  • 31. Data: 2015-09-02 15:34:48
    Temat: Re: Kalkulator z dużymi liczbami
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Wed, 2 Sep 2015 12:47:14 +0200, AK wrote:

    > Racja. Moja wina.
    > Wszystkie zastrzezenio/uwagi/wytlumaczenia powinienem skierowac do szemranego
    > i jego "kalkulatora".

    Szemrany to wie ;-)

    btw sprawdziłeś kod, który opublikowałem?

    --
    howgh
    szemrany

  • 32. Data: 2015-09-02 16:23:50
    Od: "AK" <n...@n...com>

    > Zmienna środowiskowa PYTHONSTARTUP: file executed on interactive startup

    Dokladnie.
    Mozna tez bardziej dynamicznie (rozne moduly startup-owe).

    D:\...kP_\PythonJava.INS\JTypes\JTypes\jt\_jvm\c>py -i -m zzz
    123
    345

    zzz.py
    ------
    print 123
    print 345

    Uwaga!: Wazna kolejnosc opcji: '-i' musi poprzedzac '-m'

    AK

    ---
    Avast.

  • 33. Data: 2015-09-02 16:41:08
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "szemrany" <s...@o...off> napisał:

    > btw sprawdziłeś kod, który opublikowałem?

    Jeszcze nie, ale metoda polowkowa wyglada na pierwszy rzut oka dobrze.
    Wydaje mi sie ze niewiele da jakas dodatkowa optymalizacja.
    PS: Oczywiscie mam nadzieje ze Delphi radzi sobie dobrze ze zoptymalizowaniem
    a := a + x do C-owego a += x; (czyli assemblerowego do mov eax, [x] add [a],
    eax)
    (to samo tyczy shr). Sprawdz list asseblerowy bo kiedys TPascal pozostawial
    w tym wzgledzie duzo do zyczenia.
    PS1: Nie wiem jak dzisiejsze Delphii, ale FreePascal ma "augment assignment
    operators".
    PS2: Czy Szanowna Mlodziez pamieta ze niektore Algole mialy konstrukcje
    ogolnieniejsza niz proste
    "augment assignment operators" ?
    Np: x := log(x) + exp(x) + 3 * x mozna bylo zapisac x := log(~) + exp(~) +
    3 * ~

    AK

    ---
    Avast.

  • 34. Data: 2015-09-03 07:30:57
    Od: "Radoslaw Szwed" <r...@p...fm>

    Użytkownik "szemrany" <s...@o...off> napisał w wiadomości
    > On Wed, 2 Sep 2015 12:47:14 +0200, AK wrote:
    > btw sprawdziłeś kod, który opublikowałem?

    Nie jest to pytanie do mnie, ale z ciekawości zasugeruję aby rozkaz
    mov eax, -1

    zastąpić

    xor eax, eax
    dec eax

    bedzie 2 bajty krócej i z tego co pamiętam powinno być szybciej ;)
    Najlepiej proszę sprawdzić w pętli.

  • 35. Data: 2015-09-03 07:49:07
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 31 Aug 2015 13:20:23 +0200, szemrany <s...@o...off>
    wrote:
    > Czy może ktoś polecić jakiś kalkulator na Windows, który potrafi
    operować
    > na liczbach całkowitych z zakresu powyżej 64 bit? Najlepiej
    kalkulator

    Python. Liczby całkowite są "dowolnie długie".

  • 36. Data: 2015-09-04 10:56:14
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Thu, 3 Sep 2015 07:30:57 +0200, Radoslaw Szwed wrote:

> [...]
    >
    > xor eax, eax
    > dec eax
    >
    > bedzie 2 bajty krócej i z tego co pamiętam powinno być szybciej ;)

    Żeby różnica była zauważalna musiałem pętle zwiększyć do miliarda.
    A wyniki zaprzeczają Twojej teorii :-)

    Test wykonałem trzykrotnie, pierwsza to moja stara wersja, druga Twoja:

    Czas SzukajBita_1: 2963 ms
    Czas SzukajBita_2: 2985 ms

    Czas SzukajBita_1: 2959 ms
    Czas SzukajBita_2: 2972 ms

    Czas SzukajBita_1: 2955 ms
    Czas SzukajBita_2: 2979 ms

  • 37. Data: 2015-09-14 08:40:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-01 22:15, szemrany pisze:

    > No i tak dokładnie powinno być, czemu koszmar? Kalkulator windows tak to
    > właśnie przedstawia. Imho logiczne.

    Hmm - nie chcialo mi się wierzyć i sprawdziłem, - nie kalkulator w
    windowsie tak nie dziala - jeśli przełączysz się w tryb inny niż
    dziesiętny masz do wyboru wielkość danej i negacja będzie dotyczyła
    takiej wielkości bitów, jaką ustawisz.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 38. Data: 2015-09-14 10:58:10
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał:

> [...]
    negacja będzie
    > dotyczyła takiej wielkości bitów, jaką ustawisz.

    Jest dokladnie tak jak mowisz - wreszcie ktos to zauwazyl :),
    ale trzeba przyznac ze to ustawianie/przelaczanie jest tak
    nielogicznie/"nieergonomicznie"
    zrobione, ze moglo szemranego (nie tylko jego) wprowadzic w blad.

    AK

    ---
    Avast.