  • 1. Data: 2013-06-12 13:17:56
    Temat: Zasilanie rapsberry
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Wiatm,

    Ponownie malinkowy temat i pytanie a propos ryzyka.

    Rapsberry ma zasilanie przez gniazdo mikrousb, chce zasilac go z huba
    USB. Chce jednoczesnie z tego huba korzystac podajac sygnal z wyjscia USB
    rapsberrego na jego wejscie by powielic porty.

    Pytanie czy cos sie w tym ukladzie nie popierdzieli wzdluz masy?

    TIA

    Ghost

  • 2. Data: 2013-06-12 18:44:16
    Temat: Re: Zasilanie rapsberry
    Od: Prezes <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-06-12 13:17, Ghost pisze:
> [...]
    > wyjscia USB rapsberrego na jego wejscie by powielic porty.
    >
    > Pytanie czy cos sie w tym ukladzie nie popierdzieli wzdluz masy?

    A ktora wersja RPi? Jesli rev2 to on nie ma juz bezpiecznikow i mozna go
    zasilac od strony USB poprzez aktywny hub.
    Jesli rev1 to pewnie mozna wylutowac bezpieczniki i zworki dac.

  • 3. Data: 2013-06-12 19:35:10
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

> [...]
    > USB. Chce jednoczesnie z tego huba korzystac podajac sygnal z wyjscia
    > USB rapsberrego na jego wejscie by powielic porty.

    Tak jak mówisz - ten sam hub jako zwiekszenie liczby portów oraz
    zasilanie. Stosuje do tego "wysokoprądowy" hub D-link:

    http://allegro.pl/d-link-dub-h7-v2-hub-2porty-laduja
    ce-aktywny-z-zas-i3313919503.html

    pozdro
    --
    A S

  • 4. Data: 2013-06-12 21:49:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Andrzej S" <a...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Tak jak mówisz - ten sam hub jako zwiekszenie liczby portów oraz
    > zasilanie. Stosuje do tego "wysokoprądowy" hub D-link:
    >
    > http://allegro.pl/d-link-dub-h7-v2-hub-2porty-laduja
    ce-aktywny-z-zas-i3313919503.html

    Znalazlem jeszcze ciekawiej
    http://elinux.org/RPi_VerifiedPeripherals#Powered_US
    B_Hubs
    Z tej listy mozna wybrac huby zasilajace "backfeed" czyli "do wyjscia" raspi
    (oczywiscie ver 2)

  • 5. Data: 2013-06-12 21:50:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Prezes" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A ktora wersja RPi? Jesli rev2 to on nie ma juz bezpiecznikow i mozna go
    > zasilac od strony USB poprzez aktywny hub.
    > Jesli rev1 to pewnie mozna wylutowac bezpieczniki i zworki dac.

    exactly, doczylatem :-)

  • 6. Data: 2013-06-13 01:10:44
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-06-12 21:49 Ghost napisał(a):

> [...]
    B_Hubs
    > Z tej listy mozna wybrac huby zasilajace "backfeed" czyli "do wyjscia"

    Sprytne, przyda się. :)

    BTW: Zastanawiam się, czy do porządnie zasilanego RPi (mam zasilacz
    _stabilizowany_ od routera, 5V 2,5A) można bezpośrednio podłączyć dysk
    USB 2,5" i będzie wszystko śmigać bez zająknięcia? Wolę się dopytać
    zanim coś spalę. Wszystko pewnie zależy od szerokości ścieżek, którymi
    5V śmiga z wejścia RPi na gniazda USB.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2013-06-13 08:31:44
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Cze, 13:17, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> [...]
    > rapsberrego na jego wejscie by powielic porty.
    >
    >     Pytanie czy cos sie w tym ukladzie nie popierdzieli wzdluz masy?

    Od razu sobie zapusc update.
    Jądro raspbianowe (przynajmniej) ma spory feler w obsłudze USB.
    Objawem są nie działające kamerki internetowe na usb.
    Wiekszośc diagnostyk wskazuje na zasilanie ale to nie to.
    http://www.raspberrypi.org/phpBB3/viewtopic.php?f=28
    &t=23544