eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJakiego darmowego programu do rysunku technicznego używacie? › Re: Jakiego darmowego programu do rysunku technicznego używacie?
  • Data: 2017-05-16 15:00:34
    Temat: Re: Jakiego darmowego programu do rysunku technicznego używacie?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-05-16 o 13:54, Bartolomeo pisze:

    > Zacznij od
    > DraftSight
    > LibreCad
    > FreeCad...

    Dzięki.

    > i generalnie wszystkiego co ma w nazwie CAD wygląda jak CAD i działa jak
    > CAD.

    Nie wiem jak wygląda CAD i jak działa CAD :)
    Zakładam, że nie mam ani dobrych, ani złych nawyków - te kilka rysunków
    na przestrzeni 10 lat to jest nic, choć jeden był bardzo skomplikowany.

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_computer
    -aided_design_editors

    O rany. Ale tego jest.

    > Z płatnych zamienników AutoCADa polecam Gstarcad, Briscad i ZWcad

    Na 99,99% nie skorzystam - nie projektuję mechaniki.

    > Robienie rysunków technicznych w Oo lub Inkscape to jak rzeźbienie w
    > gównie, one nie do tego służą.

    Inkscape nie znam.
    Oo wydaje mi się zupełnie przyzwoity, ale nie mam żadnego porównania.

    Wczorajszy rysunek - prostokątny obrys z jednym prostokątnym
    zagłębieniem i do tego kilkanaście otworów.
    W Oo działam tak:
    - wstawiam prowadnice na wszystkie wymiary, które będą mi potrzebne.
    - wstawiam jedną łamaną po odpowiednich skrzyżowaniach (moment),
    - wstawiam jedną prostą (dno tego zagłębienia),
    - wstawiam dwa łuki (przy dnie tego zagłębienia),
    - wstawiam otwór i ustawiam jego średnicę,
    - robię tyle kopii otworu ile potrzebuję (^C^V),
    - przesuwam kopie na ich skrzyżowania prowadnic - i tu jest problem bo
    muszę ręcznie poprawiać liczbowo ich pozycje,
    - dostawiam wymiarowanie też według skrzyżowań prowadnic.

    Główne uciążliwości:
    - że te kółka nie chcą się same ustawić na prowadnicach
    - że każde wymiarowanie muszę osobno poustawiać - że wymiar nie nad
    kreską a w kresce, że nie chcę jednostek i jak długie mają być linie
    wymiarowe, aby np. od razu zrobiły krzyżyk na otworze.

    Jak będę miał kolejną potrzebę zrobienia jakiegoś rysunku będę lepiej
    przygotowany - przyjrzę się tym programom.
    P.G.