  • 1. Data: 2023-09-10 22:46:38
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Sep 2023 13:28:50 -0700 (PDT), Kris

    > Grzeje gazem- koszt ok 4-5 tys rocznie
    > Prad- 3tys rocznie
    > Auto- benzyna jakieś 3tys rocznie

    Napisałeś że jeździsz 10 tys. rocznie, paliwo po 6,8 czyli za 3 tys. 440L.
    Benzynowe auto z 2007 pali, jeżdżąc wokół komina, 4.4L/100? Przecież to
    jest dziennie 41km (zakładam że w dwóch lub więcej interwałach) przy 240
    dniach jazdy, jak liczyć z sobotami i niedzielami to 27 km. Przecież w
    zimie to się nie zdąży nawet nagrzać porządnie.

    Moja żona jeździ Spacestarem (Segment A), udaje się Jej zjechać do 5,5L/100
    jeżdżąc praktycznie większość drogi do pracy po obwodnicy w trybie
    kapelusza. Jak ja wsiadam i jadę tak jak moim Outlanderem to mam spalanie
    8,5L/100 w tej popierdółce trzycylindrowej. Outlander w tych samych
    warunkach, jadąc na spaliniaku w trybie HEV, pali 7, o jeździe na prądzie
    nawet nie wspominam, bo to energetycznie ekwiwalent 1L paliwa.

    > Razem 8 tys
    > Pv pewnie z 5 KWP bym.potrzebowal-25ty

    10kWp da się zamontować za 35 na rynku. Były i są nadal dotacje, więc od
    tej kwoty można odjąć 6 (lub 7*) tys. zł dotacji i odpis od PIT kolejne 5.
    Czyli 5kWp można zrobić za 15 nawet po twoich absurdalnych cenach.

    > Pc- 15 tys

    Dotację dają na PC, 50% kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 19600 dla
    wyższej klasy energetycznej i jak się zamontuje PC z PV, to dofinansowanie
    na PV w górę do 7 tys. Ergo, za 26 tys. ciotce zamontowałem PV 5kW i PC
    12kW (propanówkę). Czyli, jak już mówiłem, ludzie nie potrafią liczyć.

    > Auto pomijam bo nie potrzebuje browaru by się napić piwa.

    No tak, najlepiej to w ogóle taksówką jeździć.

    --
    Pozdor
    Myjk