  • 1. Data: 2018-08-28 13:11:21
    Temat: Kable HDMI - jak odróznic dobre od zlych?
    Od: ń <ń@ń.ń>

    W recenzjach monitorów można trafić na oceny "obraz się poprawił dopiero po wymianie
    kabla HDMI na lepszej jakości" czy podobne.
    Ale jak odróżnić dobre kable od złych kupując przez internet?
    Ten problem dotyczył zresztą już kabli analogowych d-Sub (VGA) i może dotyczyć
    również DisplayPort.
    A DVI to jeszcze inna bajka z uwagi na kilka wersji złącz.

  • 2. Data: 2018-08-28 13:33:29
    Temat: Re: Kable HDMI - jak odróznic dobre od zlych?
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 28 Aug 2018 13:11:21 +0200
    doszła do mnie wiadomość <pm3aka$pen$1@node2.news.atman.pl>
    od ń <ń@ń.ń> :

    Tylko Audioquest Diamond:
    http://giga-media.pl/audioquest-diamond-hdmi---dlugo
    sc-1-0-m,276,820.html
    Szwagier ma i jest zadowolony.

  • 3. Data: 2018-08-28 19:38:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-08-28 o 13:11, ń pisze:
> [...]
    również DisplayPort.
    > A DVI to jeszcze inna bajka z uwagi na kilka wersji złącz.

    Dobry kabel HDMI, DVI lub DisplayPort to taki, przez który na monitorze
    pojawia się jakiś obraz. Jeśli pojawił się jakiś - to znaczy, że pojawił
    się idealny, bez zniekształceń, przekłamań kolorów, ani zbyt jasny, ani
    zbyt zaśnieżony. Jest dokładnie taki, jaki nadał nadajnik (karta graficzna).

    Na tym polega magia cyfrowych sygnałów.

    --
    MN

  • 4. Data: 2018-08-28 20:02:01
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Pomyliłeś grupy, polecam pl.bajki

    -----

  • 5. Data: 2018-08-28 20:07:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-08-28 o 20:02, ń pisze:
    > Pomyliłeś grupy, polecam pl.bajki

    Chętnie wysłucham Twoich teorii na ten temat.

    --
    MN

  • 6. Data: 2018-08-28 20:32:40
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Może pójdź do szkoły i zgłąb, co to jest częstotliwość, zakłócenia, ekranowanie,
    straty.
    A później porównaj teorię z praktyką i gigabitową sieć połącz ósemką telefoniczną
    (4-parową przecież).

    -----

  • 7. Data: 2018-08-28 20:42:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-08-28 o 20:32, ń pisze:
> [...]
    straty.
    > A później porównaj teorię z praktyką i gigabitową sieć połącz ósemką telefoniczną

    No ale jaką masz teorię?
    Bardzo proszę... opowiedz o tych zakłóceniach obrazu w "beznadziejnym"
    kablu HDMI. Za dużo czerwonego się robi? Za bardzo śnieży? Geometria się
    wykrzywia?

    Chociaż jeden objaw. Bardzo proszę...

    --
    MN

  • 8. Data: 2018-08-28 21:00:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-28 o 20:42, Marcin N pisze:

> [...]
    > Bardzo proszę... opowiedz o tych zakłóceniach obrazu w "beznadziejnym"
    > kablu HDMI. Za dużo czerwonego się robi? Za bardzo śnieży? Geometria się

    A ta pikseloza, która występuje przy DVB-T, ma możliwość wystąpić w
    kiepskim kablu HDMI?
    Kablem HDMI idzie skompresowany sygnał?

    Robert

  • 9. Data: 2018-08-28 21:09:08
    Od: Netx <n...@g...pl>

> [...]
    wymianie kabla HDMI na lepszej jakości" czy podobne.
    > Ale jak odróżnić dobre kable od złych kupując przez internet?

    O ile przez HDMI idzie sygnał cyfrowo (a tak chyba jest) to nie ma
    lepszych i gorszy kabli HDMI jeśli chodzi o jakość obrazu. Co najwyżej
    obraz nie będzie wyświetlany. Możliwe zresztą że HDMI ma jakiś bit
    parzystości blokujący przetwarzanie jeśli nie zgadza się przekaz cyfrowy.

    To tak jakby szukać najbardziej audiofilskiego dysku do przechowywania
    mp3/flac/wav. Są to formaty cyfrowe i nie znaczenia nośnik. W
    przeciwieństwie do kaset magnetofonowych, płyt winylowych gdzie sygnał
    zapisano analogowo i jakość nośnika ma wpływ na sygnał.

    > Ten problem dotyczył zresztą już kabli analogowych d-Sub (VGA)

    Mogę uwierzyć że kabel analogowy może mieć jakiś wpływ na obraz.

  • 10. Data: 2018-08-28 21:33:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-08-28 o 21:09, Netx pisze:

> [...]
    > obraz nie będzie wyświetlany. Możliwe zresztą że HDMI ma jakiś bit
    > parzystości blokujący przetwarzanie jeśli nie zgadza się przekaz cyfrowy.

    Twój przedpisca ma inne zdanie co nie oznacza ze ma rację.

> [...]
    > przeciwieństwie do kaset magnetofonowych, płyt winylowych gdzie sygnał
    > zapisano analogowo i jakość nośnika ma wpływ na sygnał.

    A tu wszedłeś na grząski grunt. Audiofile mają własne kable zasilające,
    kable sieciowe i twierdzą że po wymianie słyszą różnicę w dźwięku.
    Przynajmniej do czasu zorganizowania ślepego testu.
    Może ń jest z tej grupy?