  • 21. Data: 2016-07-31 19:32:15
    Temat: Re: Kłopoty z elektryką w mieszkaniu
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-07-31 o 18:06, Adam Wysocki pisze:

    > Tzn. SPDT? To moze tam podepnij terme?

    Nie będę wiedział na 100% dopóki nie rozbiorę tego ogrzewacza, ale jeśli
    jest j.w. to test to najprostsze chyba rozwiązanie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2016-07-31 19:32:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Sunday, July 31, 2016, 2:19:13 PM, you wrote:

> [...]
    > celem. Przyszło mi do głowy takie rozwiązanie, że przepływowy ogrzewacz
    > wody 3.5 kW w momencie włączenia powinien odłączyć termę 1.5 kW w
    > łazience. Da się to zrobić stycznikiem ze stykami NC. Mam pod ręką
    > starego Elester-a SLA7 II z 2 stykami pomocniczymi NC. Nie mogę znaleźć
    > katalogowego prądu styków pomocniczych, ale w porównaniu ze stykami
    > głównymi nie wyglądają one za bogato. Może 2 styki je połączyć
    > równolegle i odłączać termę na jednym biegunie. Jakieś pomysły ? Ma to
    > być rozwiązanie dla osoby totalnie atechnicznej.

    Takie rzeczy załatwia się wyłącznikiem priorytetowym.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2016-07-31 19:33:50
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-07-31 o 18:32, Kojletjo pisze:

    > 5,5W przez <rok, <dwadzieścia kilka złotych.

    Nie o koszty idzie tylko o możliwość spalenia cewki stycznika.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 24. Data: 2016-07-31 19:36:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Sunday, July 31, 2016, 7:33:50 PM, you wrote:

    > Nie o koszty idzie tylko o możliwość spalenia cewki stycznika.

    Mm od kilkunastu lat stycznik za wyłącznikiem priorytetowym i nic się
    nie pali.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2016-07-31 20:00:46
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Te charakterystyki to niezła ściema. Mam szeregowo wpięty 16A C i 16A B
    > i przy nieduzych przeciążeniach wylatuje C a przy dużych oba
    > jednocześnie :D. "S"ki i to chyba jakieś lepsze, tej samej firmy. Sasiad
    > ma podobnie z jakimiś chińskimi. Pewno z tej samej fabryki :D
    >
    > Jak jeszcze byłem w technikum koło 96 roku to koledzy specjalnie
    > *szukali* takich bezpieczników na prace dylomową na których mozna było
    > zademonstrować te charakterystyki. Musieli sprawdzić nascie aby znaleźć
    > takie które naprawdę rozróżniają B i C w sposób pewny. Postęp się chyba
    > nie dokonał :D

    Jeśli tak to stare es-ki, np. Fael S163 K są jeszcze cokolwiek warte ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 26. Data: 2016-08-01 00:08:51
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    >No to kipesko :)
    >Wlasnie montuje taki uklad i oczekiwalem ze jednak te szybsze mi zapewnią
    >pewien komfort i nie będzie mi wybijać zabezpieczenie główne :)

    Jesli impedancja petli zwarcia będzie odpowiednio wysoka (czyli prąd zwarcia
    ograniczony do obszaru umozliwiającego selektywne wyłączenie) to powinno
    zadziałać.
    Polecam przyjrzeć się wykresom zależności czasu wyłączenia bezpiecznika od
    natężenia prądu wyłączanego.

  • 27. Data: 2016-08-01 00:12:48
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message
    > kup przedłużacz i jedno z urządzeń włącz do innego gniazdka

    W jaki sposób to zabezpieczy przed spaleniem topika na przyłączu?

  • 28. Data: 2016-08-04 07:48:52
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał:

> [...]
    > Instalacja 2.5 mm^2 jakoś to znosi, gorzej z zabezpieczeniem 20 A na
    > klatce schodowej i w mieszkaniu. Każde zadziałanie zabezpieczenia wiąże

    Czyjej wizyty? Twojej, czy energetyki? Te zabrzpieczenia są plombowane?

    Pzdr

  • 29. Data: 2016-08-04 13:52:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-07-31 o 16:03, s...@g...com pisze:

    > Rozważcie wpięcie tej termy do przełącznika dobowego. Niech grzeje tylko w nocy i w
    trakcie dnia kiedy ten przepływowy w kuchni jest wykorzystywany.
    > Jesli nie rozwiąże problemu to przynajmniej zmniejszy stanowczo ilośc wizyt.
    >
    > Alternatywnie zamontować dodatkowy bezpiecznik 16A (lub 20A o charaktrystyce A) tak
    aby był dostępny dla osoby która tam mieszka.

    Kolego! Czy aby wiesz o czym piszesz?

    Nie ma bezpieczników o charakterystyce A

    Jako A kiedyś oznaczono rozłączniki, które nie wyłączają samoczynnie
    prądów przetężeniowych, ani też zwarciowych.

    Zatem Twoja porada należy do tych bardzo szkodliwych.

  • 30. Data: 2016-08-04 13:52:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > jednocześnie :D. "S"ki i to chyba jakieś lepsze, tej samej firmy.
    > Sasiad ma podobnie z jakimiś chińskimi. Pewno z tej samej fabryki :D

    Bo charakterystyki trzeba rozumieć i wiedzieć, że selektywność
    zabezpieczeń nie uzyskuje się tylko poprzez zastosowanie zabezpieczeń o
    kolejnych charakterystykach: B, C, D i identycznych prądach wyłączenia.
    Trzeba też wiedzieć, że zabezpieczenia B, C i D o takim samym
    znamionowym prądzie wyłączenia w pewnym zakresie przeciążeń zachowują
    się dokładnie tak samo. O tym, które wyłączy się jako pierwsze, decyduje
    tylko i wyłącznie rozrzut parametrów, czyli loteria.

> [...]
    > zademonstrować te charakterystyki. Musieli sprawdzić nascie aby
    > znaleźć takie które naprawdę rozróżniają B i C w sposób pewny.

    Wbrew pozorom elektryk musi się uczyć przez całe życie, zwłaszcza ten,
    którego nie nauczono w szkole ;)