    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Klej na filc,płyn traserski itd
    Date: Wed, 13 Apr 2011 22:51:24 +0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > etem.

    > Byl, ale juz nie ma. Bo sie to robi inaczej, jeszcze lepiej.
    >
    > Ciekaw jestem tylko czy kogutek nie przesadza, bo ilez w koncu mozna
    > za wielki i skomplikowany detal zaplacic - 5 zl ?

    > Bajki jakies opowiadasz. Przeciez takie rzeczy wychodza z
    > elektrodrazaki i nikt nic nie trasuje.

    > Czemu nie ? Jak pracujesz to widac potrzebne i co najwyzej mozna
    > tanszego dostawce znalezc na wieksza butle.

    > A ty w narzedziowni pracujesz czy w firmie robiacej plyny traserskie ?

    > Dasz szybki posuw i mala moc to nie przepali. Ale slad zostawi.

> [...]
    Nie przesadzam. W zeszłym tygodniu wypalali mi w blasze nierdzewnej o grubości
    1 mm 12 otworów prostokątnych malych z ostrymi rogami. 2 większe z
    zaokrąglonymi rogami ( promień 2,5mm) i obcieli po obrysie tak żeby dalo się
    zagiąć brzegi. Z zagięciem i przygrzaniem zawiasów wzięli 25 zlotych.
    Wypalenie trwało tyle że byś nie zdążył takiego kawalka blachy szywaksem do
    trasowania posmarować. Było drogo bo to tylko jedna sztuka. Za 10 zapłącil bym
    stówkę. Przy dużej serii więcej niz 4 złote bym za wypalanie nie zapłacił. O
    dokladności z jaką zrobili możesz przy trasowaniu tylko pomarzyć. Piszesz że
    młody nie jesteś. Ja też nie jestem mlody. Pamiętam jak w narzędziowni w
    fabryce w ktorej 30 lat temu pracowalem rzeźbili wykrojniki, formy wtryskowe
    itp. Dwa tygodnie pracy żeby zrobić formę do kolanka gumowego. Teraz jak
    potrzeba pare sztuk takich kolanek to na trójwymiarowej drukarce można je
    wydrukować. Ty z Albanii czy Afganistanu tutaj przyjechaleś?