    Subject: Re: Jaki topnik
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>
    Date: Sun, 10 Dec 2017 12:47:11 +0100

    W dniu 10.12.2017 o 00:17, Marek S pisze:

    > Mam takowy. Używam resztkę do lutowania kabli, wtyczek etc. bo szkoda
    > wywalić. Nie dałem rady go precyzyjnie nanosić. W dodatku jego gęstość
    > zależy od dostawy. Raz wychodzi ok, a innym razem trzeba oburącz go
    > wyciskać. Tej firmie podziękowałem i nie tylko z powodu topnika, który
    > nie jest najgorszym ich produktem. W lutowaniu spisuje się dobrze.
    > Ładnie separuje przy gęstych SMD i użyciu kolby. Dodaję to aby nie
    > stwarzać wrażenia oczerniania produktu pod każdym względem.

    Mam podobne wrażenia w stosunku do firmy AG.
    Dorzucę, że próbowałem robić topnik żelowy z kalafonii i glikolu
    polietylenowego 400. Nie jest to trudne, ale cholernie upierdliwe.
    Bardzo trudno utrafić właściwą konsystencję. Stapiasz kalafonię,
    dodajesz PEG, czekasz, aż wystygnie, wyszło za twarde. Ogrzewasz,
    dodajesz nieco glikolu, studzisz, wyszła zupa. Grzejesz, dodajesz
    kalafonię... Dwa dni zabawy. Bardzo niewielka różnica zawartości PEG
    znacząco zmienia lepkość. Kalafonia może sporo różnić się właściwościami
    w zależności od pochodzenia, a i PEG też nie jest idealnie powtarzalny,
    mamy więc niezły kabaret.

    P.P.