  • 1. Data: 2009-01-01 13:58:54
    Temat: Re: Kontrastowość oświetlenia
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "kugel" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:op.um09x8iefeq3pb@janusz...
    > Plik RAW bez korekt doo ściągnięcia z adresu:
    > http://wyslijto.pl/plik/ai3uestnwo
    ---------------------------------------
    Ja tu nie widzę opisanych przez Ciebie problemów. Szystko się mieści
    jak trzeba. Zdjęcie jest nawet lekko prześwietlone, ale z tego rawa
    spokojnie
    daje się wszystko wyciągnąć. Jeśli nie widzisz szczegółów w cieniach,
    to możesz mieć zbyt ciemno ustawiony monitor lub, co gorsze, kiepski
    monitor, który po prostu nie potrafi pokazać szczegółów w głębokich
    cieniach. Ja Twoje zdjęcie wywołałbym np. tak:
    http://img145.imageshack.us/img145/9012/img1496wh1.j
    pg
    Zauważ, że jest sporo ciemniejsze niż jpg, który pokazałeś.

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 2. Data: 2009-01-01 19:28:02
    Od: kugel <s...@s...pl>

    Mam monitor Gateway 24 cale wykonany w oparciu o matrycę Samsung. Na
    zdjęciu po twojej korekcie cegły sąbardzo dobrze oddane , natomiast w
    cieniach pod drzewem nie widać nic. Monitor mam tak ustawiony , że jeśli
    całe tło ekranu jest białe to nieco zbyt razi. Jak narazie nie potrafię go
    lepiej ustawić.

    kugel

  • 3. Data: 2009-01-01 20:00:19
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    kugel pisze:
> [...]
    > cieniach pod drzewem nie widać nic. Monitor mam tak ustawiony , że jeśli
    > całe tło ekranu jest białe to nieco zbyt razi. Jak narazie nie potrafię

    Zmniejsz kontrast.
    Ja w swoim LG mam tryb Video, czy Cinema(nie pamiętam dokładnie) -
    strasznie podbija kontrast obcinajac cienie i swiatla.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 4. Data: 2009-01-01 20:20:48
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    kugel pisze:

> [...]
    > całe tło ekranu jest białe to nieco zbyt razi. Jak narazie nie potrafię go

    Zacznij tu:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/k/0.htm

  • 5. Data: 2009-01-02 08:39:15
    Od: kugel <s...@s...pl>

    > Zacznij tu:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/k/0.htm

    Dzięki za link , ale jak bym nie "kręcił" to cyferek nie widać.

    kugel

  • 6. Data: 2009-01-02 08:44:16
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    kugel pisze:

    > Dzięki za link , ale jak bym nie "kręcił" to cyferek nie widać.

    Cóż, są monitory i "monitory"...

  • 7. Data: 2009-01-02 09:31:11
    Od: kugel <s...@s...pl>

    Dnia 02-01-2009 o 09:44:16 Marcin 'Cooler' Kuliński
    <m...@p...gazeta.blah> napisał(a):

    > Cóż, są monitory i "monitory"...

    Poprzednio miałem 24" monitor Elsa (tradycyjny - kineskopowy) , ale
    niestety padł jeden z kolorów i nikt nie chciał mi go naprawić.

    kugel