  • Data: 2024-04-13 22:43:58
    Temat: Re: Jakie dyski HDD do domowego serwera?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12.04.2024 08:33, Mateusz Bogusz wrote:

    > U każdego z tych producentów modele będą różnić się w zasadzie ilością
    > slotów na HDD, pamięcią i procesorem. Wybierasz wedle uznania, a system
    > każdy na wszystkie swoje modele będzie miał ten sam.

    Hmm... Chyba faktycznie rozważę zakupienie osobnego serwera NAS oraz
    rejestratora, a komputer oddeleguję do innych zadań.

    Generalnie wymagania do do serwera NAS miałbym następujące:
    1. Możliwość zainstalowania czterech dysków HDD.
    2. Możliwość pracy dysków w RAID-1.
    3. Obsługa dysków przynajmniej do 16GB.
    4. Obudowa do montażu w szafce rack 19", najlepiej 1U. Ważne, żeby
    serwer wszedł do standardowej szafki sieciowej o głebokości 60 cm - nie
    chcę kupować osobnej szafy serwerowej na to.
    5. Co do interfejsu sieciowego nie mam wielkich wymagań. Wystarczy
    pojedyncze złącze 1 Gbps. Jednak dobrze by było, gdyby interfejs/system
    był świadomy VLAN-ów i dawał możliwośc ustawienia wirtualnych
    interfejsów sieciowych.
    6. Wydajność pozwalająca na postawienie podstawowych usług oraz
    odpalenia serwera Plex. Dobrze by było, gdyby hardware radził sobie z
    transkodowaniem.
    7. Dobrze by było, gdyby można było na tym instalować i odpalać
    standardowe linuksowe usługi (np. broker MQTT) i własne skrypty.

    Budżet powiedzmy tak do 1500 zł bez dysków. Znajdę coś przyzwoitego w
    tej cenie?