  • 91. Data: 2023-11-20 11:40:18
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Wyzwalacz zadziała tak jeżeli "warunek wykonania" będzie w nim
    > umieszczony. Nie trzeba wtedy dodatkowo "warunku wykonania". Przecież
    > wyzwalacz też ma pod swoim polem
    >
    > "Warunek nie jest aktualnie spełniony." lub "Warunek jest aktualnie
    > spełniony.".

    Piękna brednia :D Pole warunku w "WYZWALACZU" kłóci się z logiką "ZMIANA
    STANU" Po prostu, obojętnie jaki warunek sobie w tym polu postawisz, to
    będzie działał ZAWSZE w momencie zmiany stanu kanału. Jeśli dasz dwa
    przeciwsobne warunki do tego samego kanału, to będzie "aktualnie
    spełniony" i dupa :D

    Tak to jest, jak się nie ogarnia i ma się "własną logikę".

    Dawno takiej bredni nie czytałem a Ty nie sprawdziłeś :)

    ...i tutaj wkracza CAŁE NA BIAŁO, dodatkowe pole warunku, to poniżej.

    > Marketingowce/Handlowcem to na pewno nie jesteś ;-)

    Nie umiem ściemniać w logice :)

    > Wczoraj akurat ta "prawdziwa" supla coś robili z serwerami i scripts
    > takie coś wypluł - https://i.ibb.co/mRFR2nw/supla-error.png
    >
    > Na marginesie - zdarzało Ci się dostać "niepoprawny" wyniki odczytu z
    > czujnika w supli/script? W tym tygodniu kilka razy z różnych czujników
    > temperatury dostałem (jednorazowe) odczyty -247C lub 0C (dwa razy) -
    > rozumiem, że oprogramowanie w urządzeniu nadawczym "zawiodło" i z takimi
    > przypadkami należy się liczyć, ale zaskoczyło mnie to, że "supla" tego
    > nie ogarnęła (odfiltrowała).

    Prawdopodobnie nie dopisałeś sobie w polu warunku (nie wyzwalacza)
    *.connected. Przy temperaturze jest to bardzo ważne, ponieważ *.not
    connected generuje odczyt -247 lub 0. Powinieneś to wiedzieć. Wystarczy
    teraz chwilowa przerwa w komunikacji a skrypt bierze to jako najniższa
    wartość bo jest skryptem zewnętrznym a nie wewnętrznym w sensie, że sam
    z siebie nie sprawdza czy jest komunikacja. To również nie jest błędem,
    bo często jest taka potrzeba, żeby wykorzystać tą sytuację. Ja
    wykorzystuję ją do powiadomienia, że np. system jest wyłączony.

    > Chociaż tak na prawdę to nie wiem czy "supla", bo odczyty zobaczyłem w
    > "scripts". A swoją drogą jedna jak i druga strona nie pokazała tych
    > odczytów na wykresach więc pewnie tam takie przypadki
    > uwzględnione...patrzę w kod scripts i on zaciąga dane do wykresu z cloud
    > więc pewnie cloud ogarnęli i w reakcjach by nie było, ale webhookiem
    > script bierze "wszystko" i Frącz nie przewidział takich przypadków.

    Od samego początku ciśnie mi się określenie "Słoń w sklepie z porcelaną"
    i tak to u Ciebie wygląda.

    > Ha! W supli tak, w Smart Life czy Tuya Smart scena wywołana z innej
    > sceny, nie może mieć warunków. Przynajmniej ja nie widzę jak tam zrobić
    > pętlę.

    No nie, dlatego pisałem, że skrypty znacznie przewyższają samą Suplę czy
    inne systemy i rozmawiamy o Supla.

    u-mes-ag2mod-s2-12617605773

    > Nie rozbierałem pralki (bo działa), ale nie miałem pojęcia że
    > elektronika do nich jest na alle - nigdy nie sprawdzałem. Dzięki!
    No wiem, że i w "te klocki" jesteś jeszcze słaby :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 92. Data: 2023-11-25 16:33:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.11.2023 11:40, LordBluzg(R)?? wrote:

> [...]
    > spełniony" i dupa :D
    >
    > Tak to jest, jak się nie ogarnia i ma się "własną logikę".

    Nie rozumiem Cię. Opisałem tutaj
    https://forum.supla.org/viewtopic.php?p=166058&sid=a
    a32249d3266ea618c225bcef4076ed7#p166058
    na podstawie dostępnych kodów na githubie, co dokładnie dzieje się w
    kodzie serwera w miejscu o którym piszemy - wskazałem gdzie i jak to
    wyrażenie jest interpretowane jako warunek. A Ty zamiast się odnieść do
    tego i się zgodzić (lub nie), to udajesz że tego nie widzisz i
    argumentujesz ad personam.

> [...]
    Przy temperaturze jest to bardzo ważne, ponieważ *.not connected generuje odczyt -247

    Faktycznie, działa! Może nie super intuicyjne od razu (bo niepodłączone
    urządzenie nie nadaje wartości), ale jak gdy to już wiem to ma to sens.
    Dzięki!

    > Powinieneś to wiedzieć.

    A skąd? Na forum, w jakieś instrukcji, gdzie jest informacja o tej
    magicznej liczbie -247C?

    może mieć warunków. Przynajmniej ja nie widzę jak tam zrobić pętlę.

    > No nie, dlatego pisałem, że skrypty znacznie przewyższają samą Suplę czy inne
    systemy i rozmawiamy o Supla.

    Smart Life obsługuje za to "tryb tabletu" gdzie widok jest poziomy a nie
    pionowy. Do aplikacji Supli trzeba wykręcać głowię ;-)

    jest na alle - nigdy nie sprawdzałem. Dzięki!
    > No wiem, że i w "te klocki" jesteś jeszcze słaby ?

    Pochwal się co pisałeś na forum, że moderator skasował posta i skomentował

    "Wyrzuciłem całego posta. Proszę o odrobinę więcej kultury na forum."

    A Ty potem przepraszałeś

    "Dobrze zrobiłeś. Nie powinienem pisać postów po trzecim piwie:)
    Przepraszam.".

    https://forum.supla.org/viewtopic.php?p=166086#p1660
    86

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 93. Data: 2023-11-28 21:20:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Nie rozumiem Cię.

    Wiem to od pierwszego posta tutaj i na forum :) W ogóle mało rozumiesz
    ale to nie wycieczka personalna ale logiczno/inteligentna. Gdyby tak nie
    było, to bym nie "tłumoczył jak krowie na rowie" od samego początku.

> [...]
    się zgodzić (lub nie), to udajesz że tego nie widzisz i argumentujesz  ad personam.

    Chuja opisałeś, To prawda znana od miliardów lat i każdy logik to wie.
    Jeszcze raz, to nie jest BŁĄD. Błędem jest rozumienie tej
    rubryki/wyzwalacza "bo ty tak chcesz". (roszczeniowość-nielogiczna).

    Analogia. Chcesz otrzymać KONKRET LOGICZNY czyli budujesz DOMINO i każdy
    kafelek/klocek ma znaczenie (scena) jeden popycha następny. Ty
    wpierdalasz kilka kostek domina do wyzwalacza i masz obiekcje, że nie ma
    tutaj zależności i całe domino rozpierdala się bez składu i ładu. Na
    dodatek zgłaszasz to jako błąd.

    Brednia jak chuj :D Na dodatek zgłaszasz, że jest taka możliwość (o
    której już dawno wszyscy wiedzą). Wychodzi, że dla Ciebie trzeba
    produkować specjalne kostki (jak dla dzieci) ze okrąg do okręgu, kwadrat
    do kwadratu...obrazek:

    https://allegro.pl/oferta/sorter-drewniany-klocki-ks
    ztalty-i-kolory-melissa-13683628022

    WAŻNE:
    Doczytaj, co wcześniej pisałem i rozkmiń w końcu, DLACZEGO są dwie
    rubryki. Jedna do wyzwalacza a druga do warunku. Podpowiem, że
    wyzwalaczem może być cron, co jest jak dla mnie, bardziej stabilne,
    szczególnie dla temperatur. W cron jest również jeden wyzwalacz a nie
    kilka :) Rozumienie JEDNEGO wyzwalacza jest rozumiane jako
    zapoczątkowanie zdarzenia. Nie można kombinować z kilkazapoczątkowaniem
    zdarzenia, bo jest to BREDNIĄ logiczną :)

> [...]
    > Dzięki!

    > A skąd? Na forum, w jakieś instrukcji, gdzie jest informacja o tej

    Właśnie z LOGIKI! -247C to zero bezwzględne, czyli...brak pomiaru, lub
    zero rzeczywiste. Skoro go nie ma tego zera, to wynika: BRAK POMIARU.
    Jak myślisz, skrypt pyta czujnik czy pyta bazę danych, jeśli nie ma
    zmiennej: pytaj czujnik najpierw? Chcesz za każdym razem wywoływać
    dodatkową transmisję? Zejć kurwa na ziemię :D

    Pyta najpierw bazę, do której pluje wcześniej czujnik a że baza ma zero
    bzwgl, to Ci pluje wynikiem ZERO. Jprdl...rence opadajo!

    > Smart Life obsługuje za to "tryb tabletu" gdzie widok jest poziomy a nie
    > pionowy. Do aplikacji Supli trzeba wykręcać głowię ;-)

    Może się doczekasz, wersji Tabletu. To się nadal rozwija :) Ja się
    doczekałem powiadomień, których kiedyś nie było i musiałem kupić
    Pushovera. Teraz mi nadal brakuje dźwięków do każdego zdarzenia/innych
    ale jest rozwiązanie...w GUI, tyle, że nie implementowałem tego
    wcześniej i teraz mam jak mam. Zmieniać nie będę ale przy następnych
    "skażeniach" Suplą, przemyślę. I to jest najbardziej zajebiste w Supla,
    bo nie musiałbym nawet patrzeć na ekran, żeby wiedzieć co się właśnie
    odjebało :) Rozumienie dźwięku do komunikacji, zawsze mnie rozwala w
    środowisku :D Dźwięk może jest irytujący...ale tylko JA wiem czego
    dotyczy :) i nie muszę wyskakiwać telefonu z kieszeni :)

    > Pochwal się co pisałeś na forum, że moderator skasował posta i skomentował

    Napisałem też, że szkoda iż nie zapisałem tego w notatniku, bo nie
    pamiętam (byłem sporo pijany). Na pewno nie było tam inwektyw :D Sadzę
    że była to analiza Twojego rozumienia + domniemany trolling, połączona z
    przepiękną instrukcją popełnienia rytualnego sepuku, żebyś nie zabierał
    powietrza innym, swoim brakiem logiki. Nie chcę Twojej śmierci ale jak
    sobie wypiję, to wyłażą ze mnie demony, które chronią ludzkość :)

    Teraz też piłem ale mało :D...tutaj, na usenecie jest anarchia i czasem
    ją bardzo lubię :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 94. Data: 2023-12-05 07:57:10
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V? (Otwierać szampana?)
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.10.2023 07:54, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > mocno stabilne 226V z rzadkimi i chwilowymi spadkami w okolice 220-221V.
    >
    > Co prawda załączenie obciążenia po mojej stronie, generuje relatywnie
    > takie same spadki jak wcześniej ale mam nadal wtedy więcej niż 210V, a
    > nie okolice 200V jak poprzednio.
    >
    > PGE wysłuchało moich próśb*? Już po dwóch tygodniach od zgłoszenia?
    > Otwierać szampana? ?
    >
    > *u nich niestety skrzynka kontaktowa czy zgłoszenie telefoniczne, to jak
    > czarna dziura. Ani potwierdzenia przyjęcia, ani czy się ktoś
    > zainteresował...trzeba trzymać kciuki i patrzeć czy się coś zmienia.

    Haha! Wczoraj ~18:15 siedzimy przy kolacji a tu cyk! Ciemno i cicho.
    Jprde myślę, szukam po omacku latarki, potem telefonu - dzwonię na 991
    (PGE) - ten ich bot wymienia od minuty połowę ulic w mojej mieścinie,
    nie zdążyłem doczekać do podania danych, zasilanie wróciło. Ale patrzę
    na fazy, po 236-242V! Spojrzałem teraz 234-236V. Normalnie kolejne 10V
    przybyło. Cuda! A nie czekaj, to "awaria" była.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 95. Data: 2024-03-10 19:21:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.12.2023 07:57, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > na fazy, po 236-242V! Spojrzałem teraz 234-236V. Normalnie kolejne 10V
    > przybyło. Cuda! A nie czekaj, to "awaria" była.

    Tak jak przewidywałem. Dwie godziny temu o 17:21 cyk! Prądu nie ma.
    Mięły 2-3 min i ponownie zjechali 10V w dół. Czyli teraz co roku nie
    dwa, a już cztery razy do roku będę ustawiał zegarki!

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 96. Data: 2024-03-11 12:33:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Mar 2024 19:21:08 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Tak jak przewidywałem. Dwie godziny temu o 17:21 cyk! Prądu nie ma.
    > Mięły 2-3 min i ponownie zjechali 10V w dół. Czyli teraz co roku nie
    > dwa, a już cztery razy do roku będę ustawiał zegarki!

    Ale w czym problem, bo początek wątku gdzieś znikł.

    Co się dzieje 4x w roku?

    J.

  • 97. Data: 2024-03-12 08:22:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.03.2024 12:33, J.F wrote:
    > Ale w czym problem, bo początek wątku gdzieś znikł.
    >
    > Co się dzieje 4x w roku
    W grudniu pisałem że napięcie u mnie w godzinach "szczytu" (13-15),
    szoruje po dnie 200-210V. Zgłosiłem dwa razy do PGE i 4 grudnia,
    podnieśli. Od tamtej pory było elegancko 220-240V.

    Ale ostatnio słonko poświeciło i pewnie panelowcy (tak się domyślam) się
    zaczęli skarżyć że u nich w domach już 250V i przedwczoraj w niedzielę
    niespodziewany zanik napięcia w sieci na 2-3 min, po czym napięcie
    ponownie niższe. Wczoraj (co prawda na ~minutę), ale po 13 ponownie
    ujrzałem na rejestratorze 210V.

    Tak się musiałem wyżalić, że pręgierz z mojej strony dla tych
    mikro-psujów z PV w domach.

    A 4x bo, dwa razy zmieniamy czas letni-zimowy, a teraz jeszcze za każdym
    wyłączeniem muszę przejść się poprawić zegar w: piekarniku, zmiękczaczu,
    WM, PC.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 98. Data: 2024-03-12 10:21:10
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > A 4x bo, dwa razy zmieniamy czas letni-zimowy, a teraz jeszcze za każdym
    > wyłączeniem muszę przejść się poprawić zegar w: piekarniku, zmiękczaczu,
    > WM, PC.

    Człowiek robi się wygodny. Ja gdzie mogłem pozmieniałem zegary na radio
    controlled albo dodałem podtrzymanie i teraz nie mam co ustawiać i się
    nudzę :/
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 99. Data: 2024-03-12 10:31:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Mar 2024 08:22:23 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    >
    > A 4x bo, dwa razy zmieniamy czas letni-zimowy, a teraz jeszcze za każdym
    > wyłączeniem muszę przejść się poprawić zegar w: piekarniku, zmiękczaczu,

    Musisz pisac do PGE, zeby napięcie zmieniali wraz ze zmianą daty :-)

    J.

  • 100. Data: 2024-03-13 14:30:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.03.2024 10:31, J.F wrote:
    > Musisz pisac do PGE, zeby napięcie zmieniali wraz ze zmianą daty ?

    Ha i to jest dobry pomysł! Jeszcze sobie przypomniałem, że z powodu II
    strefy w kwietniu i październiku jeszcze dodatkowe 2x poświęcam na
    przestawienie godzin w PC (13-15, 15-17).

    To już w ogóle mogliby zrównać te daty ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz