    From: "Heinzkalter" <v...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jakie zonki na egzaminie na PJ B?
    Date: Thu, 6 Oct 2011 17:42:05 +0200

    "Mikolaj Jopczynski, Tychy Online" <m...@g...com> wrote in
    message news:j6k0lm$ku0$1@inews.gazeta.pl...

    > *ZAWSZE* jezdzisz wg obowiazujacego ograniczenia?
    >
    > I przypadek, przez ktory zalapalem kumulacje:
    > skrzyzowanie, 3 pasy - lewo, prosto, prawo
    > - ustawiam sie na srodkowym, po czym zmieniam zdanie, przejezdzam
    > sygnalizator, ustawiam sie na pasie w lewo - nie przejezdzam skrzyzowania,
    > ruszam po zapaleniu zielonego
    > - na s1 jade lewym pasem szybciej, anizeli kierownik po prawej stronie -
    > przejezdzamy oboje przez przejscie dla pieszych
    >
    > Wersja policji:
    > - przejechalem na czerwonym przez skrzyzowanie
    > - 2x wyprzedzialem na przejsciu dla pieszych

> [...]

    Jakoś tak zawsze kierowca tracący prawo jazdy jest najbardziej pokrzywdzony.
    A to "Nie moja wina...", "Uwzięli się...", "Podpuścili mnie...", "Polskie
    drogi...", "Zle oznaczenie...", "Bo on sie wpychał...", "Zle ustawiona
    sygnalizacja świetlna...", "Bo co on nie widział, że zapierdalam...", "Kto
    tu panie jedzie 50?..", "Wszyscy tak jeżdżą...", "Ja mam prawo jazdy od 11
    lat i jestem mistrz...", "HWDP". A na koniec skamle "prosze tych punktów
    trochę mniej i lagodny wymiar kary..."
    A nie lepiej postawić sprawę po męsku i przyjąć karę z godnością? Nie to nie
    wypada - bo najpierw trzeba by sobie uświadomić i poukladać w głowie, że nie
    umiem dobrze jeździć, że jestem chamem drogowym i wydaje mi sie że będę
    szybszy, lepszy, bardziej zajebisty... A do świadomości już napewno nie moze
    dotrzeć, że jestem zagrożeniem na drodze i potencjalnym mordercą - no bo
    przecież jestem zajebisty.
    Po to zostal wymyslony system punktów, mandatow i kar, żeby skutecznie
    eliminować z ruchu kierowcow powodujących zagrożenia. Niestety w Polsce
    system ten jest jeszcze niewydolny, bo sankcja wedlug mnie jest zbyt malo
    dotkliwa. Sam egzamin sprawy nie zalatwia - wedlug mnie do egzaminu można by
    bylo przystapić dopiero po roku jazdy komunikacją miejska - wtedy kara
    odniosla by skutek.

    hk