    From: Andrzej Lawa <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Klauzula zakazana, fotografowanie, a NFZ
    Date: Tue, 07 Oct 2014 20:21:09 +0200

    W dniu 07.10.2014 15:16, XX YY pisze:

    > przestepstwo skarbowe wcale nie jest ewidentne.
    > wcale nie musi pobieranie oplat oznaczac przestepstwo skarbowe.

    Ale zakłady opieki zdrowotnej rzadko kiedy mają wpisane w działalność
    usługi typu "udostępnianie terenu do fotografowania". No i na żądanie
    muszą wystawić fakturę.

    > w swietle tych w sumie powierzchownycjh informacji wydaje sie ,
    > ze nie mial w ogole prawa wprowadzenia zakazu fotografowania.

    O ile nie płoszyli ptaków w trakcie gniazdowania to nie ;)

    Ale tego nawet za opłatą robić nie wolno.

    Można ewentualnie gonić za błyskanie ludziom po oczach - ale jak ma niby
    to niwelować przyjęcie opłaty przez kasę?

    Alternatywne i legalne rozwiązanie to plątanie się przed fotografującymi
    oraz pobieranie opłat za "przygotowanie pleneru" (pod warunkiem
    oczywiście prawidłowego zaksięgowania i rozszerzenia działalności).

    [ciach]

    > mnie sie wydaje , ze jest to rzeczywiscie pobieranie haraczu
    > w sumie od pary mlodej , za to ze robia sobie zdjecie w zabytkowym
    > publicznym parku.

    No właśnie pytanie jak bardzo jest on publiczny... Bo jeśli jest to
    teren szpitala i jest otwarty wyłącznie "z grzeczności" to dyro może
    ewentualnie zamknąć bramy w ogóle dla wszystkich, którzy się nie leczą
    lub nie idą odwiedzić pacjentów.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić