  • 11. Data: 2018-05-05 18:11:37
    Temat: Re: Kamerka samochodowa raz jeszcze
    Od: e...@g...com

    Pytanie laika, chcę mieć kamere na przód i tył. Szukać kamery dual czy np. kupić dwie
    polecane kamerki G1W, jedna na przód, druga na tył.

  • 12. Data: 2018-05-05 18:26:32
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-05-04 o 18:13, Kviat pisze:
> [...]
    > tylko do samochodu... Myślałem, że uda mi się coś wybrać samodzielnie...
    >
    > Nie potrzebuję jakichś cudów (w zasadzie to nie wiem czy potrzebuję, bo
    > nie używałem :)) wi-fi, czy gps. Z tego co wyczytałem to lepsze 30
    > kl/sek niż 25 kl/sek (przemknęły mi też takie z 60 kl.sek, ale chyba
    > przy mniejszych rozdzielczościach).
    > Zależy mi na jakości nagrania, długości nagrania (żeby nie nadpisywało
    > po 15 minutach, raczej ze 2-3 godziny, ale to pewnie zależy od karty, a
    > z tego co widzę to niektóre modele przyjmują max 32GB), oraz na

    SJCAM-SJ5000X-Elite,408991.html?ranking=403995

    > ("którego będziesz mógł używać zarówno w samochodzie, jak i jako zwykłej
    > kamery")
    >
    > Orllo FALCON 4K
    > https://www.pcworld.pl/testy/Test-kamery-samochodowe
    j-ORLLO-FALCON-4K,409086.html?ranking=403995

    > ("Kamera samochodowa ORLLO FALCON 4K z Gps to pierwsza kamera
    > nagrywająca w rozdzielczości 4K Ultra HD", "Obsługa kart pamięci do 128GB")
    > Ale nie mogę znaleźć informacji, czy działa na akumulatorach, czyli poza
    > autem...
    >
    > Lamax Drive C7
    > https://www.pcworld.pl/testy/Lamax-Drive-C7,409331.h
    tml?ranking=403995
    > ("długi czas pracy bez konieczności podłączenia do zasilania - nawet do
    > 24 godzin" - zakładam, że w stanie czuwania, a nie nagrywania :), ale to
    > dobrze rokuje na czas nagrywania. Ale "Maksymalna obsługiwana pojemność
    > to 32 GB" - wystarczająca?)
    >
    > Wiem, "zewnętrzną" hmmm... kamerę :) mam w smartfonie, a do samochodu
    > mogę też użyć GoPro (bo i takie sugestie wyczytałem), ale szukam jednak
    > rozwiązania bardziej samochodowego.
    > Rozwiązania wbudowane w lusterko raczej mnie nie interesują...
    >
    > Cenowo celuję w średnią(?) półkę 400-700 zł, ale jak będę przekonany, to
> [...]

    Wifi to tylko chwyt marketingowy. Jak jesteś poza autem, to i tak musisz
    do niego pójść, żeby włączyć kamerkę w celu przegrywania po wifi :-)
    A jak jesteś w aucie to podłączenie przez kabel daje lepszy transfer.
    T.

  • 13. Data: 2018-05-05 19:20:11
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-05 o 17:08, Marek S pisze:

    > To akurat nie jest "problemem" natury marketingowej czy widzimisię
    > producenta. Też się kiedyś tą kwestią zainteresowałem. Pomierzyłem prąd
    > czerpany przez 3 różne kamery i wyszło mi średnio 0.3A a dla duala 0.5A.
    > Jeśli akumulator miałby podtrzymać pracę przez np. 1h, to powinien mieć
    > pojemność przynajmniej 0.3Ah. Tymczasem wymiary geometryczna popularnego
    > akumulatora 0.2Ah to 2x3x0.5cm. Wyobraź sobie jak duży musiałby być
    > akumulator zapewniający dłuższą pracę kamery.

    Jakoś te kamery sportowe dają radę i gabaryty nie przeszkadzają.

    > Kamera też musiałaby być
    > większa tym samym. Generalnie akumulator obecnie służy jedynie do tego
    > by nie uszkodzić ostatniego zapisu po odłączeniu zasilania zewnętrznego.
    > I tak to traktuj.

    Jasne. Na stronkach o rejestratorach czytałem już to wyjaśnienie.

    > Prze współczesnej technologii musimy się pogodzić z takim stanem rzeczy.

    Moim zdaniem nie :) Nie przemawia to do mnie, bo w kamerkach sportowych
    akumulatorki na te 1,5 czy 2 godziny pracy dało się zamontować. A
    rejestratory są często sporo większe.

    > Mnie bardziej zastanawia czemu w standardowym wyposażeniu aut nie ma
    > kamer. Nie byłoby trzeba kombinować.

    To dobre pytanie, ale znowu jaki rejestrator? Z nawigacjami fabrycznymi
    w samochodach też różnie bywa, o cenach aktualizacji map nie wspominając...

    > Ale on ma akumulator 900mAh zaledwie.

    Który wystarcza na te 1,5h, czy coś koło tego, nagrywania.
    I można mieć zapas. Wymiana to kilka sekund.

    > To wielokrotnie mniej niż w
    > zwykłej kamerze samochodowej - skoro tym się martwisz (niepotrzebnie).

    Chyba wielokrotnie więcej :)

    > Co do jakości, generalnie: im większa matryca przy danej rozdzielczości
    > tym lepiej. Co za tym idzie obiektyw też będzie większy a kamera także.
    > Gdzieś trzeba wypośrodkować.

    Tek kamerki małe są. Sensowne matryce zaczynają się od 12Mpix, a i z
    16Mpix też są w sensownej cenie.

    > Druga strona medalu jest
    > taka, że np. kolega podróżujący do Szczecina nauczył się zabierania
    > wszelkich zabawek bo ponoć tam znikają bardzo szybko wraz szybą boczną.
    > Ciężko wyczuć co lepsze.

    O to to :)
    Na trasie do Hiszpanii jest sporo przystanków, sporo różnych miast po
    drodze... nigdy nie wiadomo :)

    > Masz rację by nie obwieszać przedniej szyby licznymi gadgetami, głównie
    > ze względów bezpieczeństwa.

    I targania tych wszystkich zabawek z i do samochodu.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2018-05-05 19:24:15
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-05 o 17:42, ToMasz pisze:
    > tak więc g1w spełnia z nawiązką
    > oczekiwania, więc po co wydawać więcej kasy?

    Hmmm... bo mogę wydać i może przy okazji uzyskam większą funkcjonalność,
    albo dostanę bardziej uniwersalne urządzenie.

    > ps. jakbys chciał porównywać czyste dane katalogowe kamer, to w nocy
    > będzie lepiej "widziała" tak która ma większą _w milimetrach_ matryce i
    > mniej megapixeli. mniej, bo na każdy z nich przypadnie więcej światła...

    Dziękuję. Zwrócę na to uwagę.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2018-05-05 20:42:55
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-05 o 19:20, Kviat pisze:

    > Jakoś te kamery sportowe dają radę i gabaryty nie przeszkadzają.

    Nie jestem w temacie.

    > Moim zdaniem nie :) Nie przemawia to do mnie, bo w kamerkach sportowych
    > akumulatorki na te 1,5 czy 2 godziny pracy dało się zamontować. A
    > rejestratory są często sporo większe.

    Nie wiem na czym różnice polegają. Nigdy nie otwierałem kamery sportowej.

    > To dobre pytanie, ale znowu jaki rejestrator? Z nawigacjami fabrycznymi
    > w samochodach też różnie bywa, o cenach aktualizacji map nie wspominając...

    Znając producentów aut, to zapewne też by wprowadzili płatne
    aktualizacje nie wiadomo czego w tych kamerach - ważne aby trzeba było z
    nie płacić...

    Kamera wbudowana miałaby hipotetycznie większy potencjał bo nie trzeba
    byłoby się ograniczać na maciupkich przetworników i obiektywów. Zawsze
    więc jakość byłaby lepsza od typowych rejestratorów.

    > Który wystarcza na te 1,5h, czy coś koło tego, nagrywania.
    > I można mieć zapas. Wymiana to kilka sekund.

    > Chyba wielokrotnie więcej :)

    Jeśli tak rzeczywiście jest, to nie wiem na czym różnica polega i
    dlaczego samochodowa kamerka żre aż tyle prądu.

    > Tek kamerki małe są. Sensowne matryce zaczynają się od 12Mpix, a i z
    > 16Mpix też są w sensownej cenie.

    Miałem na myśli wielkość fizyczną matrycy a nie w pikselach :-D
    Napisałem "przy tej samej rozdzielczości". Chodzi o to, że im piksel
    jest większy, tym mniej szumi. W kamerach samochodowych dałoby to szansę
    na zobaczenie numerów rejestracyjnych przejeżdżającego szybko auta. A
    teraz, przy takich kamerach jaką mam, to wyczyn.

    > O to to :)
    > Na trasie do Hiszpanii jest sporo przystanków, sporo różnych miast po
    > drodze... nigdy nie wiadomo :)

    Racja - ale trochę dziwnie brzmi, że potrzebujemy demontować system
    alarmowy z obawy przed ... kradzieżą :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2018-05-05 20:49:56
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-05 o 18:11, e...@g...com pisze:

    > Pytanie laika, chcę mieć kamere na przód i tył. Szukać kamery dual czy np. kupić
    dwie polecane kamerki G1W, jedna na przód, druga na tył.

    Sam musisz rozważyć. Korzyści z duala są takie, że tylna kamera jest
    znacznie mniejsza, nie potrzebuje mieć GPS bo przednia ją wyręcza. Dane
    zapisywane są synchronicznie na karcie - tzn. że każdy np. 3minutowy
    "odcinek" z przedniej ma swój odpowiednik w tylnej. Jeśli dochodzi do
    zdarzenia, to G-sensor lub guzik w kamerze zabezpiecza oba nagrania
    jednocześnie. Tyle mi do głowy przyszło.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2018-05-05 20:51:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 May 2018 19:20:11 +0200, Kviat napisał(a):

    > Jakoś te kamery sportowe dają radę i gabaryty nie przeszkadzają.

    Bo maja druga ceche - karta sie skonczy, i tak trzeba ja bedzie szybko
    wylaczyc :-)

    > Który wystarcza na te 1,5h, czy coś koło tego, nagrywania.
    > I można mieć zapas. Wymiana to kilka sekund.

    W czasie prowadzenia samochodu chcesz wymieniac ?

    > Tek kamerki małe są. Sensowne matryce zaczynają się od 12Mpix, a i z
    > 16Mpix też są w sensownej cenie.

    Nie za duzo?
    Zaraz sie zaczna problemy z pojemnoscia karty (w samochodzie akurat
    malo przeszkadza), z predkoscia zapisu, ze zuzyciem karty, a w koncu z
    ogladaniem :-)

    J.

  • 18. Data: 2018-05-05 21:05:56
    Temat: Wifi w kamerce (Było: Kamerka samochodowa raz jeszcze)
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-05-04 o 22:21, Marek S pisze:

> [...]
    >
    > Połączenie się po WiFi w trybie bezpośrednim (SMB) - można specjalną
    > aplikację zainstalować i bezpośrednio grzebać na karcie - przyspieszyło
    > u mnie transfer ok 10x. Natomiast to i tak mało w stosunku do włożenia
    > karty w czytnik USB3 (karta musi być szybka by móc zaobserwować różnice).
    >
    > Trzeba pamiętać, że pliki są ogromne. Np. full HD przy 60kl/s to 450MB
    > na 3 minuty. Przy 30tu wychodziło ok 330MB - nieproporcjonalnie bo
    > lepiej się kompresują klatki gdy są bardzo podobne jedna do drugiej.
    > Przy szybkim framerate masz więcej tych podobnych do sąsiednich.

    Przede wszystkim to by musiało samo zgrywać się a nie tak jak w mojej
    kamerce, że trzeba uruchomić program, pozaznaczać, pilnować kilka godzin
    by nie zasnął, popchnąć jak przestał działać itp itd

    Kamerka powinna też korzystać z dostępnych sieci a nie wystawiać własną.

    Więc podzielam, że to bez sensu w praktyce jest. No chyba, że są lepsze
    kamerki niż ta moja.

  • 19. Data: 2018-05-05 22:28:30
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-05-05 16:12, Kviat wrote:
> [...]
    > przez maks kilka minut, albo kondensator, który w ogóle nie pozwala na
    > działanie bez dostępu zasilania. Co mocno zawęża funkcjonalność tylko do

    za to w przeciwienstwie do baterii po roku w temperaturach -15 +70
    bedzie dzialal, po dwoch latach tez, i po trzech... :P

    jezeli chcesz dzialania poza autem podlacz do powerbanku, kamery z
    bateriami (przynajmniej u mnie) nie wytrzymywaly dluzej niz dwa lata, a
    dodatkowo nigdy nie mialem potrzeby wyjmowac ich z samochodu i krecic,
    od tego mam smartfona

  • 20. Data: 2018-05-05 22:33:22
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-05-05 19:20, Kviat wrote:
    > Tek kamerki małe są. Sensowne matryce zaczynają się od 12Mpix, a i z
    > 16Mpix też są w sensownej cenie.

    ke? takich ilosci pixeli to nie maja nawet interpolowane zdjecia z nich

    a ilosc pixeli to w zasadzie ostatnia istotna cecha kamery

    > I targania tych wszystkich zabawek z i do samochodu.

    dedykowane urzadzenie wykonane przez producenta ktory juz nauczyl sie
    czegos na swoich bledach bedzie zawsze lepsze niz "17 w jednym"