    Subject: Re: Kabel swiatłowodowy - ile kosztuje?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Date: Mon, 26 Sep 2016 08:38:20 +0200

    > Takim montażem u klienta raczej nie zajmuja się wybitni specjaliści

    No to żeś teraz pojechał... Ale Cię lubię, to masz wybaczone ;)

    > teoretycy, raczej ktoś po krótkim przeszkoleniu. Powtórzyłem, co
    > usłyszałem (i to z drugiego ucha) -- tamci używali własnie tego
    > określenia.

    Może nie wiedzieli, może chcieli tak sobie pogadać, może byli
    zmęczeni... Różne mogą być powody. Wydaje mi się, że u któregoś z
    klientów spotkałem ekipę która też się posługiwała taką właśnie
    terminologią. Chyba używali określenia pigtail do kabli światłowodowych,
    a patchcord do miedzianych. Ale to ich problem, dla mnie mieli tylko
    zestawić włókna (i tak musiałem sam je ostatecznie znaleźć, tacy to byli
    "fachowcy").

    Jak popatrzysz na katalogi kabli, to nie będziesz miał wątpliwości co
    jest co i że nie są to określenia wymienne. Jak już, to np Mouser
    wymienia "pigtail" jako jedno z zakończeń kabla obok typowych złącz (i
    tylko jako drugie).

    Szkoda, że nie ma rozsądnej polskiej terminologii, bo "kabel krosowy" to
    trochę długie określenie, a na pigtaila w ogóle chyba nie ma polskiego
    odpowiednika.

    Pozdrawiam

    DD