  • 21. Data: 2012-09-25 22:31:47
    Temat: Re: Kierowco bądź przytomny
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > No jak nie ma ? Utrata przytomnosci za kierownica to chyba
    > wystarczajacy wplyw ?

    Ale nie chodziło o utratę za kierownicą, tylko _dowolną_, niezaleznie
    od okoliczności.

    > Przyniesie zaswiadczenie od lekarza ze powod byl niepowstarzalny, to
    > sie odda :-)

    Jasne - a który lekarz weźmie odpowiedzialność?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2012-09-25 22:48:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Sep 2012 22:31:47 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F,
    >
    > Ale nie chodziło o utratę za kierownicą, tylko _dowolną_, niezaleznie
    > od okoliczności.

    A jaka masz pewnosc ze sie nie powtorzy a kolkiem ?

    J.

  • 23. Data: 2012-09-25 23:03:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    [...]

    > A jaka masz pewnosc ze sie nie powtorzy a kolkiem ?

    To odbierz wszystkim prawo jazdy.

    Mi się zdarzyło zemdleć przy zbyt szybkim podaniu eufyliny (obecnie
    obowiązuje nazwa teofilina) dożylnie. Uważasz, że to się może
    powtórzyć za kierownicą?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2012-09-25 23:05:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 25 Sep 2012 22:48:32 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

    > A jaka masz pewnosc ze sie nie powtorzy a kolkiem ?

    ile było wypadków tym spowodowanych?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 25. Data: 2012-09-26 02:00:59
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-09-25 10:58, J.F pisze:

    > Ale oni poszli dalej - jak was w pracy kieruja na badania
    > okresowe, to uwazajcie zeby wam nie wpisali "kierowca",
    > chocbyscie nawet czesto samochodem gdzies jezdzili.
    > Bo wtedy kieruja na psychotechnike, i w razie nie przejscia
    > strasza ze odbiora PJ :-)

    Prawda. Wg "mojego behapowca" sprawa wygląda tak, że jeśli masz
    raz w roku kontakt z autem służbowym - musisz psychotesty
    przejść. Nawet Ci, którzy dostali auto w ramach "wynagrodzenia"
    czy w ramach "funkcji reprezentatywnych". Inaczej - masz auto
    służbowe (nawet jeśli na dojazdy praca-dom i zawiezienie żony na
    zakupy - musisz przejść psychotesty. Absurd jakiś. Ja się pytam
    - kto to wymyślił i kto lobbował? Bo hajs z badań tych jest
    niezły pewnie, a firmy płacą ...

    > Ta sama co samochodow w dzien nie widzi i kaze im swiatla
    > zapalac :-)

    Ja się zgadzam z kurwą zwaną nelixem, że przepis jest poniekąd
    kretyński ... ale jestem za utrzymaniem go. Rozumiem, że
    świecenie światłami o 13:05 w środku lipca w korku w słoneczny
    dzień jest bez sensu. Ale dzięki nakazowi - mniej nietoperzy w
    autach, którzy lubili podczas mgły+deszczu+zmroku jeździć bez
    kaganków oświaty ...

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 26. Data: 2012-09-26 07:00:18
    Od: z <z...@u...pl>

> [...]
    > dzięki nakazowi - mniej nietoperzy w autach, którzy lubili podczas
    > mgły+deszczu+zmroku jeździć bez kaganków oświaty ...

    Not pięknie. Głupotę przepisu uzasadniasz głupotą innego przepisu a ten
    z kolei błazeńskim porównaniem z nietoperzami.
    Niedługo pewnie się okaże że te światła to jednak nie takie super bo
    człowiek jest ułomny i się przyzwyczaja że jak coś nie świeci to nie
    istnieje. Jakby to wtedy nazwać? Krety? Tylko czekam na jakiś
    spektakularny wypadek i kilka wypowiedzi ekspertów.
    Podobnie jak z tym pierwszeństwem rowerzystów na przejazdach.
    Ech głupota głupotę goni a ja za to płacę :-(

  • 27. Data: 2012-09-26 07:15:30
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > słoneczny dzień jest bez sensu. Ale dzięki nakazowi - mniej nietoperzy w
    > autach, którzy lubili podczas mgły+deszczu+zmroku jeździć bez kaganków
    Widzisz, życie nie jest takie proste.
    Już kilka razy w tym roku zdarzyło mi się kląć pod nosem, bo we mgle,
    szrówce rannej lub wieczornej, podczas deszczu, widziałem gamoni jadących na
    włączonych
    ledowych samoróbach "do jazdy dziennej", zamiast świateł mijania.Taki gamoń
    jedzie w przeświadczeniu,
    że wszystko jest w porządku, skoro włączył światła, to jest super widoczny,a
    prawda okazuje się inna.
    WOJO

  • 28. Data: 2012-09-26 07:33:26
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > A to gdy jest opisane w ustawie art. 140 i 122,
    > a nie jak sugeruje się w artykule: "Przepisy są jednoznaczne - mówi
    > "Kurierowi Lubelskiemu" prof. Zbigniew Stelmasiak, wojewódzki konsultant w
    > dziedzinie neurologii. - Jakakolwiek utrata przytomności oznacza zabranie
    > prawa jazdy na rok. Mówimy o każdym przypadku omdlenia."

    O ile mnie pamięć nie myli, to odbieranie uprawnień do kierowania pojazdami
    mechanicznymi lub ich nie wydawanie u kandydatów na kierowców ze względów
    zdrowotnych, może nastąpić w przypadku stwierdzenia padaczki, a nie po
    jednokrotnym omdleniu o podłożu idiopatycznym.Idąc dalej tym tropem, lekarz
    taką chorobę stwierdził, a dziennikarz nie raczył już o tym napomknąć (może
    nie był tego świadomy, bo pacjent nie raczył o tym bąknąć).Dziwnym zatem
    jest fakt wypisania z obserwacji szpitalnej "zdrowego" człowieka i zabranie
    mu uprawnień. Jak było w rzeczywistości wiedzą pewnie lekarz i pacjent.
    WOJO

  • 29. Data: 2012-09-26 08:12:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Sep 2012 21:05:51 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > ile było wypadków tym spowodowanych?

    109 w 2011, w tym 137 rannych i 9 smiertelnie.

    W zasadzie wiecej niz z powodu niezawinionej niesprawnosci pojazdu
    (88/118/19).

    Przy czym ciekaw jestem ile naprawde, bo to chyba czezko sprawdzic ..

    J.

  • 30. Data: 2012-09-26 08:16:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Sep 2012 23:03:34 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> [...]
    > Mi się zdarzyło zemdleć przy zbyt szybkim podaniu eufyliny (obecnie
    > obowiązuje nazwa teofilina) dożylnie. Uważasz, że to się może

    Ale co - podawales sobie teofiline w domu ?

    No dobra, moze z "_dowolna_" to przesada, ale jak ktos bez widocznej
    przyczyny mdleje w domu/pracy/ulicy/spacerze ... to czekac z odebraniem,
    az to sie powtorzy za kolkiem ? Bedzie za pozno ..

    J.