    From: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kalibracja
    Date: Wed, 13 May 2009 19:29:39 +0200

    On Tue, 12 May 2009 14:29:06 +0200, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

    >No i następne pytanie: odpowiedź gdzieś tu kiedyś widziałem, ale nie
    >mogę jej znaleźć.
    >
    >Argyll może generować następujące typy profili:
    >l = Lab clut (def.),
    >x = XYZ lut,
    >g = gamma+matrix,
    >s = shaper+matrix,
    >G = single gamma+matrix,
    >S = single shaper+matrix.

    Dalej wiedziony ciekawością sprofilowałem tylko wyświetlacz LCD (nie
    profilowałem, gdyż na laptopie wpisywanie wertości do LUT nie daje
    żadnego efektu) i wygenerowałem profil trzema metodami. Krzywe profili
    znajdują się tutaj:
    http://img15.imageshack.us/img15/3092/krzyweq.png
    W kolejności od góry: gamma+matrix, shaper+matrix, Lut clut

    Różnica w wyglądzie ekranu pomiędzy trzema profilami jest niebotyczna.
    Przy pierwszym biel jest zbliżona do ,,naturalnej'' dla tej matrycy,
    za to dla ostatniego wszystko jest zżółknięte, za to widzę na ekranie
    najwięcej szczegółów.

    Może mnie ktoś oświecić, który wariant jest bardziej ;) bo coś mi się
    wydaje że czegoś tu nie rozumiem.
    --
    Grzegorz Krukowski
    Ministerstwo Głupich Kroków ostrzega: