    From: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Komputer do internetu
    Date: Mon, 16 Mar 2009 00:18:31 +0100

    Dnia Fri, 13 Mar 2009 13:27:10 -0700 (PDT), k...@o...pl napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Potrzebuje zakupic tani komputer do korzystania z aplikacji biorowych
    > i internetu. Powinien byc stabilny i cichy. Komputer ma dzialac w
    > trybie 24/7. Interesuje mnie budzetowy, energooszczedny sprzet ze
    > zintegrowana grafika i dzwiekiem, w cenie maksymalnie 1000 zl.
    > Wymagania dodatkowe to mozliwie duzy dysk twardy, 2 gb ramu i
    > nagrywarka dvd. Mysle o Sempronie LE 1250 i plycie na chipsecie nvidia
    > 430, ale chetnie wyslucham innych propozycji. Bardzo prosze o dokladna
    > przykladowa konfiguracje. Z gory dziekuje i pozdrawiam.

    nvidia 430 to mostek południowy, obecnie trochę ciężko dostać bo jest dość
    stary, ale się nadaje (sam go mam w kompie).

    Przykładowa konfiguracja, żeby było dobrze, cicho i niedrogo:
    płyta: Asus M2N-CM DVI GeForce 7025 - ważne, że ma wyjścia d-sub (vga) i
    dvi
    precek: Sempron LE 1250 może być, ale niewiele droższy jest wydajniejszy
    Athlon 64 LE-1640. Jakby boksowy cooler był za głośny, to wymienić na
    Arctic Cooling Freezer 64 Pro PWM.
    Dysk: Samsung SpinPoint F1 320 GB HD322HJ (ważny jest podany symbol, zwróć
    uwagę, żeby dysk nie był w "technologii" starszej niż 320 GB na talerz) lub
    większy jeśli potrzebujesz. Jeśli będzie za głośno wibrował, to wsadź go do
    tego: http://4max.pl/default.asp?g=181&gg=18&produkt=522
    ram: GoodRam DDR2 2GB 800MHz CL5 (nie CL6!)
    napęd: LG SuperMulti DVD+/-RW GH22NS30/NS40 bulk black (Serial ATA)
    zasilacz: Topower SilentEZ 350W
    obudowa w zasadzie dowolna bez zasilacza, może być micro-ATX, aby z tyłu
    było miejsce na ewentualny wentylator 12 cm. W praktyce jest tak, że im
    bardziej udziwniony ("odlotowy") wygląd, tym jest mniej praktyczna.

    Całość w komputroniku to ok. 1000 zł, ale jak poszukasz to pewnie
    znajdziesz taniej.

    --
    GLaF