  • 1. Data: 2014-01-13 17:36:59
    Temat: Karawan - ma półbieg?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Ostatnio byłem na pogrzebie i kondukt szedł za karawanem jadącym z
    prędkością tak na oko 3-4 km/h. Zastanowiło mnie, czy karawany mają
    jakiś półbieg, bo normalne "cywilne" auto na jedynce jedzie minimum 6
    km/h, a to by było ciut za szybko.
    Jacek

  • 2. Data: 2014-01-13 17:39:40
    Temat: Re: Karawan - ma półbieg?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

> [...]
    > prędkością tak na oko 3-4 km/h. Zastanowiło mnie, czy karawany mają
    > jakiś półbieg, bo normalne "cywilne" auto na jedynce jedzie minimum 6

    Co najmniej trzy możliwe rozwiązania:
    - zmieniona przekładnia główna
    - reduktor
    - automatyczna skrzynia biegów

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2014-01-13 19:27:59
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    > Co najmniej trzy możliwe rozwiązania:
    > - zmieniona przekładnia główna
    > - reduktor
    > - automatyczna skrzynia biegów
    No dobra, ale jak to jest zrobione w praktyce?
    No i dlaczego automat ma pozwalać na jazdę wolniej, niż manual?
    Moja przygoda z automatem trwała 1 dzień i ok. 100 km więc za wiele się
    nie dowiedziałem.
    Jacek

  • 4. Data: 2014-01-13 20:02:20
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2014 17:36:59 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    >
    > prędkością tak na oko 3-4 km/h. Zastanowiło mnie, czy karawany mają
    >
    > jakiś półbieg, bo normalne "cywilne" auto na jedynce jedzie minimum 6

    Większe przełożenie w przekładni głównej ma. To najtańsze rozwiązanie. karawany nie
    są robione żeby biły rekordy prędkości i przyspieszeń i jak ma prędkość maksymalną
    100 zamiast 160 to nie jest to wada takiego samochodu.

  • 5. Data: 2014-01-13 20:05:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    > No dobra, ale jak to jest zrobione w praktyce?
    > No i dlaczego automat ma pozwalać na jazdę wolniej, niż manual?

    Automat z przekładnią hydrokinetyczną na biegu jałowym silnika i na
    "D" "pełznie".

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2014-01-13 21:07:47
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > półbieg, bo normalne "cywilne" auto na jedynce jedzie minimum 6 km/h, a to

    A jakimś opisie karawanu na Allegro widziałem, że miał reduktor.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2014-01-13 21:26:05
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 13 Jan 2014 20:05:18 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Automat z przekładnią hydrokinetyczną na biegu jałowym silnika i na
    > "D" "pełznie".

    Ale z reguły nieco szybciej niż te spacerowe 2-3 km/h karawanu.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 8. Data: 2014-01-13 21:42:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MadMan,

    > Ale z reguły nieco szybciej niż te spacerowe 2-3 km/h karawanu.

    Ręczny na jeden ząbek i zwolni ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2014-01-13 22:36:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    i od razu kadzidło będzie :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2014-01-13 23:29:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello masti,

    > i od razu kadzidło będzie :)

    Absolutny brak powodu - za mała moc wydzielana.

    --
    Best regards,
    RoMan