eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaJaki sposób na uzyskanie efektu lotosu? (superhydrofobowość) › Re: Jaki sposób na uzyskanie efektu lotosu? (superhydrofobowość)
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Jaki sposób na uzyskanie efektu lotosu? (superhydrofobowość)
    Date: Sun, 21 Aug 2011 13:49:36 +0200

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 02:07:02 +0200, Padre napisał(a):
    > Kupiłem kiedyś taki środek któreś ze znanych firm chemicznych, drogi jak
    > cholera, póki było lato, było naprawdę bardzo dobrze, szyby praktycznie
    > się nie brudziły, po psiknięciu spryskiwaczem i dwu ruchach wycieraczek
    > były idealne, podczas deszczu widoczność bardzo dobra, przez pierwszy
    > tydzień, dwa od zaaplikowania można było jeździć bez wycieraczek.

    no coz, ja to pamietam troche inaczej.
    Owszem, teoretycznie mozna jezdzic bez wycieraczek, krople same splywaja
    ... przy 120 i wiecej, a to troche za szybko na mokre drogi.

    Wycieraczka co do ktorej nie mialem zastrzezen po uzyciu srodka okazala sie
    jednak zuzyta, zostawiala po przejsciu miliony kropelek, przez ktore nic
    nie bylo widac. Trzeba bylo kupic nowa .. a i ta miala taki efekt ze po
    przejsciu szyba byla przez ulamek sekundy jakby zamglona - i to troche
    przeszkadzalo.
    A usunac srodka sie nie da, nie podaja sposobu :-)

    Wiec jak ktos ma ochote, to niech zacznie od polowy szyby po stronie
    pasazera i poczeka do pierwszego deszczu.

    Mozna za to sprobowac na bocznych szybach i reflektorach, ale znow - lepiej
    zaczac od najmniej istotnych :-)

    J.