  • 1. Data: 2011-07-01 10:29:16
    Temat: Karta graficzna w porcie PCIE 2.0 x4?
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Cześć. Mam płytę główną ASUS M4A87TD/USB3, link:
    http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3/M4A87TDUSB3
    /#specifications
    Jej zdjęcie:
    http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3/M4A87TDUSB3
    /websites/Global/
    products/nlWYrI9wlNIYHAaa/XuKMgoNOVISnmyJe_500.jpg

    Ma ona jeden port PCIe x1, trzy PCIe x4, jeden PCIe x16. W tej chwili mam
    podpiętą kartę graficzną pod ten przesunięty, odwrócony port PCIe x16.
    Pytanie brzmi: czy kartę graficzną da się podpiąć pod jeden z trzech
    portów PCIe x4 albo PCIe x1? Co trzeba zrobić, upiłować coś? Bo fizycznie
    porty się różnią.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 2. Data: 2011-07-01 10:31:51
    Temat: Re: Karta graficzna w porcie PCIE 2.0 x4?
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Fri, 01 Jul 2011 10:29:16 +0000, pioruns napisał(a):

    Poprawka (mój błąd), karta ma porty:

    1 x PCIe 2.0 x16
    1 x PCIe 2.0 x4
    1 x PCIe 2.0 x1
    3 x PCI

    Do którego z nich mógłbym kartę graficzną podpiąć i jak, pomijając port
    x16?
    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2011-07-01 10:43:32
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    > 1 x PCIe 2.0 x1
    > 3 x PCI
    >
    > Do którego z nich mógłbym kartę graficzną podpiąć i jak, pomijając port

    Do x1 nie ma sensu ze wzgledu na przepustowosc.
    Do x4 za to jak najbardziej, IMHO jedynie w najwyzszych
    rozdzielczosciach bedzie widac roznice w FPS.

    "Detal" tylko - prawdopodobnie bedziesz musial rozpilowac
    krawedzie gniazda. (chyba, ze jest jakas karta z wcieciem w tym miejscu)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 4. Data: 2011-07-01 11:39:22
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 01.07.2011 12:29, pioruns pisze:
> [...]
    > Pytanie brzmi: czy kartę graficzną da się podpiąć pod jeden z trzech
    > portów PCIe x4 albo PCIe x1? Co trzeba zrobić, upiłować coś? Bo fizycznie

    Nie da się. To znaczy nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby
    się dało, ale w większości przypadków (poza przystosowanymi
    do tego kartami) fizycznie nie włoży się karty x16 do "mniej-
    szego" gniazda.

    Gdyby nie to, karta x16 bez problemu by działała w gnieździe
    x4 (co zresztą ma miejsce w niektórych konfiguracjach SLI,
    gdzie gniazda fizyczne x16 działają w trybie x8, co kartom
    nic a nic nie przeszkadza).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 5. Data: 2011-07-01 14:04:24
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "pioruns" <c...@b...cy> wrote in message news:iuk7hs$fhh$1@news.onet.pl...
    > Pytanie brzmi: czy kartę graficzną da się podpiąć pod jeden z trzech
    > portów PCIe x4 albo PCIe x1? Co trzeba zrobić, upiłować coś? Bo fizycznie
    > porty się różnią.

    lepiej obciac gniazdo w tasiemce niz na plycie,
    zwlaszcza ze za gniazdem na plycie mozesz miec inne
    elementy, a ciecie karty to przesada

    mialem radeona 5970 na pcie x1, wiec jest to jak
    najbardziej mozliwe

    http://cgi.ebay.ie/x4-PCI-Express-Riser-Card-Flexibl
    e-Cable-Adapter-PCIe-/290533423279?pt=UK_Computing_C
    omputerComponents_InterfaceCards&hash=item43a52438af

  • 6. Data: 2011-07-03 08:01:05
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Fri, 01 Jul 2011 15:04:24 +0100, m4rkiz napisał(a):

> [...]
    e-Cable-Adapter-
    PCIe-/290533423279?
    pt=UK_Computing_ComputerComponents_InterfaceCards&ha

    Dzięki za wasze podpowiedzi. A jak to zrobić na tej płycie:
    ASUS M4A87TD/USB3
    http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3/M4A87TDUSB3
    /
    Jak widzicie na płycie, gdybym podpiął kartę pod x4 to musiałbym upiłować
    kawałek plastiku na płycie oraz uciąć kawał metalu na karcie, bo nie
    wejdzie (port jest przesunięty w głąb płyty). No i do tego niefortunnie
    umiejscowione porty SATA na dole płyty, mam tam podpięte dyski i napęd
    DVD. Karta typu Nvidia GeForce 460 GTX się zmieści, ale Radeon HD 58xx /
    HD 6xxx już nie ;/ Bo mam jednego Radeona, chciałbym podpiąć drugiego.
    Macie jakieś pomysły?:)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 7. Data: 2011-07-03 09:49:12
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Fri, 01 Jul 2011 15:04:24 +0100, m4rkiz napisał(a):

    OK, kupiłem sobie tasiemkę Riser 4x to 16x. Zobaczymy, jak przyjdzie z
    aukcji:) Dzięki serdeczne za pomoc.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 8. Data: 2011-07-04 06:11:09
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Jak widzicie na płycie, gdybym podpiął kartę pod x4 to musiałbym
    upiłować
    > kawałek plastiku na płycie oraz uciąć kawał metalu na karcie, bo nie
    > wejdzie (port jest przesunięty w głąb płyty).

    Czy ty przypadkiem nie mieszasz PCI z PCIE??

    "Ma ona jeden port PCIe x1, trzy PCIe x4, jeden PCIe x16"

    Ona ma JEDEN PCIe x4, on NIE jest odwrocony i
    raczej NIC nie trzeba obcinac na karcie...

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 9. Data: 2011-07-04 19:18:30
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 1.7.2011, pioruns napisał(a):

> [...]
    /websites/Global/
    > products/nlWYrI9wlNIYHAaa/XuKMgoNOVISnmyJe_500.jpg
    >
    > Ma ona jeden port PCIe x1, trzy PCIe x4, jeden PCIe x16.

    Według specyfikacji z linka, który sam podałeś jest:
    Expansion Slots:
    1 x PCIe 2.0 x16
    1 x PCIe 2.0 x4
    1 x PCIe 2.0 x1
    3 x PCI

> [...]
    > Pytanie brzmi: czy kartę graficzną da się podpiąć pod jeden z trzech
    > portów PCIe x4 albo PCIe x1? Co trzeba zrobić, upiłować coś? Bo fizycznie

    Pomijając fakt, że się walnąłeś z portami, to fizycznie PCIe x4 jest po
    prostu krótsze od x16. Zapomnij jednak o bezpośrednim włożeniu tej karty
    do slotu x4 w tej MB bo mimo, że karta w takim slocie powinna zadziałać to
    rozmieszczenie elementów (w tym przypadku baterii) Ci na to nie pozwoli.
    Rozwiązaniem może być, jak to później napisałeś, riser (na taśmie), ale
    IMO to za dużo "rzeźbienia".
    Moja rada - zmień MB. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/

  • 10. Data: 2011-07-05 08:23:15
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Mon, 04 Jul 2011 08:11:09 +0200, Vituniu napisał(a):

> [...]

    > "Ma ona jeden port PCIe x1, trzy PCIe x4, jeden PCIe x16"
    > Ona ma JEDEN PCIe x4, on NIE jest odwrocony i raczej NIC nie trzeba

    Hej. Rzeczywiście, pomieszałem trochę ilość tych portów, rzeczywista ich
    ilość jest podana jasno na stronie internetowej płyty, zresztą poprawiłem
    się od razu i napisałem to w drugim poście <iuk7mn$fhh$2@news.onet.pl>.

    Port PCIE 4x rzeczywiście jest niefortunnie ułożony - Radeon tam nie
    wejdzie, bo z tyłu są porty SATA z podpiętymi kablami. Poza tym, ten port
    jest lekko cofnięty, i metalowe skrzydło karty dotyka powierzchni
    drukowanej płyty; jeśli chciałbym kartę w ten port wsunąć, to bym musiał
    płytę przebić na wylot tym metalowym skrzydłem karty. No strasznie
    nieciekawa ta płyta jest. Jak już pisałem, zamówiłem już tasiemkę Riser
    PCIE 4x <-> PCIE 16x. Jak przyjdzie, to zobaczę, jak to będzie wyglądać i
    czy karta będzie normalnie pracować.

    --
    pozdrawiam, pioruns