  • 11. Data: 2012-07-31 10:30:18
    Temat: Re: Komfort jazdy sportowym autem - CLK
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-31 09:23, BartekK pisze:
    (...)
    >> Przeczytałeś co podkreślone?
    > Tak. I o niczym to nie świadczy,

    Aha, czyli jak producent podaje to to o niczym nie świadczy - ciekawe.
    Rozmiary felg też pewnie podaje - wystarczy sprawdzić.

    > piszę to z mojego doświadczenia - do
    > mojego auta - również mam np 17" w tabelce rozmiarów opon. A pół roku
    > szukałem 17" felg, które w tej wersji auta pasują, nie ocierając o zacisk.
    > Jak już znalazłem i założyłem - wszystko było dobrze do pierwszego
    > hamowania, bo zostały zerwane i odleciały ciężarki wyważające z felgi.
    > Okazuje się że jeszcze trzeba super-płaskie ciężarki stosować.

    Znaczy zakładałeś felgi fabryczne przewidziane do tego modelu,
    czy kupiłeś jakieś tanie chinole i oddałeś do "Mietka", który
    nie ma pojęcia o takich rzeczach. No, ale jak tutaj czytam
    "wymiana z wyważeniem po 50zł" to wszystko jest możliwe...

  • 12. Data: 2012-07-31 12:11:24
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-31 10:30, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2012-07-31 09:23, BartekK pisze:
    > (...)
    > Aha, czyli jak producent podaje to to o niczym nie świadczy - ciekawe.
    > Rozmiary felg też pewnie podaje - wystarczy sprawdzić.
    Podaje, owszem, parametry otworów na śruby i otwór centrujący, średnicę
    (17"), szerokość (np 7.5 - 8.5"), oraz ET. Nic nie ma o średnicy
    _wewnątrz_ felgi.
    Konkretnie chodzi o Opla Vectre C ale w wersji OPC

> [...]
    > nie ma pojęcia o takich rzeczach. No, ale jak tutaj czytam
    > "wymiana z wyważeniem po 50zł" to wszystko jest możliwe...
    Zakładałem felgi "oryginalne od Opla, pasują do vectry i wielu innych",
    kupowane przez aso. Realnie producent - nasz polski Ronal, ale tego
    dowiadujemy się dopiero po małym napisie z tyłu felgi, nikt tym się nie
    chwali, a Ronal jako sam - nie oferuje tego wzoru na swojej stronie (to
    jest OEM dla GM tylko).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2012-07-31 12:18:08
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-31 12:11, BartekK pisze:
> [...]
    > _wewnątrz_ felgi.
    > Konkretnie chodzi o Opla Vectre C ale w wersji OPC
    Dodam jeszcze, że dopiero później doszedłem, że w tej wersji zależnie od
    rocznika i fazy księżyca - bywały tarcze 280, 304, 314, 335mm (czy jakoś
    tak, co do milimetra nie pamiętam) i nawet nie wszystkie występują wg
    aso w częściach zamiennych (tzn np tarcza występuje, a brak do niej
    zacisku na taką średnicę, prawdopodobnie jest taki sam jak na inną, ale
    nikt tego nie wie, póki nie zobaczy na aucie)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 14. Data: 2012-07-31 13:47:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-31 12:18, BartekK pisze:
    > Dodam jeszcze, że dopiero później doszedłem, że w tej wersji zależnie od
    > rocznika i fazy księżyca - bywały tarcze 280, 304, 314, 335mm (czy jakoś
    > tak, co do milimetra nie pamiętam)

    Były nawet zestawy tarcza + zacisk 345mm (jeśli dobrze pamiętam), a Ty
    zakładałeś:
    <cite>
    felgi "oryginalne od Opla, pasują do vectry i wielu innych", kupowane
    przez aso
    </cite>

    To trochę mało, by pasowały i były zgodne ze specyfikacją producenta,
    który przy różnych opcjach ma stosowane adnotacje tyczące szczegółów.

> [...]
    > zacisku na taką średnicę, prawdopodobnie jest taki sam jak na inną, ale
    > nikt tego nie wie, póki nie zobaczy na aucie)

    Chyba sobie żartujesz - to, że coś tam może być zamontowane opcjonalnie
    i niby od razu nie wiadomo co to, to jeszcze się zgodzę, ale w braki
    w katalogach to nie wierzę. W indolencję pracowników uwierzę, ale
    raczej nie należy używać tego jako argumentu, że producent dokumentacji
    nie dostarczył.

  • 15. Data: 2012-07-31 13:55:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Jul 2012 10:30:18 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

> [...]
    > nie ma pojęcia o takich rzeczach. No, ale jak tutaj czytam
    > "wymiana z wyważeniem po 50zł" to wszystko jest możliwe...

    Dzieki, o krynico madrosci. Nastepnym razem jak gumiarz bedzie chcial ode
    mnie 40 zl za przekladke z wywazaniem, to zwyzywam go od oszustow,
    powolujac sie oczywiscie na ciebie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 16. Data: 2012-07-31 14:16:33
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-31 13:55, Maciek pisze:

    > Dzieki, o krynico madrosci.

    Niezamaco.

    > Nastepnym razem jak gumiarz bedzie chcial ode
    > mnie 40 zl za przekladke z wywazaniem, to zwyzywam go od oszustow,
    > powolujac sie oczywiscie na ciebie.

    Rób co chcesz, ale może na mnie się nie powołuj, skoro nie rozumiesz,
    że za 40 złotych to alufelg 17" się nie przełoży i nie wyważy.
    Jeżeli dobrze pamiętam, to pojedynczy ciężarek klejony do alu to
    minimum 3zł. Znaczy widziałem już alu wyważane ciężarkami montowanymi
    do rantu (na zewnątrz), ale to tylko partacz może takie zakładać,
    no chyba, że sobie klient takie zażyczy. O akcjach charytatywnych może
    nie pisz...

  • 17. Data: 2012-07-31 15:33:58
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-07-31 14:16, Artur Maśląg pisze:
    > minimum 3zł. Znaczy widziałem już alu wyważane ciężarkami montowanymi
    > do rantu (na zewnątrz), ale to tylko partacz może takie zakładać,
    Wyobraź sobie ignorancie, że istnieją samochody mające fabrycznie
    montowane takie ciężarki do alufelg. :P

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 18. Data: 2012-07-31 15:40:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-31 15:33, R2r pisze:
    > Wyobraź sobie ignorancie, że istnieją samochody mające fabrycznie
    > montowane takie ciężarki do alufelg. :P

    Cieszę się, że masz tego świadomość, ale jak widzę nadal nie masz
    bladego pojęcia o czym ja pisałem.

  • 19. Data: 2012-07-31 15:47:35
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości

    > Różnica komfortu między /40 a /55 jest ogromna, ale sprawdź czy
    > dostępne/wybrane przez ciebie felgi wchodzą u ciebie (zwłaszcza z przodu)
    > i nie ocierają o zaciski hamulców.

    dokładnie. Bo nawet w W203 przy większych hamulcach
    http://arbiter.pl/zdjecie/12162.225.45.17R.Michelin
    16" nie wchodzą ze względu na zaciski

  • 20. Data: 2012-07-31 15:51:57
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-07-31 15:40, Artur Maśląg pisze:

    > Cieszę się, że masz tego świadomość, ale jak widzę nadal nie masz
    > bladego pojęcia o czym ja pisałem.

    O tym, co zostawiłem powyżej: "tylko partacz może takie zakładać".
    To wszakże Twoje słowa i znaczą to co znaczą. No ale jak rozumiem, co
    innego chciałeś powiedzieć, tylko Ci nie wyszło, tak?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __