    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sun, 5 Oct 2014 23:20:05 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kalibracja aparatu i obiektywu w Warszawie
    From: XX YY <f...@g...com>

    Am Sonntag, 5. Oktober 2014 23:57:32 UTC+2 schrieb user:
    > W dniu 2014-10-05 22:16, Michał Baszyński pisze:
    >

    > Po prostu zestaw robi zdjęcia akceptowalne ale na poziomie dobrego
    >
    > kompaktu czyli dobre ale nie tak ostre jak lustrzanka, pamiętam że
    >
    > wcześniej robił zdjęcia bardzo ostre, nic w puszce nie gmerałem a
    >
    > większość ustawień rozumiem i staram się je korygować. Korzystam w
    >
    > manuala jak i trybów pół automatycznych "A". Kiedyś miałem Olympusa
    >
    > E-500 z obiektywem 14-54 to była klasa, szkoda że już nie robi
    >
    > lustrzanek, niska czułość ale zdjecia super !!!!

    przede wszystkim blad ostrzenia typu bf/ff nie powoduje spasku maksymalnej
    rozdzielczosci obiektywu , a jedynie maksymalna ostrosc odwzorowania przypada w
    innym mijscu ( plaszczyznie ) niz ustawilismy.
    ocen przede wszystkim w ktorym miejscu przypada max ostrosci .
    Szukaj nie tyle jak ostro zostal odwzorowany obiekt , ktory chciales sfotografowac ,
    lecz gdzie przypadlo max ostrzenia.

    jesli ono znajduje sie w innym miejscu mozna dostrajac AF. Jesli przypada ono tam
    gdzie ostrzylec , ale ogolnioe ostrosc jest niska , to problem lezy gdzies indziej.

    ocen najpierw gdzie w stosunku do plaszczytzny ostrzenia lezy max.?
    mozesz to zrobic szybko fotografujac z odleglosci paru metrow pod jakims katem z
    wysokosc oczu np plytki chodnikowe. ustaw cos kontrastowego na jednej z lini i celuj
    w ten elemnt.
    Ocen na zdjeciu gdzie aparat trafil z ostroscia.
    powtorz pare razy dla kazdej ogniskowej , co najmniej 3 ogniskowe - skrajne i
    srodkowa. Zwroc uwage, ze zdjecia nie moga byc poruszone , czyli krotkie czasy
    naswietlenia ( w zaleznosci od ogniskowej , ale rzad 1/1000 sek ), albo ze statywu.
    Przyslona otwarta na maksa.