  • 1. Data: 2011-02-19 22:52:10
    Temat: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Klimatyzator składa się z jednostki zewnętrznej i wewnętrznej.
    Szukając nagrzewnicy spotkałem się stwierdzeniem, że jednostkę wewnętrzną
    można użyć jako nagrzewnicy CO.
    Czynnikiem będzie woda. A może coś niezamarzającego.
    Trzeba usunąć zawór gazowy. I tu nie bardzo wiem o co chodzi.
    I czy jednostkę zewnętrzną też można wykorzystać jako nagrzewnicę?
    Ktoś się ustosunkuje?

    Robert

  • 2. Data: 2011-02-20 00:09:43
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 19, 10:52 pm, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Klimatyzator sk ada si z jednostki zewn trznej i wewn trznej.
    > Szukaj c nagrzewnicy spotka em si stwierdzeniem, e jednostk wewn trzn
    > mo na u y jako nagrzewnicy CO.
    > Czynnikiem b dzie woda. A mo e co niezamarzaj cego.
    > Trzeba usun zaw r gazowy. I tu nie bardzo wiem o co chodzi.
    > I czy jednostk zewn trzn te mo na wykorzysta jako nagrzewnic ?
    > Kto si ustosunkuje?

    Praktykiem nie jestem, ale tu jest jeden praktyk, na 100% bedzie
    wiedzial :)
    Jesli oba wymienniki ciepla (wewnetrzny i zewnetrzny) sa tak zrobione
    ze moga byc albo parownikiem albo skraplaczem, to tylko kierunek
    kompresora decyduje o tym skad dokad przerzucasz cieplo. Lepsze
    urzadzenia maja dwa kompresory, dwa wymienniki wewnetrzne (w jednej
    obudowie) i dwa zewnetrzne. Dwa niezalezne uklady. Mozna tak wlaczyc
    ze jeden chlodzi a drugi grzeje. Temperatura w pomieszczeniu sie nie
    zmienia, ale wilgotnosc spada, do na parowniku wilgoc z powietrza sie
    skrapla.
    Konrad

  • 3. Data: 2011-02-20 00:19:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel"

    Praktykiem nie jestem, ale tu jest jeden praktyk, na 100% bedzie
    wiedzial :)

    Jak mi tylko nie powie, że mam kupić Volcano to chętnie posłucham.

    Robert

  • 4. Data: 2011-02-20 06:33:04
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Trzeba usunąć zawór gazowy. I tu nie bardzo wiem o co chodzi.
    > I czy jednostkę zewnętrzną też można wykorzystać jako nagrzewnicę?

    Aby klimatyzator dzialal w zimie jak nagrzewnica,
    potrzebny jest zawor czterodrozny do odwracania obiegu.
    Wyjasniono, na str 6, jak to dziala:
    www.ra.danfoss.com/TechnicalInfo/Literature/Manuals/
    01/PLRCAPBBZ0A302.pdf

    WM

  • 5. Data: 2011-02-20 12:24:29
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 20 Lut, 00:19, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik "Konrad Anikiel"
    >
    > Praktykiem nie jestem, ale tu jest jeden praktyk, na 100% bedzie
    > wiedzial :)
    >
    > Jak mi tylko nie powie, e mam kupi Volcano to ch tnie pos ucham.

    Nie wiem co masz kupić, w firmie w której kiedyś pracowałem była
    chińska taniocha, ale taka jak właśnie opisałem- naprawdę super
    działało. Dodam tylko że jeśli klima ma działać jako nagrzewnica to
    zewnętrzna jednostka musi mieć wymiennik konstrukcyjnie przystosowany
    do tego, czyli taki co nie zarośnie szronem w pół godziny, nie
    zardzewieje od kondensatu i nie zerwie się ze ściany od ciężaru
    trzymetrowych sopli.
    Konrad

  • 6. Data: 2011-02-20 12:39:52
    Od: "Alex Sharon" <a...@s...ca>

    "Konrad Anikiel" <a...@g...com> wrote in message
    h.googlegroups.com...
> [...]

    do tego, czyli taki co nie zarośnie szronem w pół godziny, nie
    zardzewieje od kondensatu i nie zerwie się ze ściany od ciężaru

    ---

    Hi Konrad. Long time no see :-)
    Mam nadzieje, zes zdrow i caly
    Chcialem podac link to "Ask HVAC", tam Richard omawia rozne tematy zwiazane
    z systemami HVAC (Heating-Ventilation-Air Conditioning).
    Akurat ten URL nawiazuje to podobnego zagadnienia, jakie panstwo wlasnie
    rozwiazujecie

    http://tinyurl.com/y9hpflf

    Zdrowko

    Alec

  • 7. Data: 2011-02-20 12:49:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    >Użytkownik "Konrad Anikiel"

    >działało. Dodam tylko że jeśli klima ma działać jako nagrzewnica to
    >zewnętrzna jednostka musi mieć wymiennik konstrukcyjnie przystosowany

    Ja chcę albo jednostkę wewnętrzną albo zewnętrzną wpiąć zamiast kaloryfera
    do pieca CO.
    Usunąć, uciąć co niepotrzebne i dmuchać ciepłym powietrzem na warsztat chcę.

    Robert

    Nie wiem czyja to wina, może mojego OE. Ale posty od Ciebie źle się cytują.
    Nie ma tych znaczków na początku każdego wiersza. Teraz je dorysowałem. :-)

  • 8. Data: 2011-02-20 14:51:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 20 Lut, 12:49, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Ja chc albo jednostk wewn trzn albo zewn trzn wpi zamiast kaloryfera
    > do pieca CO.
    > Usun , uci co niepotrzebne i dmucha ciep ym powietrzem na warsztat chc .

    A, teraz rozumiem. Chcesz z parownika zrobić fancoil. Będziesz miał
    bardzo duży spadek ciśnienia, możesz udupić pompę w kotle. Wszystko
    zależy jakie toto duże, jakie rurki ma, czy szeregowo idą, czy
    równolegle. Bardzo łatwo sprawdzić: wiadro wody na drabinie, kawałek
    węża, stoper. Łączysz wszystko tak żeby woda z określonej wysokości
    przez ten wymiennik swobodnie wypływała, mierzysz czas. Ja jestem
    mechanik, w pamięci takich rachunków nie mam, ale wzory bardzo łatwo w
    sieci znajdziesz. Wylicz jaki ten wymiennik stawia opór hydrauliczny i
    jaki będzie spadek ciśnienia jak go podłączysz do kotła. Trzeba
    sprawdzić na pompie w jakich ona warunkach może pracować. Jeśli
    wyjdzie że nie, to będziesz potrzebował sprzęgło hydrauliczne.

    > Robert
    >
    > Nie wiem czyja to wina, mo e mojego OE. Ale posty od Ciebie le si cytuj .
    > Nie ma tych znaczk w na pocz tku ka dego wiersza. Teraz je  dorysowa em. :-)

    Generalnie to wina Google, bo ja to piszę z Google Groups. Ale ludzie
    jakoś potrafią skonfigurować czytnik NNTP żeby cytować googlowe posty
    poprawnie. Nie wiem jak i nie wiem czy OE się da.

    Konrad

  • 9. Data: 2011-02-20 14:57:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 20 Lut, 12:39, "Alex Sharon" <a...@s...ca> wrote:
> [...]
    > z systemami HVAC (Heating-Ventilation-Air Conditioning).
    > Akurat ten URL nawiazuje to podobnego zagadnienia, jakie panstwo wlasnie

    Witaj Alec
    Zyje sie pomalutku. Wiosna przyszla, w marynarce mozna chodzic :-)
    Jak widac, nie chodzi po pompe ciepla, tylko o skanibalizowanie
    wymiennika.
    Konrad

  • 10. Data: 2011-02-20 16:33:23
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    WM <c...@g...pl> napisał(a):

    > Aby klimatyzator dzialal w zimie jak nagrzewnica,
    > potrzebny jest zawor czterodrozny do odwracania obiegu.
> [...]
    Żeby działał jako nagrzewnica to nie trzeba się tutaj doktoryzować i wymyślać
    dzikie teorie. Idzie się do marketu i kupuje klimatyzator z funkcją grzania.
    Jedyne co trzeba zrobić żeby zamiast zimnego cieple leciało to wciśnięcie
    przycisku na pilocie. Jak się pilot zgubi to jest jeszcze przycisk na
    obudowie. Temperaturę w pomieszczeniu też można ustawić. I to wszystko za 1999zł.