  • 11. Data: 2010-05-15 02:14:20
    Temat: Re: Jakie auto kupić?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-05-14 08:50, Robert pisze:
    > Witam,
    >
    > kolejny post z serii "jakie auto kupić?" Chcę wydać max 23-25k PLN.
    > Przebiegi rzędu 20kkm rocznie. 70% miasto, 30% poza miastem.
    >
    > Zależy mi na tym, żeby auto było w miarę ekonomiczne. Silnik do 2000cc.
    > Nadwozie 4-5 drzwiowe. W miarę tanie cześci/serwis. Nie chcę mieć nic do
    > czynienia z markami typu: Cytroen czy Peżot (empiria).
    >
    > Moje typy: Opel Astra, Focus, Golf IV, Corolla, Audi A3?
    >
    > Co wybrać?

    Golf IV najlepszym wyborem, lepszy jakościowo to Audi A3. Na pozostałe
    nawet nie patrz.

  • 12. Data: 2010-05-15 09:49:03
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Robert" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nadwozie 4-5 drzwiowe. W miarę tanie cześci/serwis. Nie chcę mieć nic do
    > czynienia z markami typu: Cytroen czy Peżot (empiria).

    Focus II, 1.6 TDCi, 1.8 TDCi (na osprzęcie Siemensa). Na 2.0 TDCi raczej nie
    starczy pieniędzy, aczkolwiek to najlepszy silnik.

    Jurand.

  • 13. Data: 2010-05-15 09:49:34
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Golf IV najlepszym wyborem, lepszy jakościowo to Audi A3. Na pozostałe
    > nawet nie patrz.

    Bo? Pod siłownią źle wyglądają?

    Jurand

  • 14. Data: 2010-05-15 13:42:41
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    > Jakieś argumenty? Bo jeździłem Citroenem C5 i psuło się w nim dosłownie
    > wszystko. Peugeotem 406 zrobiłem ponad 60kkm. Zawieszenie i ekonomia na
    > plus ale... 2 razy wymieniana uszczelka pod głowicą, ciągłe kłopoty z
    > hamulcami (pękający wężyk podciśnienia) i świerszcze w desce.

    Nie pomyślałeś, że powinieneś coś zmienić w technice użytkowania samochodu?
    Usterki wskazują na deptanie po gazie przy niedogrzanym silniku i ostrej
    jeździe po naszych dziurawych drogach...

  • 15. Data: 2010-05-15 16:40:15
    Od: Krzysztof <n...@n...pl>

    Yogi(n) wrote:
> [...]
    > Regularnie serwisowanie polegało oczywiście na wymianach płynów,
    > klocków, paska napędzającego alternator i pompe wodną itd. - ale
    > naprawdę nie miałem powodów do narzekania. Spotkałem wprawdzie faceta,
    > który miał podobne auto (ja miałem 3-drzwiowe, on 5-cio, moje było
    > japońskie, jego angielskie) i narzekał na nie - ta sama wajcha co w
    > moim, radio - czyli to były słabe punkty tego modelu, ale także czujnik
    > temperatury płynu chłodzacego, silnik - wymieniał blok za parę tysięcy i
    > coś tam jeszcze - ale na podstawie moich własnych doświadczeń mogę

    Moja Corolla miala 248 tys.i 7 wiosen jak zostala sprzedana.Poza
    benzyna,olejem i czesciami normalnie sie zuzywajacymi (opony,nakladki
    hamulcow, wycieraczki, itp) zadnych serwisow,zadnych napraw (jeden
    wyjatek to odrobine cieknaca chlodnica wymieniona na gwarancji i 2 razy
    szyba) zadnej wymiany plynow, zadnego pieszczenia sie z nia. Benzyna i
    jazda. Oszukalem kupca? Nie mysle. Autko nie ma sladow rdzy i hula do
    dzisiaj a obecny wlasciciel,tez sie z nim nie piesci.
    Zeby uprzedzic ewentualna krytyke powiem ze moje podejscie do auta jest
    wynikiem doswiaczen, a nie niedbalstwa. Z doswiadczenia wiem, ze jak juz
    psuje z warsztatow cos w aucie dotkna, to auto juz nigdy nie bedzie jak
    nalezy.