem ok. miesiąca na kartę.
    > Wymagany modem klasy minimum 10, pozyskany osobno, jego koszt ok.

    GPRS to jest mniej więcej w całej Polsce, LTE to trzeba ze świecą szukać
    i to bardzo uważnie, dodatkowo BDI nie schodzi na wolniejsze standardy,
    jest LTE albo nie ma nic.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 10. Data: 2013-06-16 11:42:52
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > GPRS to jest mniej więcej w całej Polsce, LTE to trzeba ze świecą szukać
    > i to bardzo uważnie, dodatkowo BDI nie schodzi na wolniejsze standardy,
    > jest LTE albo nie ma nic.

    Mój modem jest WCDMA900, roaming w Plusie. Ani śladu LTE (droższe mają), a
    chodzi.