  • 1. Data: 2023-09-08 13:39:16
    Temat: Słona woda szkodzi Teslom
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    A może bardziej ich akumulatorom.

    https://ithardware.pl/aktualnosci/tesle_plona_na_flo
    rydzie_po_kontakcie_ze_slona_woda-29118.html

    Chyba jednak wolę jak mi auto zardzewieje a nie się spali.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2023-09-08 14:03:31
    Temat: Re: Słona woda szkodzi Teslom
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Sep 2023 13:39:16 +0200, RadosławF wrote:
    > A może bardziej ich akumulatorom.
    > https://ithardware.pl/aktualnosci/tesle_plona_na_flo
    rydzie_po_kontakcie_ze_slona_woda-29118.html

    > Chyba jednak wolę jak mi auto zardzewieje a nie się spali.

    Hm, pożar moze na gwarancji :-)

    A tymczasem ... elektryki to najlepsze terenówki
    https://motofilm.pl/2023/08/ogromna-powodz-na-trasie
    -s8-w-warszawie-udowadnia-ze-auta-elektryczne-maja-s
    ens-tesla-i-porsche-ida-jak-zaglowki-wideo/

    Ciekawe jak długo ... do pożaru :-)

    Te baterie to hermetyczne?
    Te co płynem zalane, to powinny być szczelne :-)
    A reszta? silnik/i, falownik/i?

    Źrodło pożaru na Freemantle Highway oficjalnie ciągle nieznane,
    za to zacząl sie wyłądunek samodow z niespalonych pokładow.

    No i jeden elektryk zadymił miesiac po głownym pożarze
    https://youtu.be/GAah11rqsx0?t=24
    https://youtu.be/LOCSHMOf73Q?t=242

    Aczkolwiek widac, ze jest to auto po przejsciach..

    A ktos tam ustawil blokade/zasłone z kontenerów blokujących widok ...
    widać mają cos do ukrycia :-)

    https://youtu.be/LOCSHMOf73Q?t=139

  • 3. Data: 2023-09-08 21:07:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 8 Sep 2023 13:39:16 +0200, w <udf0tp$lsg$1$Radoslaw@news.chmurka.net>,
    RadosławF <r...@o...pl> napisał(-a):

    > A może bardziej ich akumulatorom.
    >
    > https://ithardware.pl/aktualnosci/tesle_plona_na_flo
    rydzie_po_kontakcie_ze_slona_woda-29118.html

    > Chyba jednak wolę jak mi auto zardzewieje a nie się spali.

    Na pewno ładowali w domu i zła instalacja elektryczna się sfajczyła. Na pewno
    tak było, nawet jeżeli instalacji do ładowania nie mieli. Jak nie wierzysz, to
    zaraz się dowiesz.

  • 4. Data: 2023-09-10 09:47:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 Sep 2023 14:03:31 +0200, J.F

    > Te baterie to hermetyczne?

    Oczywiście że tak, to jeden z elementów przeciwpożarowych.

    > A ktos tam ustawil blokade/zasłone z kontenerów
    > blokujących widok ... widać mają cos do ukrycia :-)

    Czyli jednak potwierdzasz że jesteś zwykłym szurem... ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2023-09-11 16:56:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Sep 2023 09:47:36 +0200, Myjk wrote:
    > Fri, 8 Sep 2023 14:03:31 +0200, J.F
    > Oczywiście że tak, to jeden z elementów przeciwpożarowych.

    Ale tak całkowicie?
    Bo ogien przez małe otworki nie przechodzi.

    > Czyli jednak potwierdzasz że jesteś zwykłym szurem... ;)

    No ale po co zasłaniają?

    J.

  • 6. Data: 2023-09-12 10:03:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 11 Sep 2023 16:56:07 +0200, J.F

    > Ale tak całkowicie?
    > Bo ogien przez małe otworki nie przechodzi.

    Oczywiście że mógłby wychodzić w przypadku baterii, dlatego otwórków nie
    ma. Zresztą to jest element najbliżej ziemi, i wody, jak sobie wyobrażasz
    dziurawą baterię? Tymczasem elektryki brodzą w wodzie po podszybie i jadą
    dalej. W przeciwieństwie do złomów spalinowych które się w takich warunkach
    duszą zwyczajnie.

    Żeby szury mogły swoje teorie wysnuć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2023-09-12 17:03:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Sep 2023 10:03:54 +0200, Myjk wrote:
> [...]
    > dalej. W przeciwieństwie do złomów spalinowych które się w takich warunkach

    Jak mają brodzic, to sie nie duszą, bo ktos podniósł wlot powietrza.
    A po cholere ktos mialby zalewac auto za 200 ... 300 ... 400 ... kzl.

    > Żeby szury mogły swoje teorie wysnuć.

    Jakby nie mieli nic do ukrycia, to by nie zasłaniali :-P

    J.

  • 8. Data: 2023-09-12 23:03:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Sep 2023 17:03:21 +0200, J.F

    > Jak mają brodzic, to sie nie duszą, bo ktos podniósł wlot powietrza.
    > A po cholere ktos mialby zalewac auto za 200 ... 300 ... 400 ... kzl.

    he he he

    https://www.youtube.com/watch?v=QSRCepCjv9g

    > Jakby nie mieli nic do ukrycia, to by nie zasłaniali :-P

    Tak sobie tłumocz, szurku.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2023-09-16 10:54:51
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 10/09/2023 08:47, Myjk wrote:
    > Fri, 8 Sep 2023 14:03:31 +0200, J.F

    > Oczywiście że tak, to jeden z elementów przeciwpożarowych.

    ja bym się takiego auta obawiał także po przejechaniu takiej wody.
    Przecież zwarcie może się przez to zrobić za tydzień albo miesiąc.
    Może te pożary elektryków w domach to po użyciu samochodu jako żaglówki?

    > Czyli jednak potwierdzasz że jesteś zwykłym szurem... ;)

    nie doszukałem się tam filmiku z kontenerami, ale teraz trzeba być
    szurem żeby zadawać pytania i się zastanawiać? Normalni kowidianie tego
    nie robią?

    Lukasz

  • 10. Data: 2023-09-16 12:52:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 16 Sep 2023 09:54:51 +0100, ddddddddddd

    > ja bym się takiego auta obawiał także po przejechaniu takiej wody.

    Aha, ale spalinowego już nie?

    > Przecież zwarcie może się przez to zrobić za tydzień albo miesiąc.

    Niewątpliwie możesz mieć rację! Taka Skoda Fabia I (spalinowa!) z lat gdy
    ją posiadałem (2004-2007) była tak uwalona konstrukcyjnie, że nie musiała
    żeglować aby woda jej przegniła wiązkę elektryczną biegnącą w komorze
    silnika, przez co najpierw działy się przeróżne cyrki z bezsensownymi
    błędami, potem zwarcia a czasem nawet pożary. Tutaj pewnie więcej zagrożeń,
    bo inżynierzy elektryków są idiotami i nie wiedzą jak postępować z prądem,
    do tego powszechnie wiadomo, że elektryczne samochody nie odpowiadają tylko
    za trzęsienie ziemi, gradobicie i koklusz.

    > Może te pożary elektryków w domach to po użyciu samochodu jako żaglówki?

    A może jesteś kolejnym szurem który zielonego pojęcia o technologii nie ma?

    > nie doszukałem się tam filmiku z kontenerami, ale teraz trzeba być
    > szurem żeby zadawać pytania i się zastanawiać?

    Stawiając w pytaniu jednocześnie sugestię odpowiedzi?

    > Normalni kowidianie tego nie robią?

    Naprawdę uważasz że jak się stawia pytania, to pytania mogą być
    dowolnie idiotyczne? Ja wiem, podobno nie ma głupich pytań...

    --
    Pozdor
    Myjk