  • Data: 2011-02-20 00:09:43
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Feb 19, 10:52 pm, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Klimatyzator sk ada si z jednostki zewn trznej i wewn trznej.
    > Szukaj c nagrzewnicy spotka em si stwierdzeniem, e jednostk wewn trzn
    > mo na u y jako nagrzewnicy CO.
    > Czynnikiem b dzie woda. A mo e co niezamarzaj cego.
    > Trzeba usun zaw r gazowy. I tu nie bardzo wiem o co chodzi.
    > I czy jednostk zewn trzn te mo na wykorzysta jako nagrzewnic ?
    > Kto si ustosunkuje?

    Praktykiem nie jestem, ale tu jest jeden praktyk, na 100% bedzie
    wiedzial :)
    Jesli oba wymienniki ciepla (wewnetrzny i zewnetrzny) sa tak zrobione
    ze moga byc albo parownikiem albo skraplaczem, to tylko kierunek
    kompresora decyduje o tym skad dokad przerzucasz cieplo. Lepsze
    urzadzenia maja dwa kompresory, dwa wymienniki wewnetrzne (w jednej
    obudowie) i dwa zewnetrzne. Dwa niezalezne uklady. Mozna tak wlaczyc
    ze jeden chlodzi a drugi grzeje. Temperatura w pomieszczeniu sie nie
    zmienia, ale wilgotnosc spada, do na parowniku wilgoc z powietrza sie
    skrapla.
    Konrad