  • Data: 2018-08-29 00:27:21
    Temat: Re: Kable HDMI - jak odróznic dobre od zlych?
    Od: "zhbick" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5b85c486$0$598$6...@n...neostrada.
    pl...

    > Tak. Cyfrowy sygnał jest praktycznie idealny. Zakres błędów jest bardzo
    > wąski, co oznacza, że przejście od idealnego do beznadziejnego sygnału
    > odbywa się bardzo szybko.

    A jeśli obraz sieje artefaktami i przycina na jednym kablu a na innym nie,
    to co się dzieje z tym sygnałem?

    > Co do telefonów - gdy projektowałem sieć GSM (około 15 lat temu) to
    > telefony miały 7 poziomów jakości sygnału audio - w zależności od warunków
    > propagacji. Najlepsza jakość wymagała pasma 13 kbit/s oraz około 1 MIPS'a
    > mocy obliczeniowej telefonu do przeprowadzania kodowania sygnału. W
    > gorszych warunkach propagacji jakość się pogaraszała ze względu na
    > mniejszy strumień danych.

    Czy poza projektowaniem testowałeś organoleptycznie? Czy zdarzały się
    przerwy, ubytki w transmisji, zniekształcenia typu jakieś echo? "Powiedz raz
    jeszcze, bo przerywa"?

    > Jednak cyfrowe sygnały są znacznie odporniejsze na zakłócenia od
    > analogowych a metody detekcji i korekcji błędów jeszcze dodatkowo działają
    > na korzyść cyfrówki.

    Cóż... najtańszym kablem audio coś tam da się przesłać, chociaż szumi a
    najtańszym przedłużaczem USB już niekoniecznie :)

    > Wracając do przesyłania kablami - jest jak napisałem na początku: jeśli na
    > oko obraz przesłany wydaje się dobry - to znaczy, że jest idealny.
    > Idealny - czyli każdy bit na jednym końcu kabla jest taki sam jak na
    > drugim.

    - "Grażyna, wyź no pizgnij tyn odtwarzacz Blurej, bo się ino obraz jakby
    przycina a dyć monitor sto dwadzieści Herce ma a nie je płynnie!"
    - "Stefan, co ty piertolisz, płynnie je przecie! Aa... faktycznie przycięło
    jak łociec Matełusz pedałamy zakręcił"
    :)