  • 151. Data: 2002-05-08 21:36:40
    Temat: Re: Kiedy ktoś zrobi porządek z IRCnetem ?
    Od: Marcin Wojtczuk <r...@b...pl>

    begin Marcin Wojtczuk quotation:

    > Wchodzę na polska.irc.pl i widzę:

    Mam prośbę o zakończenia tego bezsensownego wątku.
    Ja swoją pomyłkę zrozumiałem a to co zostało w nim napisane powinno
    każdego wyedukować w dziedzinie wątpliwości co do statusu IRCnetu.

    --
    [ FastViper ] [ http://boo.pl/~fastviper ]

  • 152. Data: 2002-05-08 21:36:44
    Od: Jarek Hirny <j...@p...onet.pl>

    I stało się tak, że Robert napisał(a):

    > może. Ale weź na przykład innych operatorów. Czy np. nask może dać
    > dostęp do netu tylko mieszkańcom miast ? Nie. Tu też są regulacje
    > ustawowe. W końcu ty także jako obywatel tego państwa masz pewne prawa.

    Dostęp jak dostęp, ale domeny zdarza mu się rejestrować w oparciu o dość,
    um, arbitralnie ustalone zasady.

    --
    Jarek Hirny * http://agnus.eu.org * fidonet:2:480/96.666 * icq:92898666
    ___________________

  • 153. Data: 2002-05-08 21:52:56
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Aguirre <-...@t...pl> wrote:
    > To, że IRC
    > funkcjonuje na sprzęcie uczelni wynika braku właściwej kontroli
    > nad wykorzystaniem infrastruktury informatycznej i pracą adminów.
    > Innymi słowy - jest to karygodna samowola pracowników
    > a nie dobra wola uczelni.

    Kłamiesz. Celowo albo demagogicznie. W dodatku to są dość poważne
    zarzuty, których nie radziłbym publicznie wyrażać bez poparcia
    dobrymi dowodami.

    Bo np. o warszawa.irc.pl dyrekcja Centrum Informatycznego SGH doskonale
    wie, usługa ma zezwolenie i to *jest* dobra wola uczelni, że udostępnia
    się ją ,,społeczeństwu''. Ja zaś mam pełne prerogatywy do decydowania
    o tym, w jaki sposób usługa ta jest udostępniana (jak zresztą do wszystkich
    usług sieciowych na SGH).

    A teraz uprzejmie proszę o przeprosiny.

    I (ponownie) o zakończenie wątku.

    p.

  • 154. Data: 2002-05-08 22:06:07
    Od: Tomasz Surmacz <t...@s...ict.pwr.wroc.pl>

    Tomasz Wroblewski <a...@S...pl> wrote:
    : "Krzysztof Zietara" <t...@s...net.pl> naprodukował(a) co następuje:
    : > Czy sugerujesz, że jeżeli prowadzę stronę o hodowli psztymucli i nie
    : jest
    : > ona dostępna dla ludzi wchodzących z nieparzystych IP (bo takie mam
    : hopla
    : > artystyczne, nieparzyste IP źle wyglądają w statystykach), to ktoś może
    : mnie
    : > za to pozwać?
    : A co powiesz na blokadę nieparzystych IP na usenecie? Albo NASK delegujący
    : domeny w/g tych kryteriów?

    Been there, done that.

    http://groups.google.com.pl/groups?selm=6ft86b%24msj
    %241%40okapi.ict.pwr.wroc.pl

    --
    _________
    (_ _' __) Tomasz R. Surmacz, Work: (071) 3202636, tsurmacz#ict.pwr,wroc.pl
    |__(____/ All it said, in small, alarming letters was a single word: PANIC

  • 155. Data: 2002-05-08 23:15:00
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke)

    On Tue, 7 May 2002 15:14:32 +0000 (UTC), "Aguirre" <-...@t...pl> wrote
    in article <ab8m07$rvd$1@news.tpi.pl>:

    [...]
    > Co więcej - nie sadzę, aby koszty utrzymania IRC-a w jakis
    > znaczacy sposób uszczuplały tę pulę - chodzi mi jednak o zasady.
    > Obecnie z funduszy przeznaczonych na naukę finansowana jest
    > w sposób niejawny działalnosć serwisu o charakterze rozrywkowym.

    Ba - żeby to jednego! Uczelnie utrzymują ośrodki wczasowe(!) dla
    swoich pracowników. A przecież wczasy to rozrywka. Z okazji świąt
    kościelnych (sic!) świeckie uczelnie (nie wiem, czy wszystkie, ale
    niektóre na pewno) kupują cukierki, owoce i inne produkty, nie będace
    materiałami naukowymi ani dydaktycznymi, i rozdają je *dzieciom*
    pracowników, czyli osobom w żaden sposób nie zaangażownym w procesy
    naukowe ani dydaktyczne, stanowiące cel działania uczelni. Czasem
    uczelnie urządzają też dla w/w dzieci bale, na których pojawiają się
    aktorzy poprzebierani bynajmniej nie za pracowników naukowych, ale za
    wróżki, świętych Mikołajów itp. Zgroza. Ale mało tego. Uczelnie mają
    całe sieci bibliotek i wprawdzie w tych większych są - pewno dla
    niepoznaki - jakieś książki naukowe, ale w mniejszych (takich
    w akademikach, na przykład) króluje _beletrystyka_. Tak, tak.
    Romansidła, kryminały, sf i inna ruja i poróbstwo. A przecież jest tyle
    wartościowych książek traktujących o zaletach kapitalizmu... ;) Ale to
    wszystko jeszcze nic! Pod płaszczykiem zajęć wf studenci oddają się
    takim rozrywkom, jak jazda konna, tańce, aerobik, pływanie. W jednym
    z akademików PW jest basen! Co to ma wspólnego z działalnością
    edukacyjną i naukową?!
    A niedawno byłam w klubie 'Park' na dorocznym 'święcie SGH', na które
    dostali zaproszenia wszyscy pracownicy Uczelni. Były sałatki, owoce,
    kiełbaski z grilla, zimne napoje (w tym piwo) bez żadnych ograniczeń.
    Impreza trwała podobno do 24.00. Rektor też był, ale *nie* wygłosił
    żadnej mowy. Nawet się dziwiłam, ale teraz widzę, że gdyby coś
    powiedział, to charakter rozrywkowy tej imprezy stałby się jawny, a tak
    - można było udawać, że nad tymi kiełbaskami i przy piwie odbywają się
    służbowe spotkania ;)

    > A co tu udowadniać ? Jesli główne serwery IRC w Polsce
    > sa urzadzeniami będacymi własnoscia uczelni a działalnosć
    > uczelni jest finansowana głównie z budżetu (KBN ?) to w
    > jakims stopniu kupione zostały za moje podatki. Z tego
    > samego zródła opłacane sa łacza oraz pensje administratorów.

    Hmm, a mnie się wydawało, że studenci płacą uczelniom jakieś
    pieniądze za różne takie... egzaminy, na przykład. Studia zaoczne.
    Podyplomowe. Że uczelnie robią ekspertyzy i badania dla różnych firm
    i dostają za to pieniądze... Że uczelniane zespoły badawcze
    rejestrują patenty i za ich wykorzystanie też płynie jakaś kasa...
    A tu się okazuje, że tak naprawdę to Ty wszystko finansujesz ze
    swoich podatków?

    [...]
    > Ponieważ IRC nie ma nic wspólnego z działalnoscia edukacyjna
    > i naukowa możliwe jest tylko jedno racjonalne rozwiazanie:
    [...]
    ...poubierać wszystkich pracowników i studentów w jednakowe, szare
    mundurki. Przydzielić miskę ryżu dziennie na głowę. Niezadowolonych
    przeszeregować do zamiatania ulic. Korzystanie z Internetu powiązać
    z działalnością edukacyjna i naukową w racjonalny sposób, np.:
    - studenci, którzy uzyskają średnią ocen 5,0 otrzymają prawo do
    wysłania w następnym semestrze 5 maili, 5 postingów, obejrzenia
    5 dokumentów html w WWW, ściągnięcia 5 plików przez ftp oraz spędzenia
    5 minut na IRC-u (z uprawnieniami operatora kanału);
    - studenci, którzy uzyskają średnią ocen 4,5 otrzymają prawo do
    wysłania w następnym semestrze 3 maili, 3 postingów, obejrzenia
    3 dokumentów html w WWW, ściągnięcia 3 plików przez ftp oraz spędzenia
    3 minut na IRC-u (jako pełnoprawny użytkownik);
    - studenci, którzy uzyskają średnią ocen 4,0 otrzymają prawo do
    wysłania w następnym semestrze 1 maila (do dziekana, z obietnicą poprawy
    wyników w następnym semestrze), 1 postingu (na pl.test - zawsze należy
    najpierw przetestować swój czytnik), obejrzenia 1 dokumentu html w WWW
    (netykiety), ściągnięcia 1 pliku przez ftp (z serwera uczelni) oraz
    spędzenia 1 minuty na IRC-u (na kanale moderowanym, bez prawa głosu
    i bez prawa zmiany nicka);

    [studenci, którzy uzyskają średnią ocen poniżej 4,0 zostają
    przeszeregowani do zamiatania ulic]

    - pracownicy uzyskają prawo do zamiany naród pieniężnych, jeśli jakieś
    otrzymają, na 'czas internetowy' w relacji 100 zł = 1 godz. korzystania
    z Internetu w sposób dowolnie wybrany (przy włączonych filtrach
    'rodzinnych', skonfigurowanych przez pełnomocnika rektora ds.
    Internetu).

    Nina
    --
    Antonina Liedtke ____________________________ ______ _ ___
    <n...@h...pl>>>;->>>>>> ____________________ \`.,'/ _____ / |/ <_>__ ___ _

  • 156. Data: 2002-05-08 23:15:17
    Od: Robert Redziak <s...@s...plukwa.net>

    On Wed, 8 May 2002 21:06:56 +0000 (UTC), Aguirre <-...@t...pl>
    wrote:

    > własnością administratorów lecz uczelni. Władze uczelni z reguły
    > nie mają pojęcia, że ich infrastruktura jest wykorzystywana
    > do celów niezgodnych ze statutem a administratorzy zamiast pracą
    > na rzecz swego pracodawcy zajmują się pierdołami.

    ICKJ?!?! Gdyby nie władze różnych uczelni, prawdopodobnie
    miałbyś dziś w Internecie głównie strony o zarabianiu kasy,
    trochę innego WWW i kilka czatów. Popatrz sobie, gdzie są
    największe ftp-y z mirrorami, gdzie jest spora ilość
    newsserwerów, gdzie są ircservery, serwery czasu, gdzie były
    pierwsze listy dyskusyjne i masa innego stuffu. Tak się składa,
    że nie wszyscy myślą tokiem rozumowania godnym psa ogrodnika.
    Ale rzeczywiście to może być trudne do objęcia przez niektóre
    rozumki.

    > A jeśli osobom zarządzającym uczelniami coś zaświta,
    > to zazwyczaj formalnie zakazują tego rodzaju dzialności.

    Czy mi się wydaje, czy Ty masz te osoby za bandę głąbów żyjących
    we własnym sosie? Każdego mierzysz własną miarką?

    > Niewłaściwe finansowanie a przez to nielegalne utrzymywanie
    > jednej z bardziej popularnych usług rozrywkowych w sieci jest
    > niewątpliwie ważnym problemem polskiego internetu.

    Problemem polskiego Internetu jest banda łosi, której, tylko
    dlatego że płacą swojemu providerowi, ewentualnie jeszcze
    dlatego że płacą podatki, wydaje się, że wszystko powinno być
    poukładane wedle ich widzimisię...

    Żegnam pana...

    r ,,przepraszam, nie zdzierżyłem''.
    ________
    robert rędziak :: 1.0654205607477 j.w.g. :: rekin.plukwa.net

    p l u k w a z o n e s u p p o r t t e a m

  • 157. Data: 2002-05-08 23:15:31
    Od: "Tomasz Wroblewski" <a...@S...pl>

    "Tomasz Surmacz" <t...@s...ict.pwr.wroc.pl> naprodukował(a) co
    następuje:
> [...]
    > : > statystykach), to ktoś może mnie za to pozwać?
    > : A co powiesz na blokadę nieparzystych IP na usenecie? Albo NASK

    O, proszę! :) Ale "zredukować obciążenie" różni się trochę od "bo takie mam
    hopla artystyczne".

    Avis

  • 158. Data: 2002-05-09 14:41:04
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke)

    On Wed, 8 May 2002 21:05:16 +0000 (UTC), "Aguirre" <-...@t...pl> wrote
    in article <abbn5k$9oa$1@news.tpi.pl>:

    [...]
    > Ponieważ jednak
    > - jak na razie - uczelnie o których mówimy są państwowe
    > to mogą rozporządzać swoją własnością wyłącznie do celów
    > statutowych (inaczej: do pełnienia swojej misji).
    > Uogólniając - statutowa działalność wyższych uczelni
    > państwowych to np.: edukacja, badania i świadczenie usług.
    > Może jeszcze coś pominąłem, ale na pewno prowadzenie
    > publicznych serwisów rozrywkowych (jak IRC) - w dodatku
    > za darmo nie jest w przypadku tych instytucji legalne.

    A może zadałbyś sobie trochę trudu i wpisał w wyszukiwarkę "misja
    +szkoła +główna +handlowa"? Dowiedziałbyś sie wtedy, że:
    //-----
    | Realizując swoją Misję, Szkoła łączy najlepsze tradycje z zadaniami
    | dnia dzisiejszego i wyzwaniami przyszłości, inspirując przemiany
    | w gospodarce.
    [...]
    | SGH od początku swojego istnienia wykazuje wrażliwość na problemy
    | życia obywatelskiego. Reagowanie na wyzwania współczesności ułatwia
    | nawiązywanie więzi z podmiotami otoczenia społecznego.
    //-----
    ...oraz wielu innych ciekawych rzeczy, dostępnych na stronie:
    http://www.sgh.waw.pl/info/ogolne/misja/

    Nina

  • 159. Data: 2002-05-09 14:42:07
    Temat: Re: Wlasnosc procesow [Bylo: Kiedy ktoś zrobi
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl>

    Więc Tue, 7 May 2002 21:57:13 +0000 (UTC),
    Paweł 'Róża' Różański <r...@p...onet.pl> pisze:

    > LOL! Powiedz jeszcze, że te pieniądze _leżą_ w banku tak, jak je
    > oddałeś. Proponuję poczytać trochę makroekonomii, będzie jasne, do
    > czego służą banki. W skrócie: oddajesz te pieniądze bankowi na
    > określonych warunkach, a on w tym czasie robi z nimi co chce (zwł.
    > pożycza innym na wyższy procent). Czyli analogia kompletnie
    > nietrafiona.

    Ok, ok. Nie kombinuj za dużo... Jak sie za daleko patrzy, to się nie
    widzi tego co blisko... :P

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <

  • 160. Data: 2002-05-09 14:42:33
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl>

    Więc Wed, 8 May 2002 16:59:31 +0000 (UTC),
    miab <m...@s...pl> pisze:

    > Udostepnianie zasobow uczelnianych na rzecz podatnikow ktorzy
    > na nia loza jest jej zasr... obowiazkiem.(jezeli tak zadecydujo owi
    > podatnicy)

    Nie prawda. Idź jako zwykły obywatel do jakiejś szkoły i sprobój
    wejść za sale gimnastyczną sobie poćwiczyć... ;) Już to widzę...

    > Nie potrzebuje zadnych dowodow jako ze wszystkie pieniadze
    > ktorymi dysponuje uczelnia sa wlasnoscia podatnikow.

    Ależ szkoły mogą prowadzić jakąś działalność. W tym świetle
    powstałe przychody (które są zwracane do Min. Ośw.) równowarzą
    koszty związane z ircd (na przykład). I co? I nic. As wypadł
    z rękawa, bo nie ma jak powiedzieć że straty? ;) No - nie ma.

    > Uczelnia musi udostepniac swoje zasoby na zasadach jakie
    > ustali dla niej wlasciciel czyli podatnik.

    Nie. Władze szkoły.

    > A mnie i kazdemu podatnikowi(i tylko nam) wszystko do owych
    > zasad i dlatego dostep do IRCNetu jest prawem jezeli tak ustali
    > podatnik.

    A wyobraź sobie, że później ircd się przenosi gdzie indziej, dla
    dotychczasowego ircd automagicznie kasuje się C:line / N:line ...
    A z tego Twojego 'ircd_do_ktorego_mam_prawo' robi się kolejny
    samotny serwerek... A na przeniesionym (na ktorym równie automagicznie
    się zrobiły wpisy do ircnetu) masz info, że trzeba płacić 100pln/miesiąc.

    Jak bardzo gul by Ci strzelił? Jeśli ciągle jesteś za 'bo mam prawo',
    to chciałbym zobaczyć jak strzela Ci po takim info; ten w/w gul.