    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Konstrukcja stalowa
    Date: Tue, 6 Sep 2011 02:28:59 -0700 (PDT)

    On Sep 6, 10:09 am, "Janosik" <a...@g...pl> wrote:

    > Są to kruszarki, robione pod zamówienie zazwyczaj montowane na twardym
    > podłożu, solidnych fundamentach, a nie na ramach gdzieś na wysokości.
    > Ponadto takie maszyny są robione pod konkretne zamówienie a producent to mała
    > firma i nie ma pojęcia o widmie, amplitudzie etc.
    >
    > Co chcę osiągnąć? Ograniczyć drgania konstrukcji nośnej.
    >
    > Klient chciał by mieć kruszarki na osobnych ramach odizolowanych od
    > konstrukcji nośnej wibroizolatorami (oprócz tego będą wibroizolatory pomiędzy
    > kruszarką a ramą). Niby wytłumimy drgania pomiędzy ramą kruszarki a
> [...]

    Myślę że rozumujesz poprawnie. W ramach bardzo ambitnej a nikomu
    niepotrzebnej roboty możesz rozważyć takie tłumienie jak w japońskich
    drapaczach chmur http://pl.wikipedia.org/wiki/System_TMD , czyli
    policzyć masę tej półki na której stoi kruszarka i tak ją dobrać żeby
    latała w przeciwfazie do maszyny. Ale musiałbyś zrobić solidną
    analizę, a przy skąpych wejściowych danych nawet nie próbuj. Pospawaj
    wszystko tak sztywno jak się da, poszukaj gdzie w narożach są
    największe spiętrzenia naprężeń, podokładaj zastrzały, blachy
    narożnikowe, nie żałuj żelaza- będzie działać.
    Konrad