    From: Michal Szymanski <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki tele ybrać 55-200mm czy 70-210mm ?
    Date: Wed, 14 Jan 2009 08:25:54 -0800 (PST)

    On 14 Sty, 16:38, f...@o...pl wrote:

    > Totez napisalem, ze te obiektywy prawdopodobnie dopiero beda wykazywac  swoja
    > jakosc i przewage na FF. A na razie na APS-c chyba obiektywy DX sa
    > rozsadniejszym wyborem, o ile wlasciciel nie ma zamiarow przyjsc za jakis czas
    > na cyfre pelnoklatkowa. Ja ogladalem zdjecia zrobione na kitowym  18-55 i
    > zaraz potem na 24-70/2,8 robione Nikonem D200. Roznica w jakosci obrazu
    > absolutnie nie tlumaczyla roznicy cen. Ale pewnie, gdyby porownac potem
    > zdjecie zrobione kit-em na D200 i 24-70 na D700 to roznica bylaby duza. A w
    > formacie aps-c jakos to sie gubi.

> [...]

    Chyba jednak skusze się na 70-210 a jak będzie źle to po prostu to
    sprzedam przy zakupach z ebay i sprzedaży później u nas wiele się nie
    straci.
    Co do obiektywów do niecyfraków to jednak 50mm 1.8 w porównaniu z
    18-70 to jeśli chodzi o ostrość jest dużo lepsza - sprawdziłem
    eksperymentalnie co prawda właśnie 50mm sprzedałem na allegro bo
    sensowność tego obiektywu przy cyfraku jest niewielka